Det finns saker som vissa har väldigt svårt att förstå.
När viruset kom så dog många äldre, dom som var svagast och inte ens kanske hade klarat en vanlig influensa. Nu kom ett aggressivare virus som även tog död på många som var starkare.
Då hade ingen kunskaper om viruset och behandlingar som dom numera har och flera klarar sig tack vare rätt medicinsk behandling.
Det har definitivt tunnats ut bland dom svagaste så där dör inte lika många.
Men att tro att viruset har blivit snällare är att lura sig själv för det slår så otroligt olika på människor, även unga och vältränade dör.
En hälsoprofil som var extremt vältränad dog 33 år gammal.
Det är flera som har fått hjärtmuskelinflammation som kan vara dödsorsaken här.
Men när man ser den kroppen på en 33 årig man så kan man absolut inte tro att han skulle dö.
Hälsoprofilen trodde covid var en bluff – blev sjuk och dog
PUBLICERAD: 19 okt 2020
Dmitrij Stuzhuk inspirerade en miljon instagramföljare till ett hälsosamt leverne och gjorde reklam för träning och sport. Inläggen om hur viktigt det är att ta hand om sin kropp varvades med bilder på Dmitrij tillsammans med sina tre barn, den yngsta bara sex månader gammal.
När han åkte till Turkiet i slutet av augusti trodde han att coronaviruset inte fanns på riktigt. I ett inlägg skrivet för bara några dagar sedan låter han följarna veta vad som hänt sedan resan.
”Jag vill berätta hur jag blev sjuk och varna alla. Jag var en av dem som trodde att covid inte existerar... Tills jag blev sjuk”.
33-åriga Dmitrij Stuzhuk, fick syrgasbehandling och läkaren tillät honom åka hem efter åtta dagar för att fortsätta behandlingen. Läget var inte kritiskt, enligt det sista han la upp på instagram. Dmitrij, eller Dima som han också kallades, var glad att få komma hem.
Bara timmar efter att han skrivits ut från sjukhuset fördes han tillbaka akut. Han blev snabbt medvetslös och läget var kritiskt. När hans hjärta slutade fungera första gången använde personalen en hjärtstartare. Men till slut gick det inte mer, berättade Sofia.
Hälsoprofilen Dmitrij Stuzhok dog 33 år gammal av hjärtproblem orsakade av covid-19.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rgA24w/halsoprofilen-trodde-covid-var-en-bluff--blev-sjuk-och-dog