2020-10-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Vi vet ikke hva disse biologiske materialer er for noe enda, så det er vanskelig å ha noen mening om.

Når det gjelder biologisk materiale, så skjønner vel de fleste sånn cirka hva dette kan være når det er funnet spor av et menneske som er blitt dratt gjennom det. Og en kan uansett ikke få til å dra seg selv etter hendene eller føttene
Citera
2020-10-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag håller med dig i att det är ett verkligt bakslag för polisen att ”Hettemannen” är identifierad och avförd från utredningen - att gå ut och efterlysa denne man måste tyda på att polisens Hypotes är helt ofullständig. Och att de famlar i blindo.

Blir faktiskt nedslagen av detta besked. Börjar tänka att detta är på väg att bli ett Cold Case. Vad har hänt med Anne-Elisabeth Hagen?

Og Øystein Milli som gikk samme ruta og lagde krimpod av hettemannen.

Mener det var noen her på forumet som også gikk opp ruta til hettemannen, målte høyden på hettemannen og la ut tegninger her
Citera
2020-10-23, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
", men også hendelser og tanker han har gjort seg fra sitt private liv."
Han har har fått kopier av deler av bøkene, så det kan tyde på at det er ting der som politiet ikke vil at han skal få tilgang til. Kanskje så han ikke skal få innøvd noe motangrep på konfrontasjon av avslørende detaljer.

Tvilsomt at det sto at han skulle huske bryllupsdagen, for den hadde han jo glemt av.

Forretningsideer kan ikke ses på som bevis, så her er det noe avslørende om TH som står der.
Politiet kan selvsagt ikke bruke forretningsideer, og forretningsmessige betraktninger o.l. imot TH ifm en rettsak. Men TH har brukt disse notatbøkene, for å klare å organisere livet sitt, både på privat og forretningsmessig plan.
Nå har livet blitt desto mer komplisert, og TH trenger disse bøkene mer enn noen sinne.

"Hagens forsvarer Svein Holden sier at han har vanskelig for å se politiets behov for å beholde de originale notatbøkene.

– Etter mitt syn bør det være tilstrekkelig at de har digitale kopier, sier han."

Det står nedskrevet avtaler og kontakter, altså THs bevegelsemønster. Dette kan politiet bruke for å "grille" THs troverdighet. Etter et så langt samliv, så står det helt sikkert også nedskrevet "Husk bryllupsdagen" også - ellers ville det vært merkelig at AEH ble skuffet, når han glemte den 49ende, syns du ikke?
Notatbøkene kan kanskje avsløre at han hadde lite tanker omkring sin familie, at hans tanker ganske entydig snurret rundt hans eget og forretningens beste. Dette kan politiet "grille" han med, slik at hans evt narsissistiske egenskaper blir satt i fokus.
Politiet har kanskje avslørt noe som ikke er stuerent forretningsmessig, og hvis TH velger å dekke over dette i en evt rettsak, så kan THs troverdighet bli nokså brunsvidd.
Men så spørs det da - er TH siktet for å være narsissist, korrupt eller drapsmann?

"– Siktede kan bringe spørsmålet om opprettholdelse inn for retten på vanlig måte etter straffeprosessloven. For øvrig har vi ingen kommentarer til hvilke gjenstander som er beslaglagt, eller hvordan politiet vurderer bevisverdien av disse."

Jeg mistenker at dette er en maktdemonstrasjon fra politiets side.

Dette har jeg selv opplevd, og etter at politiet hadde sittet på min sak i ett år, så hadde de ikke klart å oppklare noe som helst.
Jeg hadde konfrontert dem med at de gjorde en slett etterforskning, og det fikk jeg svi for.
Dette tapte jeg flere hundre tusen på (veldig mye penger for meg), fordi politiet satt stille på saken, så ebbet mine krefter ut, og det ble alle gribbers kalas.

Politielsker kan du være selv!
Citera
2020-10-23, 00:39
Medlem
Citat:

Mener det var noen her på forumet som også gikk opp ruta til hettemannen, målte høyden på hettemannen og la ut tegninger her

Hvis ikke en etterforskning må forsøke å få plassert en type som hettemannen som går den ruten, den dagen, til den tiden, tildekket med buff langt oppi øynene, uten å melde seg, da er det jo noe galt.

Så har han nå blitt plassert, og sjekket ut, og det er jo viktig.

En etterforskning kan ikke hoppe bukk over folk som går på den måten i tiden rundt forsvinningen, til og fra husets plassering.

Det er ikke noe rart med at den personen var veldig viktig å plassere. Det tok lang tid før han meldte seg:-)
Citera
2020-10-23, 00:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Ja, alltså - det är helt bisarrt att den uppenbart fejkade kidnappningshistorien inte ännu är avslöjad och lagförd. Tittar man på det utifrån så framstår hela försvinnandet med tillhörande rekvisita som så amatörmässig!

Men hittar man inga hårda bevis så fungerar det inte. Se bara på mordet på JonBenet Ramsey, allt är fejk i det fallet Inklusive utpressningsbrevet men det saknas konkreta bevis. Fallet är olöst sedan 1996.
Citera
2020-10-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Når det gjelder biologisk materiale, så skjønner vel de fleste sånn cirka hva dette kan være når det er funnet spor av et menneske som er blitt dratt gjennom det. Og en kan uansett ikke få til å dra seg selv etter hendene eller føttene

Min teori var ikke at hun hadde ordnet alt selv, men hadde en medhjelper med seg.

Uansett, hvis hun ble dratt gjennom biologisk materiale, kan det f.eks være at hun satt på do når hun ble angrepet. Det kan være urin eller avføring. Kidnappingsteorien er fortsatt også aktuell.

Nå vet jeg det har blitt spekulert på et fall i trappa, blod på veggen osv, men jeg tar dette med en klype salt og stoler ikke blindt på opplysningene. De har bodd i huset i 30 - 40 år, så at det finnes blod der som har blitt forsøkt vasket bort, ser jeg på som sannsynlig.
Citera
2020-10-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hvis ikke en etterforskning må forsøke å få plassert en type som hettemannen som går den ruten, den dagen, til den tiden, tildekket med buff langt oppi øynene, uten å melde seg, da er det jo noe galt.

Så har han nå blitt plassert, og sjekket ut, og det er jo viktig.

En etterforskning kan ikke hoppe bukk over folk som går på den måten i tiden rundt forsvinningen, til og fra husets plassering.

Det er ikke noe rart med at den personen var veldig viktig å plassere. Det tok lang tid før han meldte seg:-)

Jeg snakket om Øystein Milli og en på forumet her. Jeg snakket ikke om at de som etterforsker skal hoppe bukk over noe.
Citera
2020-10-23, 00:55
Medlem
Citat:
Min teori var ikke at hun hadde ordnet alt selv, men hadde en medhjelper med seg.

Uansett, hvis hun ble dratt gjennom biologisk materiale, kan det f.eks være at hun satt på do når hun ble angrepet. Det kan være urin eller avføring. Kidnappingsteorien er fortsatt også aktuell.

Nå vet jeg det har blitt spekulert på et fall i trappa, blod på veggen osv, men jeg tar dette med en klype salt og stoler ikke blindt på opplysningene. De har bodd i huset i 30 - 40 år, så at det finnes blod der som har blitt forsøkt vasket bort, ser jeg på som sannsynlig.

Det var iflg. politiet funnet blod på veggen i trappa. Selv om jeg personlig har bodd i hust mitt i 15 år, så finner du ikke blod oppetter veggen her inne !
Citera
2020-10-23, 00:57
Avslutad
Citat:
Hvis AEH gjorde alt selv, hvordan har det seg da at det ble funnet spor i biologisk materiale fra henne ?
Det kan jo forklare hvorfor vaskebøtten er borte. Noen har jo hevdet hardnakket hva disse biologiske sporene besto i.
Jeg vil ikke gå i detaljer.
Citera
2020-10-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan jo forklare hvorfor vaskebøtten er borte. Noen har jo hevdet hardnakket hva disse biologiske sporene besto i.
Jeg vil ikke gå i detaljer.

Ja. Enig med deg.
Citera
2020-10-23, 01:06
Avslutad
Citat:
Det var iflg. politiet funnet blod på veggen i trappa. Selv om jeg personlig har bodd i hust mitt i 15 år, så finner du ikke blod oppetter veggen her inne !
Jøss! Har ingen blødd i huset ditt?

Politiet finner blodspor, selv om du har vasket det bort, slik at det ikke synes. Det forsvinner aldri!
Citera
2020-10-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jøss! Har ingen blødd i huset ditt?

Politiet finner blodspor, selv om du har vasket det bort, slik at det ikke synes. Det forsvinner aldri!

Ikke på vegger, nei. Og kan ikke huske noe på gulv heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in