2020-10-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Är det därför som rök kommer ut inifrån avrinningshålen, menar du?
Än så länge har du visat en film med ett flertal sprida fasadträffar samt en sekvens där dammolnet har sitt ursprung från mittersta rännans undersida, inte inifrån hålet.
Syns bäst i slow motion eller helst ruta för ruta.
Tid 0:46.
https://youtu.be/Q1uTdkQwsBk

Samt en betydligt suddigare film där också tydliga fasadträffar syns samt en sekvens med ett rökmoln i anslutning till vänstra avrinningshålet.
I slow motion och ruta för ruta syns att molnet utgörs av två nästintill samtidiga moln. Det första uptill mot överkant av hålet och det andra nedtill mot högra hörnet av hålet/rännan.
Tid 0:34
https://youtu.be/1oK72g7mfvA

Molnen består av stendamm inte krutrök.
Citera
2020-10-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Reflexer i kameralinser? Ja..
Fler exempel på det i Wiegmans film? Var?

Citat:
Har du fler exempel på när moln endast syns i en enda filmruta i en film?
Hur vet du att det syns endast i en ruta?

Citat:
Ja i stort sett alla träd har löv i olika nyanser. Barrträd undantagna.
Vita löv?

Citat:
Ja det förekommer från precis alla fossildrivna fordon jag någonsin sett.
Exempel på avgasrök i Wiegmans film? Var?

Citat:
Nej inga fler exempel - inte heller någon aning om hur frekvent det skedde om det alls skedde -
Nej, det finns inga andra rapporter av observerad "ånga" i samband med kortegen genom Dallas. Här vill du göra gällande att precis när majoriteten av de vittnen som tillfrågades, hör skott avlossas riktning det vita staketet på grassy knoll så 'råkar' det pricks då, varken innan eller efter, pysa ut ånga i samma riktning och höjd som ammunitionsrök i så fall hade haft?

Är vi tillbaka i din förtrollade värld av lustiga små sammanträffanden igen?

Citat:
dock finns det gott om ritningar som visar var ångröret fanns.
Bra. Då visar du oss var det fanns.

Citat:
Läst det.
Var då?

Citat:
Menar du att molnet syns på fler filmrutor?
Det är du som påstår att det endast syns i en filmruta. Det är du som har bevisbördan.

Citat:
Om vapnet är okänt kan det givetvis inte besvaras - men varken du eller jag tror väl att jfk sköts med en artilleripjäs eller en gammal mynningsladdare..
Är dessa två typer av vapen de enda som kan producera ammunitionsrök i den omfattning som syns i Wiegmans film, menar du?

Citat:
Ja, tveklöst..
Finns det fler än du on record som lika tveklöst har den uppfattningen?

Citat:
Vad är "min teori om hur mordet gick till"? Seriöst väldigt väldigt nyfiken...
Att det inte var en konspiration. Att det inte var en massiv mörkläggning initierad från högsta ort.

Hur var det nu med Oswald, var han enligt dig skyldig till mordet på JFK?
Citera
2020-10-23, 15:23
Medlem
Citat:
Gör det? Och hur kommer det sig att rök uppstår vid ett antal punkter långt ifrån avrinningshålen - sköt han genom väggen också?
Igen. Jag bestrider inte att en del av rökpuffarna kan ha orsakats av kulor som träffade fasaden. Det jag bestrider är att rökpuffarna som kommer ut inifrån avrinningshålen kan ha orsakats av kulor avlossade mot tornet.
Citera
2020-10-23, 15:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen. Jag bestrider inte att en del av rökpuffarna kan ha orsakats av kulor som träffade fasaden. Det jag bestrider är att rökpuffarna som kommer ut inifrån avrinningshålen kan ha orsakats av kulor avlossade mot tornet.

Vilka rökpuffar kommer ut inifrån avrinningshål? Du har fullständigt misslyckats visa några exempel på det. Däremot har du visat flera exempel på rökpuffar som uppstår både här och där spritt över fasaden, men ingenstans syns att rök kommer ut ur avrinningshål.
Citera
2020-10-23, 16:44
Medlem
Citat:
Vid 0:57 kommer rök från det mittersta hålet och en sten ses falla från rännan under.
Kolla i slowmotion eller bild för bild.
I samma stund som rökmolnet uppstår slås en bit puts loss från mitten av hålets högra kant och sedan ses biten falla ur rännan nedanför hålet.

(Skadan på hålets högra kant syns tidigare i filmen, men vid 0:52 är ett klipp i filmen och skadan saknas sedan fram till fasadträffen vid 0:57)

Det är stendamm som syns, inte krutrök och det gäller även de tre moln som syns i anslutning till avrinningshålen.

Edit.
0:46 Molnets ursprung är på undersidan av röret nedanför hålet.
0:57 Tydlig träff mot kanten av hålet och en bit puts slås loss.

https://youtu.be/1oK72g7mfvA
0:34 Två nästintill samtidiga moln bildas. Ett i överkant av hålet och ett nedtill mot högra hörnet av hålet/rännan

Fortfarande inte redo medge att du har fel?
Senast redigerad av Prudent 2020-10-23 kl. 17:04.
Citera
2020-10-24, 12:52
Medlem
Citat:
Läs gärna inläggen du svarar på innan du skriver.
Jag har läst ditt inlägg som jag bemöter. Läs nu mitt och svara på mina frågor. Eller står du återigen svarslös?

Här är en gif som visar puffen både i Wiegman och Zapruder: https://2718f7c0-a-86436885-s-sites.googlegroups.com/a/patspeer.com/www2/wiegmansmoke.gif?attachauth=ANoY7coWnsRVqdzdHtreZl WUXGIO1Y94xtqKidMtWH1bRSOQ0Gm3fD3ohiSyPfDHdi470Bew 1U9PWDYwPqJFeZs3rDhkNOkD9u9nSpijusWIURMsBPby6E_3zM AYJwCrzSx3B-R_5THD8VtCspVn2eDIkNmLPR0fAPiIyBbxbPoz Tg4QcPHcF4U41sVavymz8jBq9RQzfSAgDWJmgQk6zvjlgvNktw GJMw%3D%3D&attredirects=0&d=1

Precis samtidigt och precis på den plats som ett stort antal vittnen säger att de såg en rökpuff precis efter att de hörde skott avlossas från det vita staketet.

Precis där en majoritet av alla vittnen som tillfrågades säger att skott avlossades ifrån.

Så, bevisar den synliga rökpuffen att skott avlossades från det vita staketet? Nej, inte isolerad från alla annan bevisning. Däremot så korroborerar puffen synlig i filmmaterialet all annan bevisning för att skott avlossades därifrån och att det därmed låg en konspiration bakom mordet.

Vidare, så utgör det här ytterligare bevis för att ansvariga utredare, istället för att förutsättningslöst utreda mordet på JFK, deltog i en massiv mörkläggning av detsamma och att de skyldiga därmed fortfarande inte är identifierade, 57 år senare.

Slutligen, det här i sin tur utgör i bästa fall vad som benämns som "accessories after the fact" och i värsta fall, att aktörer som ansvarade för samma mörkläggning ingick i själva mordkonspirationen från start.

Är du en sådan, SnakePlisssken? En accessory after the fact?
Senast redigerad av onopono 2020-10-24 kl. 12:57.
Citera
2020-10-24, 13:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har läst ditt inlägg som jag bemöter. Läs nu mitt och svara på mina frågor. Eller står du återigen svarslös?

Här är en gif som visar puffen både i Wiegman och Zapruder: https://2718f7c0-a-86436885-s-sites.googlegroups.com/a/patspeer.com/www2/wiegmansmoke.gif?attachauth=ANoY7coWnsRVqdzdHtreZl WUXGIO1Y94xtqKidMtWH1bRSOQ0Gm3fD3ohiSyPfDHdi470Bew 1U9PWDYwPqJFeZs3rDhkNOkD9u9nSpijusWIURMsBPby6E_3zM AYJwCrzSx3B-R_5THD8VtCspVn2eDIkNmLPR0fAPiIyBbxbPoz Tg4QcPHcF4U41sVavymz8jBq9RQzfSAgDWJmgQk6zvjlgvNktw GJMw%3D%3D&attredirects=0&d=1

Precis samtidigt och precis på den plats som ett stort antal vittnen säger att de såg en rökpuff precis efter att de hörde skott avlossas från det vita staketet.

Precis där en majoritet av alla vittnen som tillfrågades säger att skott avlossades ifrån.

Så, bevisar den synliga rökpuffen att skott avlossades från det vita staketet? Nej, inte isolerad från alla annan bevisning. Däremot så korroborerar puffen synlig i filmmaterialet all annan bevisning för att skott avlossades därifrån och att det därmed låg en konspiration bakom mordet.

Vidare, så utgör det här ytterligare bevis för att ansvariga utredare, istället för att förutsättningslöst utreda mordet på JFK, deltog i en massiv mörkläggning av detsamma och att de skyldiga därmed fortfarande inte är identifierade, 57 år senare.

Slutligen, det här i sin tur utgör i bästa fall vad som benämns som "accessories after the fact" och i värsta fall, att aktörer som ansvarade för samma mörkläggning ingick i själva mordkonspirationen från start.

Är du en sådan, SnakePlisssken? En accessory after the fact?
Nej du har uppenbarligen inte läst (eller i alla fall inte förstått) vad du kommenterade - vi tar det påstående för påstående:

Citat:
Fler exempel på det i Wiegmans film? Var?
Ingen har påstått att det skulle finnas fler exempel i just Wiegmans film. Och det var inte heller vad du frågade om - du frågade endast om fler exempel på reflektioner. Att du försöker flytta målstolparna igen gör inte att du har rätt: https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=73328531#editor

Citat:
Hur vet du att det syns endast i en ruta?
Ja, hur var det nu det stod i inlägget du just påstår att du läste??
Citat:
Läst det. Menar du att molnet syns på fler filmrutor?

Citat:
Vita löv?
Filmen är svartvit och ingen (utom du möjligen) har diskuterat vita löv.
Hur var det nu det stod i inlägget du just påstår att du läste??
Citat:
Ja i stort sett alla träd har löv i olika nyanser. Barrträd undantagna.

Citat:
Exempel på avgasrök i Wiegmans film? Var?
Ingen har påstått att det skulle finnas fler exempel i just Wiegmans film. Och det var inte heller vad du frågade om - du frågade endast om fler exempel på avgasrök från bil eller mc. Att du försöker flytta målstolparna igen gör inte att du har rätt: https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=73328531#editor

Citat:
Nej, det finns inga andra rapporter av observerad "ånga" i samband med kortegen genom Dallas.
Ingen har påstått att det skulle finnas fler exempel på observerad "ånga" i samband med kortegen genom Dallas. Och det var inte heller vad du frågade om - du frågade endast om fler exempel på ånga som observerats i samma område. Dessutom var mitt svar på detta att: Nej inga fler exempel - inte heller någon aning om hur frekvent det skedde om det alls skedde - dock finns det gott om ritningar som visar var ångröret fanns.
Nu försöker du dessutom få detta svar till att :
Citat:
Här vill du göra gällande att precis när majoriteten av de vittnen som tillfrågades, hör skott avlossas riktning det vita staketet på grassy knoll så 'råkar' det pricks då, varken innan eller efter, pysa ut ånga i samma riktning och höjd som ammunitionsrök i så fall hade haft?

Är du fullständigt dum i hela huvudet är det enda relevanta jag kan svara dig på denna massiva halmdocka. Särskilt om du tänker vidhålla att du faktiskt hade läst inlägget du besvarade - skäms...

Citat:
Är vi tillbaka i din förtrollade värld av lustiga små sammanträffanden igen?
Bra. Då visar du oss var det fanns.
Var då?
Här till exempel - från din favoritkälla: http://mcadams.posc.mu.edu/hoffman.htm

Citat:
Det är du som påstår att det endast syns i en filmruta. Det är du som har bevisbördan.
Menar du helt seriöst att jag ska länka/lägga upp alla filmrutor en och en och visa att molnet inte finns på fler rutor?

Citat:
Är dessa två typer av vapen de enda som kan producera ammunitionsrök i den omfattning som syns i Wiegmans film, menar du?
Nej. Jag tror inte ens dessa vapentyper kan producera sådana moln som bara helt plötsligt hänger i luften på en enda bildruta.

Citat:
Finns det fler än du on record som lika tveklöst har den uppfattningen?
Ingen aning - det har jag aldrig påstått eller ens antytt heller.

Citat:
Att det inte var en konspiration. Att det inte var en massiv mörkläggning initierad från högsta ort.
Halmdocka igen - det har jag aldrig påstått. Tvärtom har jag varit ytterst tydlig med att jag inte har en aning om vem som mördade jfk eller om det var en konspiration bakom - detta har jag förklarat flera gånger för dig även i denna tråd.

Citat:
Hur var det nu med Oswald, var han enligt dig skyldig till mordet på JFK?
Ingen aning faktiskt. Jag tror han var inblandad, men jag vet inte, och än mindre vet jag om han hade medhjälpare. Även om jag är ytterst van vid att ingenting tycks fastna i ditt minne så ber jag dig verkligen att försöka banka in åtminstone detta i ditt huvud..
Citera
2020-10-25, 07:40
Medlem
Citat:

1. S.M. Holland, järvägsförman, placerad på järnvägsbron över Elm Street.

Samma dag som mordet:
“the President’s car was coming down Elm Street and when they got just about to the Arcade I heard what I thought for the moment was a fire cracker and he slumped over and I looked over toward the arcade and trees and saw a puff of smoke come over from the trees and I heard three more shots after the first one but that was the only puff of smoke I saw…"

(11-22-63 statement to Dallas County Sheriff’s Department, 19H480, 24H212)
2 dagar efter mordet:
"The only unusual thing that Holland could recall was an approximate one and one-half to two foot diameter of what he believed was gray smoke which appeared to him to be coming from the trees which would have been on the right of the presidential car but observed no one there or in the vicinity.”(11-24-63 FBI report, CD5 p. 49-50)

4,5 månader efter mordet:
"I heard a third report and I counted four shots and about the same time all this was happening and in this group of trees…There was a shot, a report, I don’t know whether it was a shot…And a puff of smoke came out about 6 or 8 feet above the ground right out from under those trees…you could see that puff of smoke, like someone had thrown a firecracker, or something out…It wasn’t as loud as the previous reports or shots.”

(4-8-64 testimony before the Warren Commission, 6H239-248)

Ca 2,5 år efter mordet:
"I looked over to where I thought the shot came from and I saw a puff of smoke still lingering underneath the trees in front of the wooden fence."

(Interview with Mark Lane in Rush to Judgment, filmed 3-21-66)

2 år och ca 7 månader efter mordet:
There was a puff of smoke under the trees there like someone had thrown out a Chinese firecracker and a report of a gun entirely different from the one which fired from the book building."

(6-28-66 UPI article, found in the Los Angeles Herald-Examiner)

Ca 3 år efter mordet:
He said in an interview yesterday that one and possibly two shots were fired at the motorcade from behind a wooden fence adjacent to the underpass and some 150 feet from where he was standing..."Four or five of us saw it, the smoke," Holland said. "One of my employees even saw the muzzle flash..."I was close enough to see it and hear it," Holland said. "And if you don't think you can see rifle smoke against a clump of trees, you're mistaken."

(11-22-66 UPI article, found in the Albuquerque Tribune)

Ca 3 år efter mordet:
"Right under these trees, right at that exact spot, about ten or fifteen feet from this corner, the corner of the fence here, right under this tree, particular tree. It's that exact spot, right there...That's where it was...just like somebody had thrown a firecracker and left a little puff of smoke there; it was just laying there. It was a white smoke; it wasn't a black smoke or like a black powder. It was like a puff of a cigarette, but it was about nine feet off the ground. It would be just about in line with, or maybe just a little bit higher than that fence, but by the time it got out underneath the tree, well, it would be about eight or nine feet." (When asked about Clemon Johnson's suggestion the smoke seen by the railroad men came from a Dallas police motorcycle abandoned on the street after the shooting) "I saw the smoke before the motorcyclist left the street to go up there."

(11-30-66 taped interview with Josiah Thompson, as recounted in Six Seconds in Dallas, 1967)

Ca 3 år efter mordet:
"My attention on the third and fourth shots was to my left, behind the picket fence, or over to the picket fence, and where I saw that puff of smoke coming from and heard the report."

(Late 1966 Interview with Lawrence Schiller recounted in The Scavengers and the Critics of the Warren Report, published 1967)

3-4 år efter mordet:
"It came from my left and behind a picket fence, and there was a puff of smoke that kinda lingered out under that green tree right out behind that picket fence about 8 or 9 feet off of the ground."

(Schiller interview as presented on the Capitol Records release The Controversy, 1967)

Ca 3,5 år efter mordet:
And I glanced over underneath that green tree and you see a - a little puff of smoke. It looked like a puff of steam or cigarette smoke. And the smoke was about - oh, eight or ten feet off the ground, and about fifteen feet this side of that tree.

(Interview with CBS broadcast 6-26-67)

Ca 4,5 år efter mordet:
''And I saw a puff of smoke come out from that corner and it just didn't hang there but it slowly drifted out under the trees and over the grassy area toward the street below." "The smoke (he added) traveled out about 20 feet from the fence and was located slightly behind a large tree on the knoll."

(3-25-68 interview with Barry Ernest recounted in The Girl on the Stairs, published 2011)

Ca 5 år efter mordet:
He had seen a puff of smoke when Kennedy was shot in the head...

(8-2-68 re-enactment of Holland's actions on 11-22 with Barry Ernest in Dealey Plaza, as recounted in The Girl on the Stairs, 2011)
Dvs, Holland är minst sagt konsistent från och med dag ett och framåt. Han såg en rökpuff driva ut från det vita staketet under träden precis där något som ser ut som en rökpuff syns i Wiegmans och Zapruders filmer, här: https://2718f7c0-a-86436885-s-sites.googlegroups.com/a/patspeer.com/www2/wiegmansmoke.gif?attachauth=ANoY7crKDKBNCSIhGfQRdB 1WDfYUTNs_CjDhU3fRFaVFQsyaf1cvU6awh2TQGjVOUGYVa4Cq rc1w41IxSt208Qp3zQJGo91sBvdNKO1X4qqwZOIgsU8BjmoVvK HaILRgEztNaVYPWoUb21y2UukHRlD-OUdrRBIBb4PDANNpop68 Wd8sj7UhOVRQSpISJ8T8fbmlhXkgK8DGPZ-LzvJbJdv_oPbzWOPYJw%3D%3D&attredirects=1&d=1

Holland i Rush To Judgement: https://youtu.be/WwHkd1WL454

Döm själva.

Fler vittnen kommer....
Citera
2020-10-25, 09:24
Medlem
Citat:
Dvs, Holland är minst sagt konsistent från och med dag ett och framåt. Han såg en rökpuff driva ut från det vita staketet under träden precis där något som ser ut som en rökpuff syns i Wiegmans och Zapruders filmer, här: https://2718f7c0-a-86436885-s-sites.googlegroups.com/a/patspeer.com/www2/wiegmansmoke.gif?attachauth=ANoY7crKDKBNCSIhGfQRdB 1WDfYUTNs_CjDhU3fRFaVFQsyaf1cvU6awh2TQGjVOUGYVa4Cq rc1w41IxSt208Qp3zQJGo91sBvdNKO1X4qqwZOIgsU8BjmoVvK HaILRgEztNaVYPWoUb21y2UukHRlD-OUdrRBIBb4PDANNpop68 Wd8sj7UhOVRQSpISJ8T8fbmlhXkgK8DGPZ-LzvJbJdv_oPbzWOPYJw%3D%3D&attredirects=1&d=1

Holland i Rush To Judgement: https://youtu.be/WwHkd1WL454

Döm själva.

Fler vittnen kommer....

2. Austin Miller, järnvägsarbetare placerad på järnvägsbron över Elm Street.

Samma dag:
"I saw something which I thought was smoke or steam coming from a group of trees north of Elm off the railroad tracks."
(11-22-63 statement to the Dallas County Sheriff’s Department, 19H485, 24H217)

Ca 3 veckor senare:
"He heard three shots and also noticed a powder dust spray in the street directly to the driver’s side and rear of the car…It was his first impression that the noise of the shots was a motorcycle backfire or firecrackers….he saw someone fall forward but could not tell who was in the car.”

(12-18-63 FBI report, CD205 p.27-28)

Ca 3,5 månader senare:
[Här säger han (enligt WC) ingenting om någon rök, får ej frågan]

(4-8-64 testimony before the Warren Commission, 6H223-227)

Ca 4 år senare:
"He said it definitely was smoke he saw 'around the trees in the corner of the picket fence on the grassy knoll.' (When asked if it could have been exhaust) 'No,' he firmly replied. Miller said he felt there had been three shots, that he saw the smoke just as he heard the third shot."

(8-1-68 interview with Barry Ernest as recounted in The Girl On The Stairs, 2011)

Ca 20 år senare:
[Säger ingenting om någon rök/fick ej frågan]

(11-09-83 AP article found in the Indiana Gazette)

Precis 50 år senare:
[Säger ingenting om någon rök/fick ej frågan]

(11-22-13 article in The New York Post)
Här kan man tycka att det finns mindre stöd för ammunitionsrök över grassy knoll, men som vanligt gäller de tidigaste vittnesmålen om inget annat framkommer. Dessutom så säger Miller i de mer sena vittnesmålen att han önskar att han aldrig gick för att se presidentkortegen den dagen, att han har gjort allt för att förtränga händelsen.

Zapruder/Wiegman-filmerna: https://2718f7c0-a-86436885-s-sites.googlegroups.com/a/patspeer.com/www2/wiegmansmoke.gif?attachauth=ANoY7cqdWpWNn7hdddZzzX _-VY4e_EpoaENGqhERUHN4wfmsKJgmj4ZpzpAcn_jU5XTndfSs YoAx8e0EEK2_8gpH-NwCsRWmxV51d4gSZxqPqS10VHB0jE5sAN7S0KLUpNmZIdmHiEk J_j9_N9oKEWZUyU8Xgq4TVFa3AVwO1oYm eX8UMCvo5kDW_4-NOtGeKNzolK2xs6JW5JHdk-svgoMEM1ayXb00nA%3D%3D&attredirects=1&d=1

Holland + Miller: såg rökpuff precis där en möjlig sådan är synlig i de båda filmerna.

Döm själva.

Fler vittnen....
Senast redigerad av onopono 2020-10-25 kl. 09:28.
Citera
2020-10-25, 13:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här kan man tycka att det finns mindre stöd för ammunitionsrök över grassy knoll, men som vanligt gäller de tidigaste vittnesmålen om inget annat framkommer.

Det är inte ens 2 veckor sedan du påstod att det var de senare vittnesmålen som gällde eftersom vittnet då hunnit ”grubbla”, samt att de första vittnesmålen kunde vara redigerade, coachade och ignorerade och att man därför först långt senare kunde publicera vad som ”verkligen” hände.. 😂

”The bias is strong with this one” som Darth Vader skulle sagt...

(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Citera
2020-10-25, 19:26
Medlem
Citat:
Här kan man tycka att det finns mindre stöd för ammunitionsrök över grassy knoll, men som vanligt gäller de tidigaste vittnesmålen om inget annat framkommer.
Detta är ju i bästa fall läpparnas bekännelse; historiskt har du ju visat dig vara helt hållningslös angående vittnesmål. Grundregeln är istället att du accepterar vad som helst, från vem som helst, så länge det följer manus.

Du tillät hypnos, droger och mutor till Perry Russo. Vittnet som inte mindes de du ville i sitt första förhör.
Citera
2020-10-25, 20:05
Medlem
Citat:
Hoffman var allt annat än en "skojare". Han var en omvittnat duglig medarbetare och familjefar som råkade vara dövstum.

Det skulle visa sig bli ett stort hinder för honom när han försökte berätta för ansvariga utredare och omvärlden vad han bevittnade den dagen.
Hoffman berättar så här för FBI 1967:
http://mcadams.posc.mu.edu/hoffman1.htm
He stated he had discussed this matter with his father at the time of the assassination, and his father suggested that he not talk to anyone about this, but after thinking about what he saw, Hoffman stated he decided to tell the FBI.
Hoffman hade inga problem med att förmedla denna tämligen komplexa förklaring till utredarna. Därimot hade han uppenbarligen jätte problem med att illustrera en gevärsskytt. Varken gevär eller skytt nämns här.

Hoffman said he observed two white males, clutching something dark to their chests with both hands, running from the rear of the Texas School Book Depository building. The men were running north on the railroad, then turned east, and Hoffman lost sight of both of the men.
Hoffman uppger att två män sprang från baksidan av TSBD, norrut och sedan österut. Österut är alltså i riktning från Hoffman.

I senare förhör springs det istället västerut, dessutom 70 meter närmare Hoffman. Han har flyttat den lilla scenen till staketet, som är vitt och ungefär 1 meter högt. TSBD är som bekant ett rött 7 vånings tegelhus och inte särskilt svårt att skilja från ett staket.

Här kan man läsa en artikel om Ed Hoffman av M. Duke Lane.
http://mcadams.posc.mu.edu/FreeWayman.htm

Notera att M Duke Lane tror på att det fanns en konspiration bakom mordet på JFK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in