Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Det skulle inte förvåna mig om de sätter upp skyltar på dörrar så att man anses veta att biljett inte säljs ombord.Lägger man till info om vilka möjligheter som finns så borde det vara lugnt. Men en turist med Nokia 2110 kanske slipper böter.
Och vad gäller om man, utrustad med gammal finsk telefon, hoppar på buss 548 vid Ängsjö friluftsgård? Det verkar inte finnas allt för goda möjligheter att köpa biljett i området där.
Risken för kontrollanter i perifera linjers ytterändar är nog ganska liten. Men de skulle säkert aldrig köpa argumentet att man bara har en gammal telefon. "Då får du väl gå till en butik och köpa ny telefon då, kärring" säger Tamssons.
Staten & regionerna, trängselskatter, biljettintäkter och annat som de går över lik för att få in. Varför i helvete har de inte satt in plexiglaset? Skiträdda chaufförer kan ju köra i gasmask. När samhället råkar ut för svårigheter övervältra de problemet på medborgarna.
Mobila biljetter funkar inte för tiotusentals äldre. De har med möda lärt sig använda reskassa.
Bilen är min lösning. Skulle jag behöva resa, kommer inte hända på flera månader, så går jag 3 kilometer till tuben.