2020-10-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sorglig läsning det där. Antingen saknar hon helt insikt eller också har uppväxten lärt henne att aldrig erkänna ett fel.

Ja finns nån stolthet (och mycket annat konstigt) i henne som HOL inte lyckats slå ur henne hur mycket han än har försökt att
tukta henne genom åren...
Senast redigerad av Avel 2020-10-21 kl. 19:33.
Citera
2020-10-21, 19:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja finns nån stolthet (och mycket annat konstigt) i henne som HOL inte lyckats slå ur henne hur mycket han än har försökt att
tukta henne genom åren...
Jag tror att HOL aldrig har rört henne men hon vill sätta dit honom pga svartsjuka och hämnd.
Se bara när hon slår en vinflaska i huvudet på HOL och sen skär sig själv i armarna och ringer polisen och anmäler honom för brott så han blir anhållen. Men hon gjorde det inför barnen och dom kunde vittna om vad som hade hänt så han blev släppt igen.

Det finns uppgifter om att hon har svårt med balansen, enligt henne själv, och när hon är full enligt polisrapporterna och vittnen så raglar hon.
Skulle tro att varje gång hon ramlar och slår sig så skyller hon på HOL, även om han då befinner sig utomlands för då har han lejt någon.
Karin är psykiskt sjuk och jag hoppas på en RPU som kan ge svar på vad hon lider av.

Genomgående i fupen är det bara vänliga ord om HOL från dom som känner honom och blir förhörda.
Han har ett lugn och ett tålamod som inte många har och dom flesta förstår inte hur han har stått ut med allt under så många år.
Det är så talande att hans vänner inte orkade med Karin och dom slutade umgås med honom så länge dom var gifta. När HOL skilde sig från Karin kom vännerna tillbaka.

Det finns en del män som är som HOL och som till varje pris vill försöka hålla ihop familjen hur svårt den än är. Dom ser en skilsmässa som ett stort nederlag.
Typ... har man tagit fan i båten får man ro den i land.
Citera
2020-10-21, 19:45
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det enda läsvärde som finns i personutredningen är att se alla Karins lögner igen.

-He.. Nu påminde du mig om att jag begärt ut personutredningen i det här gamla fallet.

Jag tror att utifrån man har lärt sig i denna tråd det är att personutredningar i bland lämnar mycket att önska.
Citera
2020-10-21, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja man baxnar. Jag tycker det verkar lite lurt med hennes stroke x 2 också.

”Efter en hjärnblödning år 2014 var L*ilja inlagd på sjukhus under flera månaders tid varefter hon har varit sjukskriven. Hon drabbades av en ny traumatisk hjärnblödningen under november 2018 och sjukskrivningen har fortlöpt därefter. ”

Stroke är rätt ovanligt för en person med eftergymnasial utbildning, i hennes ålder, kön kvinna och boende i Sthlm ska man veta.
Hennes var så svår att hon behövde ligga flera månader på sjukhus. Försökt kika lite på hur rehab för stroke funkar och den verkar till största delen ske i hemmet. Någon grönsak verkar hon inte ha blivit m a o.

Sen knivades det däremellan blödningarna eller infarkter.
Varför är KL inte öppen med att en eventuell stroke bara var en stroke? Istället var det HOL som orsakat en propp i blodkärlet då??
Nåt år gammal forskning har visat att måttligt intag av alkohol kan leda till stroke.
Men man ska veta att runt 75 % av fallen drabbar människor över 70 års ålder.

Man ska inte misstro henne helt men då det är så mycket som överdrivs och förvrängs i hennes berättelser är det intressant att fundera över vad som är vad här med hennes hälsa.
Ovanpå det är hon helt galen på åklagaren som inte lät henne genomgå den inplanerade livsviktiga operationen här senast då hon sitter häktad.

Ja och corona då som hon nog haft enligt telsamtal med sonen...

Missbruk, bråck, tarmvred, tarminfarkt, två stroke (blödningar eller infarkt),knivskuren, opererad för ett antal frakturer i skelettet ( mkt titan här och där).
Allt ovan skyller hon på HOL (och coronan skyller hon på han tomtenisse på SVT hon firade jul med).
Lite lurt?

Herre gud. Om hon har nageltrång så är tån amputerad innan hon är klar.

Det märks ju hur tydligt som helst att hon har nån fysiskt åkomma och sen drar det åt alla håll.
För vinstvinning. I skuldbeläggande. Som det eviga offret. Självömkan.

Hon är så jävla p-störd på den här fronten att man vill spy rätt ut när hon åbäkar sig.

Minst 2/3 av skadorna, ärren, titanskruvar, sår och skorpor har hon garanterat åstadkommit på fyllan.
Till och med hunden skyller hon på när hon är ute i särken och ramlar i gropar.
Ester har till och med skickat smsen.

@&$_??,*%%%)/

Edit. Hon låg iaf inne tre veckor på 1:a stroken 2014.
På rehab och inte typ intensiven...knallade ut och tog en LOB.
Senast redigerad av develi 2020-10-21 kl. 20:02.
Citera
2020-10-21, 20:04
Medlem
Reimers avatar
Någon som har koll på om man har hittat någon domare som inte kan jävsförklaras och spikat datum för förhandling, kan ju vara lite marigt att hitta någon som kan sitta som domare i det här målet.

Lär ju bli ännu värre när fallet ska till HR.
Citera
2020-10-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lite lurt?

Herre gud. Om hon har nageltrång så är tån amputerad innan hon är klar.

Det märks ju hur tydligt som helst att hon har nån fysiskt åkomma och sen drar det åt alla håll.
För vinstvinning. I skuldbeläggande. Som det eviga offret. Självömkan.

Hon är så jävla p-störd på den här fronten att man vill spy rätt ut när hon åbäkar sig.

Minst 2/3 av skadorna, ärren, titanskruvar, sår och skorpor har hon garanterat åstadkommit på fyllan.
Till och med hunden skyller hon på när hon är ute i särken och ramlar i gropar.
Ester har till och med skickat smsen.

@&$_??,*%%%)/

Edit. Hon låg iaf inne tre veckor på 1:a stroken 2014.
På rehab och inte typ intensiven...knallade ut och tog en LOB.
Haha.. ”tog en LOB”
Citera
2020-10-21, 20:10
Medlem
Om min exman blivit utsatt för ett mordförsök och mina barn nästan blivit faderslösa, hur hade jag agerat då? Om jag dessutom felaktigt blivit misstänkt för att ligga bakom det? Jag hade gjort allt för att visa var jag varit och vem jag umgåtts med under olika datum. Jag hade letat i min egen kalender och i andras minnen och hittat kvitton och andra bevis som stödjer min sak. Jag hade inte smutskastat offret även om jag inte längre avgudar honom. Ingen skulle bete sig som fru Lilja! Om man inte vore skyldig förstås.
Citera
2020-10-21, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Haha.. ”tog en LOB”
Ja, hahaha. När andra tar ett par drinkar tar KL en LOB allt som oftast.
Om hon snodde en rullstol till Teaterbaren från rehab vet jag dock inte.
Men där hamnade hon och sen på akuten.
Citera
2020-10-21, 20:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någon som har koll på om man har hittat någon domare som inte kan jävsförklaras och spikat datum för förhandling, kan ju vara lite marigt att hitta någon som kan sitta som domare i det här målet.

Ett alternativ kan väl vara att flytta rättegången till ett annat län, Typ Västernorrland eller Gävleborg.
Sundsvall har både tingsrätt och hovrätt och Saltvik anstalten har ett häkte där samtliga är hjärtligt välkomna vill jag tro.
Citera
2020-10-21, 20:15
Medlem
Om hon går fri, vad händer då? Jo nästa gång kanske hon lyckas. Tills dess kan man nog efter denna FUP åtminstone vara tämligen säker på att hennes barn inte längre vill ha med henne att göra alls. Lögnerna om barnen och deras förhållande till HOL är sviniga milt uttryckt. Tror inte heller systersonen har någon större lust att ha henne i sitt liv. Då återstår bara de gamla kåtbockarna som gärna ligger med ett gammalt skrynkligt aggressivt fyllo.
Citera
2020-10-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
Om hon går fri, vad händer då? Jo nästa gång kanske hon lyckas. Tills dess kan man nog efter denna FUP åtminstone vara tämligen säker på att hennes barn inte längre vill ha med henne att göra alls. Lögnerna om barnen och deras förhållande till HOL är sviniga milt uttryckt. Tror inte heller systersonen har någon större lust att ha henne i sitt liv. Då återstår bara de gamla kåtbockarna som gärna ligger med ett gammalt skrynkligt aggressivt fyllo.

Det får man ändå säga om män. De är inte kräsna...
Citera
2020-10-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Kan flika in att den advokat som hon ”praktiserade” hos på 80-talet och läste fupar med blev sen slagman i Hovrätten, några år innan hon började domarskolan där, och sedermera tillträdde han som justitieråd i HD. Hon har bekanta och vänner lite överallt ja. Kanske det största spannet och kontaktnätet någonsin i landets historia inom rättsväsendet och de kriminellas värld tillsammans?

Från ortenligister via bankrånare och kokainlangare till åklagarkammare, regeringskansliet, Hovrätten och HD.

De löser det säkert men de kan nog inte ta första bästa gäng nä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in