Citat:
Ursprungligen postat av
Mattagg
Joda, men vil en ca sånn historie være nok til å drepe kona. Hun har ikke gjort en katt fortred og beskrives som god som gull. Og nå er hun pensjonist.
Jeg tenker kokende sydende følelser før en er villig.
Jeg skrev: "Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige".
Jeg prøvde å illustrere at det kan være mange som har motiv for å ramme TH. Han har forhandlet om mange kontrakter. TH har ikke gitt ved dørene. TH behøver ikke ikke å snytt noen i juridisk forstand, men noen kan likevel mene (kanskje med rette), at de har blitt påført store tap.
Det har tidligere blitt hevdet at TH kan ha kjent til grov økonomisk kriminalitet, for eksempel i form av hvitvasking av millionbeløp.
Det er ikke sikkert at utgangspunktet var å drepe AEH. Hvis hun døde i S4, kan dette ha vært som en følge av at hun satte seg til motverge. TH utttalte noe ala dette: "Hun er sterk, og er i god fysisk form".
AEH kjempet en desperat kamp, bokstavelig talt med livet som innsats. Hun må ha vært fryktelig redd, og det er forferdelig å tenke på hvordan hun opplevde denne dødskampen. Hvis hun overlevde, ble hun fraktet bort i bevisstløs tilstand.
Ved å ta AEH, i stedet for TH, oppnådde de likevel å straffe TH.
Vi kjenner resultatet, TH endte opp som mistenkt og senere siktet.
Jeg kan ikke dokumentere noe av dette, men nå har politiet etterforsket dette i snart 2 år. Det har blitt brukt enorme ressurser, (det skulle bare mangle!) de har hatt full tilgang til huset, de har avlyttet S4, S4 er Norgest mest undersøkte åsted.
Når dettte likevel ikke har ført til en oppklaring av saken, må man ta et pust i bakken. Jeg tror politiet gikk bredt ut, men jeg tror at de for tidlig pekte ut TH som mistenkt. Da dette fokuset ble rettet mot TH, tror jeg det kan det oppstått et tunnelsyn.
Jeg utelukker ikke at TH er skyldig, men jeg tviler . TH må i tilfelle ha hatt help av et stort antall medhjelpere, langt flere enn 2-3 personer. Jeg tror at politiet etterhvert blir tvunget til å revurdere sin hypotese med TH som gjerningsperson.