Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Här har jag missat något! Har man känt igen någon av männen som figurerade utanför Futurum den aktuella morgonen?
Du har ikke gått glipp av noe. Jeg skrev om et tenkt tilfelle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Ja, fra min tid i militæret mener jeg å huske vi brukte to knepp for «Roger that» eller «oppfattet» når det rådet radiotaushet.
I en operasjon som denne ville jeg brukt 3 knepp for å være sikker på at budskapet ble forstått.
1) Til Z som mener bilen kjørte samtidig som AE snakket i telefon med lønn: Vi vet ikke hvilket sekund samtalen ble avsluttet 08:56, men vi vet at bilen var i bevegelse fra 08:56:49.
2) Ut fra dette er det rimelig å anta at samtalen ble avsluttet FØR bilen startet å kjøre. At forsvarer prøver å mene noe annet, forholder jeg meg ikke til.
Fetad 1) : Du har rett. ("
Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4."). Hvis det vi har fått opplyst gjennom media er korrekt, så var den samtalen avsluttet før 8.57 og før siste del av video-opptaket av den bilen.
Det er
ikke slik at jeg "prøver å mene noe annet". Men det som står i nrk-artikkelen, forsto jeg som at AE var i telefonsamtale
samtidig som 8.56-bilen ble fanget opp på video.
Fetad 2): Jeg vet ikke. Det er ikke opplyst om hvilket sekund samtalen ble avsluttet. Jeg vet heller ikke hvorfor teksten i nrk-artikkelen er som den er.
Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Hvor leste du dette? Mener du at bilen startet å kjøre
etter at AEs samtale med lønnsansatt var avsluttet?
I en artikkel sto dette som jeg forstår slik at AE var i telefonsamtale
mens 8.56-bilen ble filmet kjørende:
" «Lisbeth» var hjemme og foretok to telefonsamtaler samtidig og etter at de antatte kjøretøyene er observert."
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020
Kanskje det burde ha stått i artikkelen at AE avsluttet samtalen
innenfor samme minutt som den bilen startet å bevege seg på det video-opptaket?
Hvis det er slik at noen journalister fremstiller det som de
tror og det som de
tolker som
fakta, så er det ikke merkelig at man får feil oppfatning av å lese artikler. De burde kanskje heller skrive mer presist?