2020-10-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här springer rymlingen:
https://ekstrabladet.dk/112/vild-flugt-her-loeber-peter-madsen-forkert/8335059
otäckt! Där ser man på något sätt hans riktiga selv
Citera
2020-10-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Hur fan såg hans plan ut? Han ska ju vara väldig intelligent. Men denna "rymning" kommer ju sluta på samma sätt alla gånger?
Lika intelligent som ubåtsmordet
Citera
2020-10-20, 23:54
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nix. Har varit så i alla år. 😊 Om båda är överens. Om en inte vill, låter jag vara osagt. Får se vad som händer i Madsens fall.
Ah just det, där trillade polletten ned, när du skrev om båda är överens eller ej.

Ja vi får se i Madsens fall, han gick väl med på att skiljas direkt från ex-frun.
Citera
2020-10-20, 23:55
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Man behöver inte ha gemensamma barn för att det ska bli sex månaders betänketid. Det räcker att någon av makarna har vårdnad om barn. Men den där ryskan har väl inga barn, hoppas jag?
Jo, hon har ju dessvärre det och den senaste är väl tom döpt efter galningen, trots att han inte är pappan.
Citera
2020-10-21, 00:27
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jo, hon har ju dessvärre det och den senaste är väl tom döpt efter galningen, trots att han inte är pappan.

Stackars barn. Namnet kan han ändra när han blir stor. Det är svårare att byta ut generna så tack och lov att att han har en annan pappa.
Citera
2020-10-21, 00:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Lite trist att hon avböjde kommentarer, men förståeligt.
Det måste jag bara kommentera:
Ja, vad skulle hon egentligen kunna ha haft för vettigt att säga kring detta som hände?

- Ja, där ser ni, vad min Peter är beredd till för att återfå sin älskade frihet!
Han uthärdar inte utan den. Förstår man inte det?
Född som en fri själ, obunden av konventioner och annat som begränsar våra
arma mänskliga liv. Det går inte i längden att låta en sån person vara instängd, som
ett djur i en bur.

- Borde han inte ha tänkt på det innan han valde att mörda Kim Wall?
Vad han riskerade att mista genom att göra det? Däribland sin kära frihet?

- Ja, men det var ju inte menat att ske. Det var ju ett misstag, vet ni inte det?

Bättre då att hålla tyst än att komma med nåt i den stilen.

Nu har jag förresten också sett Captain Peter i löpartagen i förmiddags med vakten
skrikandes och jagandes efter honom. Jag trodde han skulle krypa ihop bakom granen
där ett tag och gömma sig, men han for vidare. Ja, vilken cirkus det bidde av detta!

Nu har han nog kommit till ro efter dagens övningar och fröjdas storligen vid tankarna
på vad han hittade på denna tisdagsförmiddag.
Nu väntar vi spänt på nästa upptåg från den företagsamme dansken.
Citera
2020-10-21, 01:08
Medlem
develis avatar
Vad "møgsur afsoning" är vete fan, men det lät inte positivt och därmed väldigt bra.
Citat:
"Fængselsansattes formand forventer, at Peter Madsen flyttes til nyt fængsel

Peter Madsen kan afsone i Storstrøm, Nyborg eller Ennermark Fængsel i stedet, påpeger formand John Hatting."

"Det vurderer John Hatting, der er landsformand i Kriminalforsorgsforeningen.

" John Hatting kan ikke sige det med sikkerhed, men han vurderer, at Peter Madsen ikke kommer tilbage til Herstedvester foreløbig.

- Min umiddelbare vurdering er, at der vil gå en rum tid - altså en række år - hvis det overhovedet kommer på tale, siger John Hatting.

Han fortæller videre, at der vil være særligt fokus på Peter Madsen i lang tid fremover.

- Han vil få langt færre frihedsrettigheder internt i fængslet. Hans mulighed for at deltage i de aktiviteter, der er, vil blive underlagt al den sikkerhedskontrol, der kan lade sig gøre.

- Det bliver simpelthen møgsur afsoning for ham. Min vurdering er, at det bliver rå, kedelig afsoning for ham i lang tid fremover, siger John Hatting."

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE12499436/faengselsansattes-formand-forventer-at-peter-madsen-flyttes-til-nyt-faengsel/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2020-10-21, 01:17
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Stackars barn. Namnet kan han ändra när han blir stor. Det är svårare att byta ut generna så tack och lov att att han har en annan pappa.
Jo, det är verkligen synd om det arma barnet. Även om han kan byta namn, så är det nog ingen höjdare att ha den kvinnan till mor heller, som gifter sig med sexualsadistiska mördare. Jag tror jag hellre haft Kristi Brud som morsa, än den där tokfransen.
Citera
2020-10-21, 01:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det måste jag bara kommentera:
Ja, vad skulle hon egentligen kunna ha haft för vettigt att säga kring detta som hände?

- Ja, där ser ni, vad min Peter är beredd till för att återfå sin älskade frihet!
Han uthärdar inte utan den. Förstår man inte det?
Född som en fri själ, obunden av konventioner och annat som begränsar våra
arma mänskliga liv. Det går inte i längden att låta en sån person vara instängd, som
ett djur i en bur.

- Borde han inte ha tänkt på det innan han valde att mörda Kim Wall?
Vad han riskerade att mista genom att göra det? Däribland sin kära frihet?

- Ja, men det var ju inte menat att ske. Det var ju ett misstag, vet ni inte det?

Bättre då att hålla tyst än att komma med nåt i den stilen.

Nu har jag förresten också sett Captain Peter i löpartagen i förmiddags med vakten
skrikandes och jagandes efter honom. Jag trodde han skulle krypa ihop bakom granen
där ett tag och gömma sig, men han for vidare. Ja, vilken cirkus det bidde av detta!

Nu har han nog kommit till ro efter dagens övningar och fröjdas storligen vid tankarna
på vad han hittade på denna tisdagsförmiddag.
Nu väntar vi spänt på nästa upptåg från den företagsamme dansken.
Här har du en till som verkar lika skev som Curpen.
JF anser att PM inte kan ha med mordet på Meng att göra - och det är ju en sak.

Men resten är ju rejält skruvad argumentation.
Undrar vem som är "totalt på vildspor"...

Citat:
»Jeg vil sige, at I er totalt på vildspor,« siger han.

Det mener Peter Madsens mangeårige ven Jens Falkenberg, der ikke kan tro på, at den morddømte ubådsbygger kan stå bag andre forbrydelser end den, han er dømt for."

" Trods Peter Madsens livstidsdom for drabet på Kim Wall har Jens Falkenberg bevaret sit venskab med Peter Madsen, og han besøger ham jævnligt i fængslet.

»Det der drab, Peter lavede, var ikke et drab. Det var et uheld. Han tabte jo fuldstændig sutten. Det gik galt for ham. Det er ikke, fordi Peter er morder. Han tabte sutten."

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/peter-madsens-ven-om-mistanke-i-emilie-meng-sagen-peter-er-ikke
Citera
2020-10-21, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men tycker ju endå det här citatet från artikeln är lite interessant.
Jag diskuterade inte Meng.

Jag diskuterade hur jävla skevt Jens Falkenberg resonerar kring mordet på Kim.

Hur fucked up han är när han likt Curpen pratar om Madsen som om det vore a bad hairday.

Det är identiskt med hur Curpen trivialiserar mordet.
Det här är helt sjukt:
Citat:
»Det der drab, Peter lavede, var ikke et drab. Det var et uheld. Han tabte jo fuldstændig sutten. Det gik galt for ham. Det er ikke, fordi Peter er morder. Han tabte sutten."
Senast redigerad av develi 2020-10-21 kl. 02:18.
Citera
2020-10-21, 02:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag diskuterade inte Meng.

Jag diskuterade hur jävla skevt Jens Falkenberg resonerar kring mordet på Kim.

Hur fucked up han är när han likt Curpen pratar om Madsen som om det vore a bad hairday.

Det är identiskt med hur Curpen trivialiserar mordet.
Det här är helt sjukt:

Jo, Falkenberg har alltid varit lite konstig, nu har han blivit rent av weird.
Citera
2020-10-21, 02:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, Falkenberg har alltid varit lite konstig, nu har han blivit rent av weird.
Totalt.
De kan köra Curpen, Madsen och Falkenberg i en dokumentstrimlare.
Oops. Jag råkade visst döda dem?

.... och jag blir så förbannad när Madsens farlighetsgrad förringas och värre än så - trivialiserar det Kim genomlidit.

Inte ett mord?! Typ "bara" en olycklig händelse för att Madsen tappade kontrollen.

Han har för fan gjort bland det värsta som kan ske och han är det obotbart farligaste som går i ett par skor via den sällsynta kombination han besitter.

Var för sig är psykopati och pervers sadism farligt. Ihop är det synergism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in