Har han inte väldigt få hästar? Han brukar ha 45-50. Vågar verkligen amatörer köpa nu eller vad har hänt med de hästar som inte levererat? De han säljer brukar vara 3-5 år. Han har bara unghästar iprincip.
Är det enbart träningsförhållandena han klagar på? Hans hästar kan nog sto sig mycket bättre ekonomisk vinning utomlands. Angående träna hästar- Något annat som verkar fungera bra för tränare är de som tränar på sina egna gårdar: Annette Stjernstrand/Jessica Long som ju har uppvisat sina hästar med goda resultat i Derbyn/Breeders/Dubai/Storlöp och i Norge där Stjernstrand/Mortensen denna säsong lär ha haft åtminstone ett vinnare per vecka?
Men jag tänker så här: Det finns ju flera tränare i Skandinavien som har stora framgångar, till och med i Dubai. Kan träningsförhållandena vara så dåliga då? Visst, det är kanske inte är lika bra som i Dubai, Amerika, Frankrike, Irland och andra stora galoppländer, men nog tycker jag att det duger. vad säger Olsen, Junior, Petersen, Kvisla?
Hur går det för Olsen? Dopningproblem där med men licensen lär han ha runt sitt lillfinger.
Bro Park har varken läktare eller öppen restaurang, så något banbesök blir det inte för oss utomstående förrän tidigast i vår. Jag skulle i alla fall inte ha åkt dit nu. Jag vill inte sitta på någon läktare, jag vill hänga vid ledvolten, vara nära starten och stå vid staketet när hästarna går i mål. Får jag inte göra det så får det vara. Den här årstiden, med bara dirtlöp, tycker jag är iskall på Bro. Hästarna är för långt borta. Hoppas, hoppas kunna vara på plats på gräspremiären nästa år.
"Vi vet att det liggande beslutet är precis som tidigare att det ska bedrivas vintergalopp. Inget annat beslut är taget men en skånetränare har motionerat till stämman om att det inte ska vara vintergalopp."
"Vi vet att det liggande beslutet är precis som tidigare att det ska bedrivas vintergalopp. Inget annat beslut är taget men en skånetränare har motionerat till stämman om att det inte ska vara vintergalopp."
Vem är denna tränare?
För all del, kan vem som helst motionera eller är det någon i fältrittklubben?
Bro Park har varken läktare eller öppen restaurang, så något banbesök blir det inte för oss utomstående förrän tidigast i vår. Jag skulle i alla fall inte ha åkt dit nu. Jag vill inte sitta på någon läktare, jag vill hänga vid ledvolten, vara nära starten och stå vid staketet när hästarna går i mål. Får jag inte göra det så får det vara. Den här årstiden, med bara dirtlöp, tycker jag är iskall på Bro. Hästarna är för långt borta. Hoppas, hoppas kunna vara på plats på gräspremiären nästa år.
Nej det är inte överdrivet roligt och bara kallt och jävligt nu .