2020-10-23, 08:51
  #349
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Men det var väl ett par hästar som åkte dit?

Ja, så var det, bl.a. Nascetta på den svenska derbydagen. Men det var inte alls lika allvarligt som det som Stott ägnade sig åt under en längre tid. Och kanske var det bara slarv, jag vet inte.
Citera
2020-10-23, 08:54
  #350
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
"Vi vet att det liggande beslutet är precis som tidigare att det ska bedrivas vintergalopp. Inget annat beslut är taget men en skånetränare har motionerat till stämman om att det inte ska vara vintergalopp."

Vem är denna tränare?

Det är Jessica Long.
Citera
2020-10-23, 09:19
  #351
Medlem
Avlanss avatar
Onsdagens program på Bro park, https://www.svenskgalopp.se/polopoly_fs/1.773783!/menu/standard/file/bro%20web%20201028.pdf

Det blir nog bra
Citera
2020-10-23, 09:28
  #352
Bannlyst
Läste detta om De Burca på en blogg:

Citat:
Efter besök på en svensk galoppbana nyligen stegrades nyfikenheten otroligt mycket för ett utvalt namn. Nytt namn i programmet och i galoppbanans stall där även ”stortränare” brukar ha svårt att fylla boxarna, där står ett 40-tal hästar. Hästägare växer inte på trän längre så visst blir man nyfiken. I travsporten finns liknande storhästägare, som äger hela gårdar och anläggningar, hästar och personal. Näringslivstoppar som tillsammans äger merparten av alla starthästar i travsporten.

Denna tränare som nytillskott i galoppen har haft licens (inräknat indragen licens i hemland) i nästan 20 års tid och fick proffslicens som en av de yngsta någonsin. Enligt träningslistan har 40-talet hästar bara en enda personal ? och både tränare och stalltjej står skrivna på stallet? Nog för att jag brukar sova uppepå stallet i festlokalen på Gotland, men…

En enda hästägare (tränarens mor) står bakom det av honom delägda AB-bolaget, som har 28 underbolag verksamma (aktiva.) Inte vilka hästar som helst står i stallet heller, ojojoj. Interim-licens tål väl också att undersökas, och vad som döljer sig bakom detta framgångsrika stall.
Självklart ska alla ha möjlighet till en andra chans, eller i alla fall en second opinion, men British Horseracing Authority hade en hel del på lager som faktiskt svider i ögonen. Har svårt att tro att svensk galopp eller svensk travsport skulle ens komma på tanken att använda samma metoder som Brittiska BHA gjorde! Ren och skär ”under cover” verksamhet, smyga i buskarna, personal inhyrd som kontraspion och telefonliste-utdrag från telebolaget för att överbevisa om bedrägeri och otrevliga händelser.

Har väntat på att någon galoppskribent ? skulle höja på ögonbrynen, självklart vill man veta hur Svensk Galopps högnäste har tänkt och om allt gammalt groll är avtjänat och glömt? En 6:e plats i tränartoppen är inte fy skam, med 2,3 insprunget i år, 43 hästar i stallet 145 starter, resultat 30-29-12. Spännande fortsättning följer?

http://hovtramp.se/blog_35.html
Citera
2020-10-23, 09:39
  #353
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Läste detta om De Burca på en blogg:



http://hovtramp.se/blog_35.html


De Burca kan träna hästar och har en perfekt mix av handicaphästar som vuxit sig och lite dyrare som står sig i storloppen. Hatten av!
Citera
2020-10-23, 09:44
  #354
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
De Burca kan träna hästar och har en perfekt mix av handicaphästar som vuxit sig och lite dyrare som står sig i storloppen. Hatten av!

Jag håller med! Och han sysslar inte med dopning som en del andra ...
Citera
2020-10-23, 09:51
  #355
Bannlyst
Man kan nog räkna med att attackerna mot och smutskastningen av De Burca kommer att tillta ju större framgångar han får. En del vill nog rulla honom i tjära och fjädrar ...

Han har ju lovat att utmana Junior och det är inte omöjligt att han når dit inom några år, men då krävs nog fler hästägare än bara hans mamma. Storsatsande hästägare.

Fortsättning följer, som bloggen avslutas med.
Citera
2020-10-23, 10:14
  #356
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Man kan nog räkna med att attackerna mot och smutskastningen av De Burca kommer att tillta ju större framgångar han får. En del vill nog rulla honom i tjära och fjädrar ...

Han har ju lovat att utmana Junior och det är inte omöjligt att han når dit inom några år, men då krävs nog fler hästägare än bara hans mamma. Storsatsande hästägare.

Fortsättning följer, som bloggen avslutas med.

Förutom Lustig, vem smutskastar honom?
Citera
2020-10-23, 10:15
  #357
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jag håller med! Och han sysslar inte med dopning som en del andra ...

SG dopingtestade varenda häst han hade i våras dessutom.
Citera
2020-10-23, 13:00
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Förutom Lustig, vem smutskastar honom?

En del av tränarna på Bro. Burca har dragit åt sig många som vill arbeta hos honom samt två stora stallar som rymmer sammanlagd ca 60 hästar.
Citera
2020-10-23, 13:02
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
https://www.svenskgalopp.se/licensinnehavare/visa/304742/tranlista

Har han inte väldigt få hästar? Han brukar ha 45-50. Vågar verkligen amatörer köpa nu eller vad har hänt med de hästar som inte levererat? De han säljer brukar vara 3-5 år. Han har bara unghästar iprincip.

Bra fråga. Jag tror han har kvar många men att de inte är registrerade/avregistrerade för träning i såfall. Har han lediga boxar?
Citera
2020-10-23, 13:03
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
SG dopingtestade varenda häst han hade i våras dessutom.

och INGEN visade någonting avvikande där. Förstå ramaskriet ifall det hade hänt. Nu har ju de flesta kritiker tystnat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in