Citat:
Jeg synes det er veldig rart at TH som er veldig opptatt av jobben sin vil bruke arbeidstiden på å avtale en tur på hytten. Det var vel ikke noe spesielt på gang, store innkjøp eller noe. Hun handlet sikkert maten. Hun ville visst lage noe godt.
Avlysningen tror jeg TH sto for. Hun avlyser neppe på hans vegne.
Hun sa til MB at de skulle på hytten.
Etterpå sa TH at han heller ville ta møte i Lillehammer. Så drar han.
Da sender hun sms til datter og tilbyr å sitte barnevakt fordi turen er avlyst.
Hun ringer sønnen som hun har fått beskjed om. Men han refererte at hun skulle på hyttetur.
Da spør jeg meg: hvorfor sa han det. Føler meg sikker på at hun sa det samme til han som til datter. Turen er avlyst. Snakket han med henne. Gikk oppringningen fra hennes mobil til telefonsvarer og hun leste inn melding til han. Tar det 90 minutter? Altså, lyger sønnen. Han klarte ikke gjengi samtalen.
Avlysningen tror jeg TH sto for. Hun avlyser neppe på hans vegne.
Hun sa til MB at de skulle på hytten.
Etterpå sa TH at han heller ville ta møte i Lillehammer. Så drar han.
Da sender hun sms til datter og tilbyr å sitte barnevakt fordi turen er avlyst.
Hun ringer sønnen som hun har fått beskjed om. Men han refererte at hun skulle på hyttetur.
Da spør jeg meg: hvorfor sa han det. Føler meg sikker på at hun sa det samme til han som til datter. Turen er avlyst. Snakket han med henne. Gikk oppringningen fra hennes mobil til telefonsvarer og hun leste inn melding til han. Tar det 90 minutter? Altså, lyger sønnen. Han klarte ikke gjengi samtalen.
Det kan godt ha vært slik, at han avlyste før han dro ut døra.
Ja, det er jo rart. Husker ikke helt å ha lest hva sønnen og MB hadde sagt, men det er jo rart hvis sønnen sa det, for han var vel siste livstegn? 09.14.
Det har vært spekulert i om sønnen har løyet. Han sa vel først noe sånn som at han ikke husker noe som helst. Og så plutselig etter lang tid, så husker han mye bedre.
Hvis hun leste dette inn på hans svarer, så kan vel politiet få det fram, med mindre han har slettet det. Mener ihvertfall at det skal la seg gjøre å finne ut om det gikk til svarer eller hans telefon uavhengig av hva han har sagt i avhør.
Det er noe der som skurrer ihvertfall. Jeg leste en plass at datteren hadde sendt beskjed til TH: "hvor er mamma"? og da hadde han bare svart "vet ikke".
Politiet mener at bilen til sønnen kan ha vært brukt til å frakte lik. Vet ikke ha det er basert på, om det dreier seg om det som så ut som en blodflekk men som ikke var en blodflekk likevel.