Men du skrev jo nettopp at GM avlyttet boligen og hadde full kontroll på TH.
Da hadde det vel ikke vært nødvendig at bilen kom og gikk, slik du hevder.
Kanskje GM ikke avlyttet boligen men avlyttet kun telefonene i S4 og ikke hørte at TH var i S4?
Nå har et sentralt vitne allerede forklart i avhør at hun hørte TH var hjemme under den samtalen hun hadde med AEH fra kl. 08:45 til 08:56. Så da faller nok din teori bort.
Hvis GM avlyttet AEHs telefon, så kan jo ikke GM vite forskjell på, om TH høres i bakgrunnen hjemme i S4, eller i samme rom som kontordamen.
TH var vanligvis på jobb i den tiden.
Politiet går nå ut med etterlysning av bilen som kjørte på gangveien ved boligen i SV4.
Det var et kamera på andre siden av Langvannet som filmet bilen ved 09-tiden på forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
Det siste bekreftede livstegnet fra 68-åringen var klokken 09.14 denne morgenen, og politiets hovedteori er at hun ble drept inne i huset kort tid etter senere, skriver NRK.
Politiet beskriver observasjonene på kameraene slik:
Kl. 07:56:01 – 07:56:19 – Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien.
Kl. 07:56:30 – 07:56:23 – Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen.
Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien.
1 - Rødt lys i 18 sekunder, en tidligere hensatt bil i lommen ved gangveien starter opp, og røde bremselys er synlige i 18 sekunder?
2 - Bilen settes i revers og rygges eller slippes litt bakover i 7 sekunder? Bilen kjører fremover og forsvinner, enten inn på gårdsplassen i S4 og ut normal vei, eller stopper i S4, og kjører ut normal vei senere en gang.
3 - ca en time senere, 08:56 til 08:57, og samme bil (?) er tilbake ved andematplassen, og rygger opp gangveien mot S4, hvitt lys synlig i ca 20 sekunder. Er det TH som kom hjemom en snartur, før han dro til jobb igjen?
Det må ha vært noen korrigeringer av tid her.
Jeg tror de røde og hvite lysene som var synlige i ca 30 sekunder rundt 07:56 er kanskje ikke offentliggjort tidligere? Tidspunktet er mer enn en time før TH dro på jobb. Var det TH selv som hadde vært ute i hemmelig og lyssky ærend tidlig på morgenen? Finnes det andre bilobservasjoner fra nattetimene?
Ja jeg forstår at du mente opprinnelig plan. Noe av det jeg skrev var ut fra en slik opprinnelig plan som måtte endres pga at TH reiste senere hjemmefra.
Angående spørsmål ved TH hvis han er skyldig, synes jeg også at det hadde vært mer logisk å vært bortreist og hatt 100% alibi. Men hvis han er skyldig, så kan det hende at han hadde behov for å ha kontroll over situasjonen og at han ønsket å være den som fant trusselbrevet m.m.
Ja men dette med at han måtte ha kontroll i alt i saken, kan ikke stemme isåfall, for hvis han er skyldig har han blitt avhengig av å stole på andre som driver med krypto, kryptert mail, voldshandling, bortkjøring. Umulig å ha kontroll på alt når mange andre er involvert, slik jeg tenker om det. Sånne tekniske ting har han ikke god peil på etter hva de som kjenner han har fortalt i media ihvertfall. Så da har han ikke kontroll på om det er sjanse for å bli avslørt osv. Det er et sjansespill han har lagt seg ut på isåfall. Tenk om en av hjelperne hans blir tatt og begynner prate? osv.
Hvis GM avlyttet AEHs telefon, så kan jo ikke GM vite forskjell på, om TH høres i bakgrunnen hjemme i S4, eller i samme rom som kontordamen.
TH var vanligvis på jobb i den tiden.
Du legger inn en forutsetning som bare skal passe din egen konklusjon.
Hvis det skulle være snakk om avlytting er det jo rart å gjøre det halvveis, og bare avlytte AEH.
TH skal altså ha vært hjemme kl. 08:56 - likevel aksjonerte den mystiske bilen.
Hvorfor satte de bilen i bevegelse og kjørte opp gangveien bak boligen - før TH hadde dratt.
En forsvinningssak med ukjente bakmenn ville jo ha forsikret seg om at AEH var alene før de slo til.
TH var allerede en hel time forsinket i forhold til vanlig rutine.
Ingen utenforstående kunne vite om det ville bli ytterligere en time med forsinkelse før han dro på jobb.
Alt tydet på at TH var hjemme og bilen sto fortsatt parkert utenfor boligen.
Likevel setter noen i gang og aksjonerer få minutter før TH går ut av huset.
Dette kan være en avslørende detalj som viser at planen ikke var helt perfekt.
Eller, det jeg tenker da, er at det er TH selv med Picasso'en sin som har vært ute og kjørt.
Selv om stillbilde i VG er av veldig dårlig kvalitet, så kan det være TH selv, i egen bil? Synes det ser sånn ut jeg ihvertfall.
Ja men dette med at han måtte ha kontroll i alt i saken, kan ikke stemme isåfall, for hvis han er skyldig har han blitt avhengig av å stole på andre som driver med krypto, kryptert mail, voldshandling, bortkjøring. Umulig å ha kontroll på alt når mange andre er involvert, slik jeg tenker om det. Sånne tekniske ting har han ikke god peil på etter hva de som kjenner han har fortalt i media ihvertfall. Så da har han ikke kontroll på om det er sjanse for å bli avslørt osv. Det er et sjansespill han har lagt seg ut på isåfall. Tenk om en av hjelperne hans blir tatt og begynner prate? osv.
Du har gode poeng! Jeg er enig i at dette ville vært et sjansespill. Og jeg tenker at det ikke er sannsynlig at TH er involvert i forbrytelsen, dersom han er slik at han må ha kontroll på alt.
Hele saken tyder jo på nøye planlegging av noen som har ønsket å ha kontroll.
Ja, og at disse noen har samarbeidet og at de hadde god kunnskap om og kontroll på krypto m.m. Jeg tenker at alle disse GM (om de var 2, 3 eller flere personer) har hatt ca like gode kunnskaper om krypto slik at alle GM følte seg trygge på å ikke bli avslørt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 18:49.
Leser media fra forrige uke.
Blodvask og at politiet fant TH's DNA på "mistenkelige steder" (mens TH var på jobb)
Dette sett i sammenheng med at Hettemannen går tilbake til S4
=
Hettemannen/GM måtte gjøre noe viktig i S4/ta risiko
=
GM la trusselbrev i S4
=
kunne ikke legge igjen trusselbrev da GM dro fra S4
=
fordi AEH var i livet da hun forlot S4. AEH måtte være uvitende om trusselbrev
Sett i sammenheng = GM lurte AEH med på et plott / åsted staget
ER det fler enn meg her som ser bevegelser på videoen politiet har lagt ut som er mennesker bevegelser hudfarget der som bilen står ca som det ikke er så mye trær 😱😱😱 vet ikke Åssen man kan legge ut bilde her . Dette er skremmende 😱
ER det fler enn meg her som ser bevegelser på videoen politiet har lagt ut som er mennesker bevegelser hudfarget der som bilen står ca som det ikke er så mye trær 😱😱😱 vet ikke Åssen man kan legge ut bilde her . Dette er skremmende 😱
Jeg greide ikke å se det. Men det ser ut som noe mørkt beveger seg på en gangvei el.l. bak til høyre? (På videoen som Dagbladet publiserte)
Kanskje en av Futurum-mennene som er på vei til området ved S4?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 19:08.