Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Barna er også aksjonærer i grunneiers lille selskap, så de har også visst om hvem kjøperen var og har vært med på forhandlingene.
Han har tre barn, og de har 29 % eierskap hver. Grunneieren og hans kone har 13 %. Så det er jo barna som har størst eierandel. Så, at du har hørt at de nærmeste var misfornøyd, tror jeg er bare tull.
I den konteksten som du nevner "horn i siden", så sier du mellom linjene at barna til grunneieren, eller vannnverkssjefen, kan stå bak bortføring og drap av Anne. Veldig langsstrukket, og desperat forsøk på å finne noen som kan ha motiv for å være skyld i Anne`s forsvinning, for på den måten å dreie søkeleyset bort fra TH.
Jeg er kjent med at barn og kona har aksjeposter i selskapet. Jeg vet ikke om de hadde aksjer fra starten, da selskapet ble stiftet. De kan teoretisk sett ha kommet inn i selskapet, etter at eiendommen ble solgt. For å finne ut dette, må man vite selskapets navn. Jeg referte til hva jeg ble fortalt, dette var noe det ble snakka mye om på Lørenskog på denne tida, og denne versjonen fikk jeg fra flere, uavhengig av hverandre. Det er godt mulig jeg har formidlet et rykte som ikke er riktig, men da er jeg i så fall i godt selskap. Jeg har uansett ikke "vridd på sannheten".
Og som jeg sa i forrige innlegg inlegg "Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige"
Poenget er, at det kan faktisk kan være flere som har et motiv for å ramme TH. Din argumentasjon avslører at du viser sterk motvilje mot å rette søkeløset mot eventuelle andre gjerningspersoner enn TH. Dette er helt greit, men jeg synes du bør være forberedt på en overraskelse. Noen ganger tenker man om noen at de har tenkt de tankene de har tenkt å tenke. De har er ikke lenger evnen til å tenke nye tanker.
Det kan godt hende at du du kan dokumentere at jeg tok feil angående eierskap. Før du begynne å sjekke ut dette, legger jeg meg langflat og beklager, dypt og inderlig! Jeg orker ikke denne runddansen. Du har tidligere avslørt et reportoar som består av avsporinger, i stedet for å svare på det du blir spurt om, "svarer" du med nye spørsmål. Du har i løpet av kort tid blitt filleristet to ganger av en moderator. Du har åpenbart ikke lært noe av dette.
Jeg gidder ikke å bruke mer tid på dette.