2020-10-20, 11:42
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Nej, de vill inte att jag betalar. De tar inte betalt av sina egna barn.

Parasit much ?

Då förstår vi varför du bor hemma. Att du inte skäms livet ur dig.
Citera
2020-10-20, 11:44
Medlem
Citat:
Nej, de vill inte att jag betalar. De tar inte betalt av sina egna barn.

Du beskrev just dig själv och vad du är. Ett barn. Ett förvuxet barn. Patetiskt.
Citera
2020-10-20, 11:45
Medlem
borrizs avatar
Bo hemma som 30-plussare, grannarna kommer med visst fog tro att du är efterbliven

-Lycka till med att bevisa motsatsen!
Citera
2020-10-20, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Parasit much ?

Då förstår vi varför du bor hemma. Att du inte skäms livet ur dig.

Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Du beskrev just dig själv och vad du är. Ett barn. Ett förvuxet barn. Patetiskt.
Helt fel båda två. Alternativet är att betala över 11000 i lån + avgift. Sunt? Nej.

Och det är det här jag menar. Alla ni tre här ovan saknar förståelse och verkar själva lida av nån utvecklingsstörning som tror att det uteslutande måste vara ett fel för att man bor hemma.
Citera
2020-10-20, 11:51
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Helt fel båda två. Alternativet är att betala över 11000 i lån + avgift. Sunt? Nej.

Och det är det här jag menar. Alla ni tre här ovan saknar förståelse och verkar själva lida av nån utvecklingsstörning som tror att det uteslutande måste vara ett fel för att man bor hemma.

Verkar bara du som har förståelse som inte betalar för dig. Näe du är 30+ och curlad. Du är nog ett praktarsle så konstigt att arbetskamrater och grannar tittar snett på dig.

Skäms för helvete.
Citera
2020-10-20, 11:52
Medlem
Citat:

Snarare du som lider av en utvecklingsstörning som snyltar. Min morsa sparkade ut mig 18 och hade absolut inte fått flytta hem igen. Det är jag fan glad för!

Det är ok att bo hemma om man bidrar som den vuxna man är med lön. Men alla med sitt. Du betalar nog med något annat, kanske lojalitet och att du gör som mamma och pappa säger?
Citera
2020-10-20, 11:52
Bannlyst
Citat:
Verkar bara du som har förståelse som inte betalar för dig. Näe du är 30+ och curlad. Du är nog ett praktarsle så konstigt att arbetskamrater och grannar tittar snett på dig.

Skäms för helvete.
Nej det är bara vad du tror, din sopa.
Citera
2020-10-20, 11:55
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Nej det är bara vad du tror, din sopa.

Näe jag är 30+ jobbar och har eget boende där jag betala ALLT själv. Jag parasiterar inte på mina föräldrar.

Och du verkar ju så långt ifrån banan att du inte inser vem som är en sopa.
Du är en patetisk värdelös individ .
Citera
2020-10-20, 11:55
Medlem
Citat:
Vad är detta för fenomen egentligen. Jag har valt att bo hemma sen drygt en månad tillbaka (troligtvis tillfälligt pga höga andrahandshyror), föräldrarna bor stort och jag har tre rum för mig själv och föräldrarna jobbar om dagarna. Jag är mellan 30 och 35. Grannarna hälsar bara på föräldrarna och undviker mig som att jag vore nån mördare. Vad angår det dem egentligen? Varför bryr de sig om var jag bor?
Och jag pratade med en kille på jobbet som på något sätt tagit reda på att jag bor hos föräldrarna och gissa vad han säger, "så länge du sköter tvätten och städar så ser jag inga problem". Alltså, varför i helvete bryr de sig om jag städar och tvättar? Skulle man vara mer vuxen om man städar? Vissa människor är riktigt vidriga och bor i smuts trots att de flyttade hemifrån när de var 18. Är dessa mindre vuxna?

Så vaffan kommer det här sjuka beteende ifrån? Vad angår det dig om jag städar hemma? Vi alla slänger in kläder i tvätten och vrider på och sen slänger vi in det i torktumlaren. Är man vuxen då?

Vissa är ju helt befängt störda i skallen. Jag lever exakt som alla andra med fast jobb och har insett att det inte är lönt att bo själv. Kan folk fatta att det finns människor som är tillräckligt friska i huvudet som inte vill skuldsätta sig upp över öronen i osäkra tider och betala extra avgifter, lån, räntor eller dyra hyror på 6000 kr minst?

Bor jag hos föräldrarna har jag all frihet att glra som jag vill. Ingen stress eller någonting och den enda nackdelen är att man inte kan ha ett seriöst förhållande (men det går ändå inte att träffa en kvinna för ett seriöst förhållande, knulla går bra).

Ska städa och tvätta vara ett mått på att man är vuxen?

Du har 100% rätt. Har ingenting med dem att göra. Lev ditt liv och bry dig inte om dem.
Citera
2020-10-20, 12:06
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Tror detta kommer bli vanligare och vanligare. Lägenheter är svårare att få, har högre hyror och människor har svårt att få jobb idag. Många har inget annat val än att flytta hem. Att bo ensam i en etta suger nog rätt hårt jämfört med att bo med föräldrarna som kanske har hus och bättre kranvatten samt erbjuder lite socialt umgänge och större ytor att befinna sig på.

Du har tur som kan flytta hem, inte alla har den möjligheten. De i tråden som gnäller på dig är bara avundsjuka efterssom de tvingas slita för en hög hyra utan något annat val egentligen. Deras liv suger troligtvis rätt hårt.

Sköt dig själv och skit i andra, är något du kan säga till dem.
Citera
2020-10-20, 12:09
Bannlyst
Citat:
Näe jag är 30+ jobbar och har eget boende där jag betala ALLT själv. Jag parasiterar inte på mina föräldrar.

Och du verkar ju så långt ifrån banan att du inte inser vem som är en sopa.
Du är en patetisk värdelös individ .
Men dra åt helvete och dö din halvapa. Du är så sjuk i huvudet att du stör av dig av att andra bor hemma. Föräldrarna har det gott ställt och tar inte betalt. Man tar fan inte betalt av sina egna din idiot.
Det är så patetiskt med såna som du. Du bor själv och tycker det är häftigt att betala dina egna räkningar, verkligen häftigt. Slava och betala extra avgifter och skatt till vilken nytta då. Jävlar vad utvecklingsstörd du är.
Citera
2020-10-20, 12:11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Tror detta kommer bli vanligare och vanligare. Lägenheter är svårare att få, har högre hyror och människor har svårt att få jobb idag. Många har inget annat val än att flytta hem. Att bo ensam i en etta suger nog rätt hårt jämfört med att bo med föräldrarna som kanske har hus och bättre kranvatten samt erbjuder lite socialt umgänge och större ytor att befinna sig på.

Du har tur som kan flytta hem, inte alla har den möjligheten. De i tråden som gnäller på dig är bara avundsjuka efterssom de tvingas slita för en hög hyra utan något annat val egentligen. Deras liv suger troligtvis rätt hårt.

Sköt dig själv och skit i andra, är något du kan säga till dem.

Jag bor i en 3a på 100+ kvm och 20 meter från strandkanten och betalar en bra hyra ska kanske tilläggas att jag tjänar över 25.000 efter skatt.

Kanske missade att parasiten lever på sina föräldrar och lyfter nog inte ett finger för att hjälpa till hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in