2020-10-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er helt utrolig å se at så få går en runde med seg selv i dag, etter at denne nyheten ble kjent:

«
HETTEMANNEN IDENTIFISERT - SJEKKET UT AV SAKEN
En mann med hette har vært etterlyst i forbndelse med Lørenskog-forsvinning. Han har nå meldt seg til politiet.

– Vedkommende er en norsk mann i 60-årene, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene, opplyser Agnes Beate Hemiø.

Mannen har avgitt forklaring og han er nå sjekket ut av saken.»

For det første viser dette at politiet ikke har en god sak. De må jo ha håpet at vedkommende ville hjulpet dem å bevise at TH er skyldig.

For det andre synes jeg flere på denne tråden bør lese på nytt, alle de skråsikre innleggene om at hettemannen er TH, har maske, er mistenkelig osv.

Enig i dine betraktninger. Og nå er mange i denne tråden i gang med å kjøre seg helt fast i et nytt spor. Jeg blir veldig overraska, hvis denne bilvideoen bidrar til å løse noe som helst. Jeg tenker at politiet er desperate. Formålet med å frigjøre denne videoen, kan ikke være annet enn å skape en illusjon av at det er progresjon i saken.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-22 kl. 17:51.
Citera
2020-10-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er helt utrolig å se at så få går en runde med seg selv i dag, etter at denne nyheten ble kjent:

«
HETTEMANNEN IDENTIFISERT - SJEKKET UT AV SAKEN
En mann med hette har vært etterlyst i forbndelse med Lørenskog-forsvinning. Han har nå meldt seg til politiet.

– Vedkommende er en norsk mann i 60-årene, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene, opplyser Agnes Beate Hemiø.

Mannen har avgitt forklaring og han er nå sjekket ut av saken.»

For det første viser dette at politiet ikke har en god sak. De må jo ha håpet at vedkommende ville hjulpet dem å bevise at TH er skyldig.

For det andre synes jeg flere på denne tråden bør lese på nytt, alle de skråsikre innleggene om at hettemannen er TH, har maske, er mistenkelig osv.
Jeg syntes bare det var komisk jeg, så mye vi har spekulert i dette!😉
De fleste av brukerne og leserne her har nok hendene fulle med jobb og andre oppgaver, og lever ikke livet inne på denne tråden.
Jeg er derimot ikke enig i at det svekker saken mot TH. Har aldri vært skråsikker på at han er GM eller bakmann, men motiv, det har han.
Citera
2020-10-22, 18:41
Medlem
Biltrafikken på gangveien den 31.10 trenger vel ikke nødvendigvis å ha forbindelse med forsvinningssaken.
Har politiet undersøkt hvordan det var med biltrafikk på gangveien på morgenen i dagene etter den 31.10?

Flere mener at det ikke er noe spesielt med at fiskerne og at det som kan ha vært fiskernes bil ikke var å se ved Langvannet etter forsvinningen. Det er jo flere ting som eventuelt kan vise seg å være tilfeldige sammentreff.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 18:48.
Citera
2020-10-22, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
I disse dager lanseres en bok om en tidligere vannverkssjef på Romerike. Vedkommende ble dømt for grov korrupsjon, og det ble skrevet mye om at vannverkets midler hadde finansiert blant annet en farm i Sør-Afrika. Jeg har ikke den minste mistanke om at vedkommende har noe med denne saken å gjøre.
Det er usannsynlig at TH har bidratt til dette ble avslørt, men vi vet at vannverkssjefen var tungt involvert, da Coka-Cola etablerte fabrikken på Lørenskog. Det måtte tas helt spesielle grep for å sikre tilstrekkelig vannforsyninger, og dette måtte selvfølgelig også være stabilt over tid. Vannverkssjefen har flere ganger skrytt av dette, og i hans øyne, så hadde det ikke blitt noe av denne fabrikken, uten hans innsats.
Området fabrikken ble etablert på, kjøpte TH av en bonde. Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nærmeste har følt seg snytt. Bonden innså ikke hvilke fremtidige verdier eiendommen representerte
Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige.
Jeg tror det finnes mange som har et horn i sida til TH. Ikke fordi han har svindla noen, men TH har vært forutseende. Han har sett et potensiale i det andre har vurdert som "verdiløse" åkerlapper.

Nå vrir du nå veldig på sannheten igjen.
Citera
2020-10-22, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Du frågade mig vad jag tror om "hettemannen" - jag vet inte - studerade videorna men slutsatsen är noll. Ibland tror jag att jag ser en kvinna - andra gånger definitivt en man.
Som sagt noll ...
Jeg var heldigvis opptatt med å bygge terasse, i tiden da Hettemann-diskusjonen var på det varmeste

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da fikk vi i alle fall konstatert at hettemannen både er lokalkjent og en eldre mann i 60-årene, noe de fleste burde ha greid å se ut i fra videoene som foreligger.

Hans målbevisste gange avslørte hans kjennskap til området, og ganglaget avslørte at det var en eldre mann. Likevel forsøkte flere seg på her inne at det kunne være en dame eller ung mann - bare ikke en eldre mann.

Og enkelte som i gjentatte innlegg gjorde en fantasifull kobling til Futurum og hevdet at han måtte være lue- eller telefonmannen, ser vi også bare var... ren fantasi, som så mye annet.

Forøvrig er det smått utrolig at en mann fra lokalmiljøet ikke har fulgt spesielt nøye med på tidenes sak i sitt eget lokalmiljø, en sak som følges av stort sett hele Norge og flere andre land.
Citat:
Forøvrig er det smått utrolig at en mann fra lokalmiljøet ikke har fulgt spesielt nøye med på tidenes sak i sitt eget lokalmiljø, en sak som følges av stort sett hele Norge og flere andre land.
Dermed har du nå fått passet ditt påskrevet, at det som er utrolig for deg, er trolig, og mest sannsynlig sannhet, ifølge politiet.
Citat:
noe de fleste burde ha greid å se ut i fra videoene som foreligger
Her legger du vekt på helt ubetydelige synspunkt, istedet for å legge vekt på, at det var de som mente at Hettemann1 var TH som tok feil.
Det er en betydelig feil-observasjon, og det ville vært mer fornuftig å trekke den feil-konklusjonen frem i etterpåklokskapets lys, men det ville nok være ødeleggende for bildet du ønsker å skape.

Mvh Den Prikkete Hesten
Citera
2020-10-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det må du nesten spørre ham om.

Men jeg tipper at han var forsiktig med lysene for å unngå å bli observert. Og at han ikke visste at kamera på andre siden av Langvannet kunne fange opp lys som beveget seg langs gangveien.

Så, disse observasjonene hører ikke med til villedningen. Etter min mening.
Enig i dette. Gm var neppe klar over kamera. TH må ha observert bilen da han dro. Det pussige er at bilen ankom samtidig med avsluttet telefon. Videre at th ringte samtidig som tlf ble lagt på bordet etter ugjerningen. Var det et tegn på at gm måtte bli ferdig og forlate huset. Det som er sikkert er at th har utsatt hytteturen rett etter samtale med mb. Han regnet med hun ble drept før dette ble avslørt så han hadde et påskudd til å ringe. Klar løgn fra th. Ingen tror aeh egenhendig avlyste en tur hun gledet seg til i samtale med mb. Jeg tror dermed aeh levde til minst 9.15. Få tror at th har klart å snike seg usett tilbake til sv. Kan han ha byttet bil med ve som kjørte den til jobb for å gi th tid til drapet og plassere henne i bagasjerommet.
Citera
2020-10-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg var heldigvis opptatt med å bygge terasse, i tiden da Hettemann-diskusjonen var på det varmeste

Dermed har du nå fått passet ditt påskrevet, at det som er utrolig for deg, er trolig, og mest sannsynlig sannhet, ifølge politiet.

Her legger du vekt på helt ubetydelige synspunkt, istedet for å legge vekt på, at det var de som mente at Hettemann1 var TH som tok feil.

Det er en betydelig feil-observasjon, og det ville vært mer fornuftig å trekke den feil-konklusjonen frem i etterpåklokskapets lys, men det ville nok være ødeleggende for bildet du ønsker å skape.

Skjønner at du ikke har fulgt med og har vært opptatt med andre ting, for dette innlegget var skivebom.

Jeg var en av de som raskt konstaterte i juli at hettemannen både var en eldre mann og lokalkjent.
Begge deler bekreftes i dag, fire måneder senere: Det var en mann i 60-årene som bor i nærområdet.
Citera
2020-10-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Nå vrir du nå veldig på sannheten igjen.

Du må gjerne mene det, men da må du påvise hva som er feil. Hvis ikke, blir denne anklagen hengende i løse lufta.
Citera
2020-10-22, 20:31
Bannlyst
Citat:
Du må gjerne mene det, men da må du påvise hva som er feil. Hvis ikke, blir denne anklagen hengende i løse lufta.

TH kjøpte ikke eiendommen av grunneier.
Men Cokacola kjøpte den av grunneier via THs eiendomsselskap.
Grunneier visste altså hvem som skulle etablere seg der, og hvilke enorme penger det ville gi Cocacola med årene.
Grunneier solgte også nabotomten, og ble søkkrik på disse to salgene, og satt gjen med 388 millioner.
Han måtte riktignok gi en del av kaka til TH, rundt 100 millioner.
Kan ikke kalle det for å ha blitt snytt.
Og dermed skaper det heller ikke noe grunn til at grunneier skulle ha noe horn i siden til TH.
TH og grunneier har hatt samarbeid i 20 år. Det samarbeidet ville de ikke ha hatt hvis TH var en som snøyt han.
TH sier dette.
– Vi har kjent hverandre i 25 år, ettersom han var grunneier og
jeg var eiendoms- og næringsutvikler.
Vi har hatt et godt og hyggelig forhold i disse årene.
Citera
2020-10-22, 20:31
Medlem
Citat:
I disse dager lanseres en bok om en tidligere vannverkssjef på Romerike. Vedkommende ble dømt for grov korrupsjon, og det ble skrevet mye om at vannverkets midler hadde finansiert blant annet en farm i Sør-Afrika. Jeg har ikke den minste mistanke om at vedkommende har noe med denne saken å gjøre.
Det er usannsynlig at TH har bidratt til dette ble avslørt, men vi vet at vannverkssjefen var tungt involvert, da Coka-Cola etablerte fabrikken på Lørenskog. Det måtte tas helt spesielle grep for å sikre tilstrekkelig vannforsyninger, og dette måtte selvfølgelig også være stabilt over tid. Vannverkssjefen har flere ganger skrytt av dette, og i hans øyne, så hadde det ikke blitt noe av denne fabrikken, uten hans innsats.
Området fabrikken ble etablert på, kjøpte TH av en bonde. Det var enighet om avtalen, men jeg har i ettertid blitt fortalt at bondens nærmeste har følt seg snytt. Bonden innså ikke hvilke fremtidige verdier eiendommen representerte
Dette er spekulasjoner, og man kan fortsette i det uendelige.
Jeg tror det finnes mange som har et horn i sida til TH. Ikke fordi han har svindla noen, men TH har vært forutseende. Han har sett et potensiale i det andre har vurdert som "verdiløse" åkerlapper.

Joda, men vil en ca sånn historie være nok til å drepe kona. Hun har ikke gjort en katt fortred og beskrives som god som gull. Og nå er hun pensjonist.

Jeg tenker kokende sydende følelser før en er villig.
Citera
2020-10-22, 20:38
Medlem
Farkostens avatar
Jeg kjenner til en som satt i fengsel, og som fikk både tid og mulighet til å ta seg av forretningene fra cella. Slike privilegier kan vel også TH få, og spesielt om han viser litt samarbeidsvilje.
Citera
2020-10-22, 20:47
Medlem
Dette videoklippet av bilen som ( rygger ? ) på grusveien langt der borte er av så dårlig kvalitet at det jo er en dårlig vits.
Man kan dog se , hvis man følger med i timen, at bilen signaliserer til noen andre ved å blinke med hovedlysene, som for øvrig ellers ser ut til å være slukket. Man kan også ane at bilen er sølvfarget, noe som også noen naboer eller noen andre har observert tidligere.
Det interessante er jo da hvem som ble signalisert til, og om det også var en bil nr 2 i sving der borte ved vannet som også var delaktig i dette.

Denne saken er full av uopplyst dritt som kunne vært delt med folk på et mye tidligere tidspunkt slik at saken til og med kunne ha vært oppklart pr. skrivende stund.
Vil man ha hjelp av publikum så må man kaste inn kortene og be om hjelp, ikke gjemme unna viktig info og slippe den et par år etterpå og håpe det beste.
Folk har jo selvsagt glemt 98 % av detaljer de eventuelt har sett / hørt når det skjedde.
Får håpe av tabbene de har gjort til neste kidnapping, slik at vi slipper nok en slik langdryg affære, og hvor man i realiteten fortsatt står på stedet hvil, Anne Elisabeth er fortsatt ikke funnet, hverken levende eller død, ingen vet noe som helst og folk flyr rundt tause som østers.
Det er jo HELT UTENFOR ENHVER TVIL at NOEN VET NOE om denne saken, men disse holder så klart kjeften.
På tide å ta bladet fra munnen nå. Free speech, tal her som det stod på de gamle NSB bilettlukene...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in