2020-10-22, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Selvsagt er det "drepen", hvis bøkene inneholder idéer som har gjort ham til milljardær (forretningshemmeligheter). Det er jo det han påstår.

Jeg tror ikke du finner noe om følelseslivet hans i de notatbøker. Det mest private er sikkert tannlegetime o.l. (muligens "!!!!!!Husk bryllupsdagen!!!!!"), ellers bare forretning.
Jeg har bodd i 32 år sammen med en som er avhengig av sånne bøker - ingen hjerter i margen - bare piler.

", men også hendelser og tanker han har gjort seg fra sitt private liv."
Han har har fått kopier av deler av bøkene, så det kan tyde på at det er ting der som politiet ikke vil at han skal få tilgang til. Kanskje så han ikke skal få innøvd noe motangrep på konfrontasjon av avslørende detaljer.

Tvilsomt at det sto at han skulle huske bryllupsdagen, for den hadde han jo glemt av.

Forretningsideer kan ikke ses på som bevis, så her er det noe avslørende om TH som står der.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-22 kl. 23:31.
Citera
2020-10-22, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Når man trykker på linken, så kommer det opp en tekst som er sladdet. Men jeg mener å klare å tyde dette:
"Tom Hagen krever å få sine beslaglagte notatbøker utlevert.
Politiet mener bøkene kan ha tilknytning som bevis i saken og nekter å utlevere beslaget.

Tom Hagen krever å få sine beslaglagte notatbøker utlevert. Politiet mener bøkene kan ha betydning som bevis i saken – og nekter å utlevere beslaget.

Etter det Romerikes Blad får opplyst har Tom Hagen siden midten av 80-tallet nærmest daglig – og for hånd – skrevet ned tanker og refleksjoner i disse notatbøkene.

Bøkene inneholder både det han mener har vært viktig for driftingen av forretningsvirksomheten, men også hendelser og tanker han har gjort seg fra sitt private liv.

Hagen selv anser disse bøkene som viktige, får RB opplyst. Både på kort sikt, hvor notatbøkene er blitt brukt som en påminnelse på hva som skal gjøres fra dag til dag, men også på lang sikt da han ofte – ved for eksempel nye investeringer – kan han bla seg tilbake for å se hvilke tanker og refleksjoner han har gjort seg fra tidligere som kan være relevante for å si noe kvalifisert om framtida.

LES OGSÅ
Rekordoverskudd for Tom Hagen – tjente 228 millioner i fjor
Sentralt beslag

Tom Hagen skal ha ført notatbokskrivingen helt fram til han ble pågrepet om morgenen den 28. april i år. Hagen er siktet for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen. Hagen hevder at han ikke har noe med konas forsvinning å gjøre og nekter straffskyld.

I forbindelse med pågripelsen ble det gjort svært mange beslag både i Tom Hagens kontor i Futurum næringspark – og i hjemmet hans i Sloraveien. Helt sentralt i beslagene sto hans store notatboksamling – som er innført i Time Manager-systemet.

Ifølge RBs opplysninger skal notatbøkene, på grunn av detaljrikdommen og grundigheten i dem, være svært interessante for politiet da det gir etterforskerne innsyn i store deler av Hagens liv.

Nå krever imidlertid Tom Hagen å få bøkene tilbake.

Derfor har Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, anmodet politiet om å få dette beslaget utlevert – senest i en e-post til politiet den 5. oktober i år. Der argumenterer Holden med at bøkene – som beskrives som Tom Hagens «arbeidsverktøy» – er svært viktige for Hagens «planlegging av selskapets drift».

– Tom Hagen er en analog mann. Han ønsker å få tilbake verktøyet som er viktig for ham og for hans forretningsdrift, kommenterer Svein Holden.

FORSVARER: Advokat Svein Holden er forsvarer for Tom Hagen. Her er han utenfor Sloraveien 4 etter at huset ble frigitt av politiet i september.
FORSVARER: Advokat Svein Holden er forsvarer for Tom Hagen. Her er han utenfor Sloraveien 4 etter at huset ble frigitt av politiet i september. Foto: Gorm Kallestad / NTB
– Kan ha betydning som bevis

Til tross for anmodningene om å få utlevert notatbøkene, holdes de fortsatt i beslag av politiet. Hagen har imidlertid fått utlevert kopier av deler av notatboksamlingen, får Romerikes Blad opplyst. RB er også kjent med at Hagen ikke har forståelse for at politiet ønsker å beholde originalbøkene, da han selv mener at han jobber bedre med originalene enn kopiene han har fått utlevert.

Han skal imidlertid ha gjort det klart at dersom han får utlevert de originale notatbøkene, vil politiet kunne få tilgang til disse om de ønsker det på et senere tidspunkt.

Romerikes Blad har spurt etterforskningsledelsen i Øst politidistrikt om hvorfor det fortsatt er viktig for politiet å beholde og gjennomgå notatbøkene, om de mener innholdet i bøkene kan være med på å løse saken og hvorfor de har utlevert kopier av deler av beslaget.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

HOLDER PÅ BØKENE: Politiet mener notatbøkene kan ha betydning som bevis i saken, og derfor ønsker de ikke å utlevere originalene.
HOLDER PÅ BØKENE: Politiet mener notatbøkene kan ha betydning som bevis i saken, og derfor ønsker de ikke å utlevere originalene. Foto: Vidar Ruud / NTB

– Beslaget er opprettholdt av etterforskningsmessige hensyn fordi påtalemyndigheten mener gjenstandene kan ha betydning som bevis i saken, opplyser politiinspektør Agnes Beate Hemiø før hun fortsetter:

– Siktede kan bringe spørsmålet om opprettholdelse inn for retten på vanlig måte etter straffeprosessloven. For øvrig har vi ingen kommentarer til hvilke gjenstander som er beslaglagt, eller hvordan politiet vurderer bevisverdien av disse.

Hagens forsvarer Svein Holden sier at han har vanskelig for å se politiets behov for å beholde de originale notatbøkene.

– Etter mitt syn bør det være tilstrekkelig at de har digitale kopier, sier han.

– Vurderer dere å bringe utleveringen av notatbøkene til retten?

– Det er en fortløpende vurdering, sier Holden.

Takk for at du fikk hentet ut dette!
Citera
2020-10-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Barna er også aksjonærer i grunneiers lille selskap, så de har også visst om hvem kjøperen var og har vært med på forhandlingene.
Han har tre barn, og de har 29 % eierskap hver. Grunneieren og hans kone har 13 %. Så det er jo barna som har størst eierandel. Så, at du har hørt at de nærmeste var misfornøyd, tror jeg er bare tull.
I den konteksten som du nevner "horn i siden", så sier du mellom linjene at barna til grunneieren, eller vannnverkssjefen, kan stå bak bortføring og drap av Anne. Veldig langsstrukket, og desperat forsøk på å finne noen som kan ha motiv for å være skyld i Anne`s forsvinning, for på den måten å dreie søkeleyset bort fra TH.

Jeg er kjent med at barn og kona har aksjeposter i selskapet. Jeg vet ikke om de hadde aksjer fra starten, da selskapet ble stiftet. De kan teoretisk sett ha kommet inn i selskapet, etter at eiendommen ble solgt. For å finne ut dette, må man vite selskapets navn. Jeg referte til hva jeg ble fortalt, dette var noe det ble snakka mye om på Lørenskog på denne tida, og denne versjonen fikk jeg fra flere, uavhengig av hverandre. Det er godt mulig jeg har formidlet et rykte som ikke er riktig, men da er jeg i så fall i godt selskap. Jeg har uansett ikke "vridd på sannheten".
Og som jeg sa i forrige innlegg inlegg "Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige"
Poenget er, at det kan faktisk kan være flere som har et motiv for å ramme TH. Din argumentasjon avslører at du viser sterk motvilje mot å rette søkeløset mot eventuelle andre gjerningspersoner enn TH. Dette er helt greit, men jeg synes du bør være forberedt på en overraskelse. Noen ganger tenker man om noen at de har tenkt de tankene de har tenkt å tenke. De har er ikke lenger evnen til å tenke nye tanker.
Det kan godt hende at du du kan dokumentere at jeg tok feil angående eierskap. Før du begynne å sjekke ut dette, legger jeg meg langflat og beklager, dypt og inderlig! Jeg orker ikke denne runddansen. Du har tidligere avslørt et reportoar som består av avsporinger, i stedet for å svare på det du blir spurt om, "svarer" du med nye spørsmål. Du har i løpet av kort tid blitt filleristet to ganger av en moderator. Du har åpenbart ikke lært noe av dette.
Jeg gidder ikke å bruke mer tid på dette.
Citera
2020-10-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Så hvordan havnet hans DNA på for eks tøyet til AE da?

At politiet mener at THs DNA er avsatt i forbindelse med ugjerningen er vel ikke nødvendigvis ensbetydende med at DNAet må ha vært avsatt på gjerningstidspunktet. Det kan vel også ha vært avsatt i forbindelse med staging av åstedet i etterkant av drapet, enten i minuttene etter han kom hjem (dersom han faktisk gikk inn i huset), eller tidligere på dagen (politiet har hintet til at han ikke nødvendigvis har alibi for hele arbeidsdagen).
Citera
2020-10-22, 23:50
Medlem
Slettsnokens avatar
TH hadde reist til Futurum før 0910 sms ble sendt, og kjente dermed ikke til eller husket ikke nøyaktig innholdet i denne, fordi det bare var en kode for at planen var forsinket.

SMS‘n hadde tydelig sammenheng med det avbrutte anropet 0906, og tidsdifferensen på 4 min tror jeg også spilte en rolle for anropet 0914: 0906-0910-0914, stoppeklokkepresisjon.
Citera
2020-10-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Wow, da jeg entret dette forumet for noen måneder siden, var dette min hovedhypotese. AEH gjorde alt selv. Og har forlengst etablert seg et annet sted, i et annet land.

Jeg er overbevist om at politiet ikke har forfulgt denne hypotesen.

(Mao. hvis jeg ba Brøske, Harris eller hun som nå har tatt over om å bevise at denne teorien er feil, så kan de ikke det.)

Hvis AEH gjorde alt selv, hvordan har det seg da at det ble funnet spor i biologisk materiale fra henne ?
Citera
2020-10-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet har ingen fullstendig oversikt over hvilke biler som kjørte inn og ut av S4. Det var mulig å kjøre inn til boligen uten å bli fanget av overvåkningskameraer.

Politiet nevnte for lenge sider at de hadde 25-30 bilobservasjoner som ikke var identifiserte. Husk, det finnes mange andre kameraer og jeg tror politiet nå har sjekket ut alle bilobservasjoner, bortsett fra 07:56 og 08:56 langs gangveien.

Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvem kan i så fall ha ringt sønnen fra AE sin mobil fra Sloraveien hvis du mener at AE allerede var drept kl 9.00 ? TH kan ikke ha gjort det. Han befant seg på Futurum fra kl 9.08 eller deromkring. i følge kameraer. Jeg regner med at politiet har funnet ut på hvilke adresser telefonene befant seg. Hvis ikke de har gjort det etter 2 år, må man begynne å lure på hva de har brukt tiden til.

Nei, kamera på Futurum viser kun bilen til TH, og ikke TH.

Hva som finnes av vitneobservasjoner da TH ankom jobb den dagen finnes det ingen tilgjengelig informasjon om. Hvem som helst kan logge seg inn på nettbrettet hans 09:08.

Og, det er jo litt rart at han ble logget inn 09:08 når politiet sier bilen hans var i kamerasonen på Futurum 09:10 til 09:15.

Politiet har nok god kontroll på mobiltelefoner, nettbrett osv.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Enig i dette. Gm var neppe klar over kamera. TH må ha observert bilen da han dro. Det pussige er at bilen ankom samtidig med avsluttet telefon. Videre at th ringte samtidig som tlf ble lagt på bordet etter ugjerningen. Var det et tegn på at gm måtte bli ferdig og forlate huset. Det som er sikkert er at th har utsatt hytteturen rett etter samtale med mb. Han regnet med hun ble drept før dette ble avslørt så han hadde et påskudd til å ringe. Klar løgn fra th. Ingen tror aeh egenhendig avlyste en tur hun gledet seg til i samtale med mb. Jeg tror dermed aeh levde til minst 9.15. Få tror at th har klart å snike seg usett tilbake til sv. Kan han ha byttet bil med ve som kjørte den til jobb for å gi th tid til drapet og plassere henne i bagasjerommet.

Jeg tror de to bilobservasjonene er TH selv og eller medhjelper.

Jeg er usikker på hvordan hendelsesforløpet har vært. Men jeg tror det er lettere å forfalske livsbevis og alibisamtaler, enn å gjennomføre en bortføring etter 09:16, i dagslys, som en slags dekkoperasjon.
Citera
2020-10-23, 00:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det er helt utrolig å se at så få går en runde med seg selv i dag, etter at denne nyheten ble kjent:

«
HETTEMANNEN IDENTIFISERT - SJEKKET UT AV SAKEN
En mann med hette har vært etterlyst i forbndelse med Lørenskog-forsvinning. Han har nå meldt seg til politiet.

– Vedkommende er en norsk mann i 60-årene, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene, opplyser Agnes Beate Hemiø.

Mannen har avgitt forklaring og han er nå sjekket ut av saken.»

For det første viser dette at politiet ikke har en god sak. De må jo ha håpet at vedkommende ville hjulpet dem å bevise at TH er skyldig.

For det andre synes jeg flere på denne tråden bør lese på nytt, alle de skråsikre innleggene om at hettemannen er TH, har maske, er mistenkelig osv.
Jag håller med dig i att det är ett verkligt bakslag för polisen att ”Hettemannen” är identifierad och avförd från utredningen - att gå ut och efterlysa denne man måste tyda på att polisens Hypotes är helt ofullständig. Och att de famlar i blindo.

Blir faktiskt nedslagen av detta besked. Börjar tänka att detta är på väg att bli ett Cold Case. Vad har hänt med Anne-Elisabeth Hagen?
Citera
2020-10-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Hvis AEH gjorde alt selv, hvordan har det seg da at det ble funnet spor i biologisk materiale fra henne ?

Jeg aner ikke.

Men jeg aner heller ikke hva «funnet spor i biologisk materiale fra henne» betyr.

Gjør du?
Citera
2020-10-23, 00:15
Medlem
Citat:
Jeg aner ikke.

Men jeg aner heller ikke hva «funnet spor i biologisk materiale fra henne» betyr.

Gjør du?

Nei. Men jeg har lest det i tråden tidligere. Jeg forsto det som om det var sånn at hun hadde blitt dratt, sannsynligvis naken, gjennom noe biologisk materiale.
Citera
2020-10-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star

Vi vet ikke hva disse biologiske materialer er for noe enda, så det er vanskelig å ha noen mening om.
Citera
2020-10-23, 00:25
Medlem
Det finnes spor etter at AEH ble utsatt for vold, muligens selve drapshandlingen, der også biologisk materiale fra Tom Hagen er påvist. Dette knytter TH til selve drapshandlingen.

Disse bevisene ble avfeid under ankebehandling av varetektsfengsling i mai i år, fordi bilen til TH var synlig på opptak fra Futurum 09:10 - 09:15. Lagmannsretten mente derfor at TH hadde alibi for drapstidspunktet.

Men det er også klart at om livsbevis- og alibi-samtalene skulle falle vekk, så vil vi få et annet tidsvindu for drapet, og dermed faller også alibiet til TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in