Citat:
Ursprungligen postat av
Dryckeshorn
Återigen, du har som en del andra i tråden missuppfattat alltihopa totalt.
Diskussionen angår att VILJA BETALA men inte kunna göra det på ett rimligt sätt.
Tänk dig t.ex. att du är på en restaurang och ber om notan tre gånger.
Du har väntat en halvtimma men får fortfarande ingen, så du skriver dina uppgifter på en lapp på bordet och drar.
Restaurangen söker då upp dig och informerar om att de endast godtar betalning via sin mobilapp, som du måste registrera dig på via en smartphone. Det visar sig också att appen inte funkar särskilt väl och kraschar när du försöker skriva in dina kortuppgifter. Men vägrar du kommer de stämma dig i domstol.
Ovanstående är i grova drag vad SL sysslar med just nu.
Bra skrivet! Jag kommer inte köpa min biljett på en smartphone. Jag anser att SL inte ska kartlägga våra resvanor, vilken en smartphone ger möjlighet till.
Nu reager många av er. Vad har du att dölja? Ingenting. Men vi är alldeles för kontrollerade redan med våra kontokort och smartphones.
Blir skrämd redan av alla förlag till tidningsprenumerationer på nätet som redan är ifyllda med mina uppgifter bara för att jag valt ett visst betalningsalternativ.
Ni som inte har något dölja kan ju börja gå nakna och upprepa mantrat: Vi har ingenting att dölja!