2020-10-21, 23:20
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Låter troligt. Men vem är personen Ove såg och tipsade om?
Vet ej. I telefonboken finns en Leif Lundgren på David bagares gata, men han bor på nr 20.
Citera
2020-10-21, 23:22
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Warszawapakten hade alltså en fin närkontakt med den hemliga ledningscentralen i stort sett rakt under villan.
Åkte inte Holmér dit på natten enligt Dallas?

Jo, Hans Holmer släpps av vid mälarhöjdens t.banestation
Citera
2020-10-21, 23:33
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Präktigt värre.

Det kan poängteras att "knarket" har varit centralt pådrivande i Christer Pettersson-spåret, som är ett luftslott av lågintensiva bevismanipulationer från början till slut. När man dessutom ljuger om sin närvaro i området får man tåla ett par kritiska frågor.
Möjligt att fler var korrumperade som Nässen.
Men sannolikt inte.
Citera
2020-10-21, 23:59
Medlem
OPK123s avatar
När var Ove Persson född?
Citera
2020-10-22, 00:03
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123

Oktober 1940 har jag.
Citera
2020-10-22, 00:07
Medlem
OPK123s avatar
Tack!

Gick han på Kyrkslättens Folkskola i Föllinge?
Citera
2020-10-22, 01:12
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Enligt mig var det ett svenskt mord med svenskt motiv och med svenska utövare.

Före mordet fanns det ingen anledning att dölja sig. Men däremot efteråt. Före mordet måste det i så fall finnas en mängd spår gärningsmannen lämnat efter sig.

Fanns det någon på den tiden som i Stockholmsområdet visste vilka som hade grovkalibriga revolvrar så var det CGÖ. Även ''hemliga'' ingående i försvaret. Där det för mig i så fall är logiskt att gärningsmannen före mordet var medlem i en skytteklubb. Något som PU verkar ha ha missat. Här är/var alla medlemslistor högintressanta. Utan att mordvapnet nödvändigtvis användes i sportskyttesammanhang före gärningen.

I något av de senaste förhören jag läst berättade en uppgiftslämnare att det hos FMV fanns ett gäng utländska vapen som man kunde låna/ta. Möjligen var det någon som pratade om JägarNisse som sa detta. Apropå vapen.
Citera
2020-10-22, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123

1940-10-29 - 2015-11-26
Citera
2020-10-22, 02:59
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
I något av de senaste förhören jag läst berättade en uppgiftslämnare att det hos FMV fanns ett gäng utländska vapen som man kunde låna/ta. Möjligen var det någon som pratade om JägarNisse som sa detta. Apropå vapen.
Ja, jag kommer ihåg det också. Liksom att det i tråden före pressträffen har förekommit samma uppgifter. Alltså att det fanns oregistrerade vapen inom militärkomplexet. Som grovkalibriga revolvrar. Och att även spanare hade det som ''tjänstevapen''. Som dessutom aldrig provsköts. Men vad som sedan är sant är en annan femma.
Citera
2020-10-22, 06:57
Medlem
Citat:
Enligt mig var det ett svenskt mord med svenskt motiv och med svenska utövare.

Före mordet fanns det ingen anledning att dölja sig. Men däremot efteråt. Före mordet måste det i så fall finnas en mängd spår gärningsmannen lämnat efter sig.

Fanns det någon på den tiden som i Stockholmsområdet visste vilka som hade grovkalibriga revolvrar så var det CGÖ. Även ''hemliga'' ingående i försvaret. Där det för mig i så fall är logiskt att gärningsmannen före mordet var medlem i en skytteklubb. Något som PU verkar ha ha missat. Här är/var alla medlemslistor högintressanta. Utan att mordvapnet nödvändigtvis användes i sportskyttesammanhang före gärningen.

Arbeta på att vapnet kom från Oxen.
Citera
2020-10-22, 07:46
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Arbeta på att vapnet kom från Oxen.
Vad har du för underlag till den misstanken? Att Sigge handlade med illegala vapen? Eller någon form av personkoppling?
Citera
2020-10-22, 09:12
Medlem
Funderade i går kväll på vittnesmålet om att CGÖ med kollega fick skjuts till Amerikanska ambassaden.
De var euforiska och berättade att de visste vem GM var. Enligt dom skulle GM aldrig bli avslöjad.
Jag hittar inte förhöret , är det någon som minns?
Stämmer vittnesuppgiften så är det känt i vissa kretsar vem GM är.
Vem var kollegan GCÖ hade i sällskap?

Varför är de så säkra på att GM aldrig kommer bli avslöjad....avrättad i sin tur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in