2020-10-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg greide ikke å se det. Men det ser ut som noe mørkt beveger seg på en gangvei el.l. bak til høyre?
Gå inn på videoen på Dagbladet hold blikket der som det er tynt med trær eller vet du hvordan man sender bilder ? Man ser hudfarget bevegelser som IKKE er bil . 3 personer utenom her som har sett det og mener det er mennesker i bevegelser , hudfarget .
Citera
2020-10-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg greide ikke å se det. Men det ser ut som noe mørkt beveger seg på en gangvei el.l. bak til høyre?
Kanskje en av Futurum-mennene som er på vei til området ved S4?
Lurer på om man kan sende bilde . Dette var ekkelt. Må se på Dagbladet på video .
Citera
2020-10-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Gå inn på videoen på Dagbladet hold blikket der som det er tynt med trær eller vet du hvordan man sender bilder ? Man ser hudfarget bevegelser som IKKE er bil . 3 personer utenom her som har sett det og mener det er mennesker i bevegelser , hudfarget .
Jeg forstår. Jeg skal prøve å se igjen. Jeg vet ikke hvordan man poster bilde.
Citera
2020-10-21, 19:11
Medlem
Det er bra at politiet frigir videoen og lar flere øyne se på de overvåkingsbildene som foreligger.

Men når man først publiserer noe i media burde man lagt til tekst og piler, for eksempel angi hvor boligen, andeplassen og fiskebryggen er i bildet, slik at flest mulig lettere kan vurdere dette.

Imidlertid ser jeg dette selv, men jo mindre info som er lagt til, jo færre vil se sammenhengen.
Citera
2020-10-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet går nå ut med etterlysning av bilen som kjørte på gangveien ved boligen i SV4.
Det var et kamera på andre siden av Langvannet som filmet bilen ved 09-tiden på forsvinningsdagen 31. oktober 2018.

Det siste bekreftede livstegnet fra 68-åringen var klokken 09.14 denne morgenen, og politiets hovedteori er at hun ble drept inne i huset kort tid etter senere, skriver NRK.
Politiet beskriver observasjonene på kameraene slik:

• Kl. 07:56:01 – 07:56:19 – Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien.
  • Kl. 07:56:30 – 07:56:23 – Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
  • Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien.

https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701

Første bremselys. Venter på å sette i gang ca 8 for å kjøre frem
Midten. Snudd bilen? Ryggelys? Ikke fått startsignal. Lurer på hva som skjer. Trekker ned mot andemateplassen for å avvente. Da venter de en time der nede.
Siste like før 9 har de nå fått startsignal at aksjonen er i gang?
Citera
2020-10-21, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis GM avlyttet AEHs telefon, så kan jo ikke GM vite forskjell på, om TH høres i bakgrunnen hjemme i S4, eller i samme rom som kontordamen.
TH var vanligvis på jobb i den tiden.

Godt poeng, men med en avlytter (scanner), så kan du nok bare høre den ene personen.
I tillegg må du befinne den innenfor 100 meters radius.
Når politiet avlytter (lovlig), så har de rettens kjennelse, til enten å sette opp en falsk basestasjon, eller de får teleselskapet til å koble dem på.
Når jeg var yngre, og nettet fremdeles var 1G, så så hadde jeg en slik avlytter som kunne ta inn NMT900 telefonene. Kunne bare høre den ene. Kunne for det meste høre gamle damer som satt å skravlet i timesvis.
De kan sikkert få info som de kan bruke, men langt ifra som er godt nok til å kunne planlegge en spektakulær kidnapping. I dag er det dessuten mye vanskligere å avlytte en mobiltelefon, enn i gamledager når telefonen var analog.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-21 kl. 19:17.
Citera
2020-10-21, 19:16
Medlem
Aftenposten har nettopp publisert deler av politiets råmateriale hvor det kan komme tydeligere frem å være en bil:

https://www.aftenposten.no/norge/i/yR3PWE/her-er-politiets-video-av-det-de-mener-er-en-bil-som-rygget-inn-til-ha
Senast redigerad av Jayce 2020-10-21 kl. 19:32.
Citera
2020-10-21, 19:21
Medlem
Ser att det går nån där, men det är inte på samma sida som Hagenhuset.
Citera
2020-10-21, 19:26
Medlem
Telefonbevegelsene er sentrale for tidslinjen, men er det da snakk om forflyttelse av selve mobiltelefonen, eller kan det også refereres til data registrert gjennom integrerte enheter, som for eksempel ei smartklokke?

Jeg spør fordi jeg lurer på hvor vanlig det er å bære med seg mobiltelefonen omkring i sitt eget hus?

Selv legger jeg mobilen fra meg så snart jeg kommer hjem, på kontoret, setter meg i bilen etc.

Jeg tenker det er relevant for alle teorier, hvordan AEH var forbundet med sin mobiltelefon når helsedatene hennes stupte ned trappen denne morgenen.
Senast redigerad av Kva 2020-10-21 kl. 19:43.
Citera
2020-10-21, 19:27
Medlem
Citat:
Så er spørsmålet hvorfor beveger den mystiske bilen seg opp mot boligen før TH har dratt på jobb?

TH var jo fortsatt hjemme så hvordan kunne de vite at han skulle dra om få minutter?
Hadde de fått et signal og ble litt ivrige i tjenesten med å komme i gang?

At aksjonen kom i gang før TH var ute av huset kan være en avslørende detalj.
Hvis den mystiske bilen er en del av forsvinningssaken, noe som virker å være sannsynlig.
Gatelys på og gatelys av.
Citera
2020-10-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Gatelys på og gatelys av.

Du tenker på at boligens utelys, eller lys fra boligen, kan ha vært et signal - av og på.
Citera
2020-10-21, 19:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Du tenker på at boligens utelys, eller lys fra boligen, kan ha vært et signal - av og på.
God ide! AEH kunne ha signalisert med et lys i boligen for å vise at TH var dratt på jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in