Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-22, 18:59
  #61
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Ifall Gretas nummer bli intressantare och säljer mer än ett ordinarie nummer av DN, kommer Wolodarski då ta de naturliga konsekvenserna och avgå?
Citera
2020-10-22, 19:00
  #62
Medlem
BlueBarrels avatar
Enda tidningen hon är ett uppköp från ordinarie
Citera
2020-10-22, 20:59
  #63
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Låt henne ta över tidningen på heltid istället.
Jojo, och samtidigt kan väl Välkommen Till Köping gänget ta över beslutfattandet i regeringen och framför allt varför inte byta ut Löfven mot ICA-Jerry, skillnaden är trots allt marginell och det kan ju knappast bli sämre.
__________________
Senast redigerad av FFL88 2020-10-22 kl. 21:02.
Citera
2020-10-22, 21:06
  #64
Medlem
Svart-Skalles avatar
DN utnyttjar barn i barnarbete och hyllas. Världen är upp och ner idag...
Citera
2020-10-22, 23:13
  #65
Medlem
Fan vad trött jag är på autister och allsköns mongon. Jag sätter en röding på att lilla Greta åt bode jord och mask när hon gick på dagis - precis som alla andra CP-barn gjorde.
Citera
2020-10-22, 23:35
  #66
Medlem
LenaPauls avatar
Synd att det bara är för en dag hon borde ersätts woldarsk på heltid och endast publiceras sanningen!! 🤔
Citera
2020-10-23, 02:27
  #67
Medlem
Tänkte skriva nåt men skiter i jävla Greta. Låt vänsterpatrasket slösa sin tid med det. Det är därför de alla är socfall och lågavlönade.
Citera
2020-10-23, 05:42
  #68
Medlem
Asmodeusvults avatar
Vad säger du till dem som undrar om detta inte bara är ett jippo under en dag?

– För oss ingår detta som en del i en större ansträngning att uppvärdera klimatfrågan journalistiskt. Vi kommer att avsätta mer resurser för att rapportera om den i vardagen och dessutom se över vår annonspolicy.”

Tror inte riktigt de har tänkt igenom det här helt. Kan inte vara den enda som kommer se till att aldrig mer befatta mig med tidningen efter att de gjort narr av sig själva på det här viset.

Att de inte klarar av ”en större ansträngning” utan att ta in hjälp från en autistisk tonåring är symptomatiskt.

När man om många år analyserar DN:s död är jag övertygad om att det här, säkert tillsammans med andra kommande, lika desperata, reklamprojekt, tydligt framstår som de sista spikarna i kistan som långsamt byggts upp under flera år av identitetspolitik och närliggande områden som vision och nära nog affärsidé.

Efter den här dagen kommer jag ta på mig, den relativt enkla, uppgiften att kassera varje ex av tidningen som någon släpar fram i närheten av mig. Om det så är hemma hos mig, på jobbet eller annorstädes.
Citera
2020-10-23, 05:47
  #69
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lite löjligt (kanske fegt) att bara låta henne vara det under en dag. Ganska meningslöst och löjligt. Hon borde gå med nuvarande chefredaktör i en månad och sen ta över i en månad efter det.

Blir bara ett fånigt PR-jippo och jag fattar inte varför hon själv går med på det under en dag.
Instämmer! Väl författat. En kan fundra över om manövern syftar till att snärja Greta?
Citera
2020-10-23, 06:37
  #70
Medlem
wwrs avatar
1. Diktera hela världens miljöpolitik.

2 Leda Sveriges "newspaper of record"

Efter en liten hiccup när Det Fjärde Rikets (EU) två språkrör Napoleon Macron och Angela Hitler satte fart på koldioxidproduktionen igen med Corona-recovery-paketen så är Greta åter på spåret mot världsdiktator. Hon får börja på håltimmarna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-23 kl. 06:50.
Citera
2020-10-23, 06:53
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Blir det Kalle Anka serier i hela tidningen nu när ett barn är chefredaktör?

Japp! "Farbror Joakim och jakten på de försvunna utsläppsrätterna"
Citera
2020-10-23, 08:54
  #72
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Jojo, och samtidigt kan väl Välkommen Till Köping gänget ta över beslutfattandet i regeringen och framför allt varför inte byta ut Löfven mot ICA-Jerry, skillnaden är trots allt marginell och det kan ju knappast bli sämre.

Det där var elakt skrivet. Välkommen Till Köping-gänget är mycket smartare än dagens politiker, och hade gjort ett bättre jobb. Greta Thunderg hade nog passat som DN:s chefredaktör på heltid. Man hade kunnat tipsa på oddset vilket datum tidningen går under.
__________________
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-10-23 kl. 08:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback