2020-10-10, 16:00
Medlem
Fast nu har ju Magnusson varit drivande i detta. Han borde ju styrt upp detta långt tidigare om han inte gillar vad som sker.

Detta är en lång radda rövhål inom rättsväsendet som borde lagfaras i klump.
Vilket skiträttsväsende vi har. Dessa personer saknar ju totalt integritet och sunt förnuft.
Citera
2020-10-19, 16:59
Medlem
Jaktbrottsmisstänkte Karl Hedin har gjort ett vinstuttag på 100 miljoner kronor från sitt företag. Dessa pengar utgör nu en slags krigskassa – som kan komma att användas till att stämma poliser och åklagare. Det uppger Dagens Nyheter.

Ovanstående står att läsa i dagens VLT.

Kalle Hedin laddar alltså bössorna rejält inför nästa strid.
Citera
2020-10-19, 17:03
Medlem
Jaktbrottsmisstänkte Karl Hedin har gjort ett vinstuttag på 100 miljoner kronor från sitt företag. Dessa pengar utgör nu en slags krigskassa – som kan komma att användas till att stämma poliser och åklagare. Det uppger Dagens Nyheter.

Vidare i texten

Enligt Dagens Nyheter är det här första gången som Karl Hedin har gjort ett vinstuttag från sitt företag. DN uppger att Karl Hedin nu har ”luftat idén” om att stämma flera poliser och åklagare. Det då han menar att tjänstemännen har förföljt honom.

– Helst vill jag se dem i fängelse. Men jag har inte bestämt hur jag ska agera än. Vi tar en sak i taget, säger Karl Hedin till DN.

Karl Hedin har tidigare anklagat både poliser och åklagare för att bland annat ha placerat falska bevis. I DN:s artikel uppger miljöåklagaren Christer B Jarlås att han är ”djupt oroad” över Karl Hedins misstänkliggörande av poliser och åklagare.

Borde han inte vara mer oroad över just miljöåklagare Magnussons och NOA' s agerande?
Senast redigerad av kaReri182 2020-10-19 kl. 17:07.
Citera
2020-10-19, 17:22
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Vad jag hört o läst finns inte tillstymmelse till bevisning bara antaganden från partisk rättsväsende, som redan gjort sig skyldig till olovlig telefonavslyssning och ändå inte fått fram bevis. Det är konstigt det gått till rättegång ens.

Som argument för rättegång har jag hört att den åtalade skulle gett en annan person ett gift. Man menar det giftet kan användas till att döda vargar. Stopp o belägg, giftet kan även användas till att döda råttor och det är ju inte olagligt. Vi vet inte vad giftet skulle användas för , det avgör ju den som fått giftet. Har det ens används? Vari ligger brottet? Om jag köper råttgift, kan jag då åtalas för olovlig vargjakt ?

Fattar inte dagen rättsväsenden, lägger ner solklara fall mot svårt kriminella våldsverkare, säger det saknas bevis fast det finns vittnen, men ger sig på samhällsbyggare som Hedin på mycket vaga grunder.

Jag fick själv fortkörningsböter då jag som läkare följde efter en ambulans under uttryckning. Skickar lite fel signaler. Men då jag en natt hade inbrott och han togs av polis på bar gärning, lades det ned pga avsaknad bevis? Stöldgods och kniv på sig. Blev det ingen påföljd. Stackars knarkare.
polisen har inte gjort sig skyldig till olaga telefonavlyssning det är utrett redan.

Giftet är olagligt och dom har vägt och dosserat det i påsar med en mängd att döda varg inte möss. Karl säger i telefonen att han är ute och jagar från en ett erkännande.

Han som jagat lovdjur som har blod från 3 olika djur på både byxor och jaktkniv kommer få svårt att förklara sig. Hur kom det dit?
Citera
2020-10-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
polisen har inte gjort sig skyldig till olaga telefonavlyssning det är utrett redan.

Giftet är olagligt och dom har vägt och dosserat det i påsar med en mängd att döda varg inte möss. Karl säger i telefonen att han är ute och jagar från en ett erkännande.

Han som jagat lovdjur som har blod från 3 olika djur på både byxor och jaktkniv kommer få svårt att förklara sig. Hur kom det dit?

Har lovdjuret både byxor med blod på och jaktkniv? Tror att det är du som skall förklara vad du menar. Är lovdjur något fabeldjur?
Citera
2020-10-19, 18:01
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Har lovdjuret både byxor med blod på och jaktkniv? Tror att det är du som skall förklara vad du menar. Är lovdjur något fabeldjur?
Han som har jagar lovdjur har blod på både kläder och jaktkniv från 3 stycken oliks lovdjur. Som inte sköts under licens jakten. Hur kom blodet dit? Det blir svårt att förklara.
Citera
2020-10-19, 18:40
Medlem
Citat:
Han som har jagar lovdjur har blod på både kläder och jaktkniv från 3 stycken oliks lovdjur. Som inte sköts under licens jakten. Hur kom blodet dit? Det blir svårt att förklara.

Tack för förklaringen. Jag förmodar att du menar att RP har jagat lodjur illegalt. Man hittade vid analys av hans jaktbyxor en liten blodfläck längs ner på ena benet. Blodet anses komma från ett oidentifierat lodjur. Den här blodfläcken kan ha flera alternativa helt legala förklaringar. RP kommer att redogöra för den mest sannolika vid rättegången.
Senast redigerad av kaReri182 2020-10-19 kl. 18:44.
Citera
2020-10-19, 18:41
Medlem
Facades avatar
Citat:

Hoppas fan han vinner.
Jävla idioti hela denna cirkusen.
Citera
2020-10-19, 19:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Tack för förklaringen. Jag förmodar att du menar att RP har jagat lodjur illegalt. Man hittade vid analys av hans jaktbyxor en liten blodfläck längs ner på ena benet. Blodet anses komma från ett oidentifierat lodjur. Den här blodfläcken kan ha flera alternativa helt legala förklaringar. RP kommer att redogöra för den mest sannolika vid rättegången.
Jag kommer inte ihåg allt som stod i fupp det var mycket. Men nu läste jag i stämningsansökan att det var blod från 4 djur som inte kom från lovdjuret som sköts vid licens jakten, på både knivar, byxor och fällor. Det blir svårt att förklara. Läste också att dom hittat förgifttat kött.
Citera
2020-10-19, 20:43
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Jag kommer inte ihåg allt som stod i fupp det var mycket. Men nu läste jag i stämningsansökan att det var blod från 4 djur som inte kom från lovdjuret som sköts vid licens jakten, på både knivar, byxor och fällor. Det blir svårt att förklara. Läste också att dom hittat förgifttat kött.
Men för i helvete, det heter inte lovdjur, utan Lo eller (lodjur). Kan du inte våra 4 rovdjur kan du väldigt lite om jakt.
Hur ska du förstå det här med så skrala baskunskaper ? Vad är det för konstigt ha blod från lo på kläderna? Han har väl jagat lo nån gång tidigare, det bedrivs licensjakt på dem, liksom på varg. Andra djurs blod, vad är det för konstigt med det? Klart han jagat alla möjliga djur tidigare.
Citera
2020-10-19, 20:57
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Men för i helvete, det heter inte lovdjur, utan Lo eller (lodjur). Kan du inte våra 4 rovdjur kan du väldigt lite om jakt.
Hur ska du förstå det här med så skrala baskunskaper ? Vad är det för konstigt ha blod från lo på kläderna? Han har väl jagat lo nån gång tidigare, det bedrivs licensjakt på dem, liksom på varg. Andra djurs blod, vad är det för konstigt med det? Klart han jagat alla möjliga djur tidigare.
Bara för att jag skriver som en kratta innebär inte att jag är korkad. Han hade blod med dna från 4 lodjur som inte var registrerad från någon licens jakt. OCH blod med samma små på både knivar och på fällor. Inte bära på byxor. Uppenbart har jag lite bättre koll på vad Dan är och vad som kan räknas som bevis. Hur kom dnat på kniven? Vad ger fan dom samma dna i fällorn och på hans kakyknivar? Hans egen teori var att man kan ta fel kläder byta med varran samma med knivar. Samma färg och samma storlek. Trovärdigt va? Och dessutom som sagt Dan från djur som inte skjutits under licens jakt. Du vet att dna från alla djur man skjuter under licens jakt registreras dna.
Citera
2020-10-19, 21:17
Medlem
flyer1s avatar
Nu har jag inte läst förunderskningen men av vad ni andra skriver här finner ni följande graverande.
1.En ANNAN person än Karl Hedin har alltså flera Lodjurs blod på sina kläder och knivar.Han kan ha fått det vid jakt utomlands, där man inte dna registrerar allt , men det är överkurs. Det kan inte fälla Karl Hedin för olovlig vargjakt. Det är isåfall ett mål mot en annan person så det lämnar jag nu.

2. Det har tidigare hittats förgiftat kött i skogen. Jaha, hur kan det bindas till Karl Hedin är då min fråga? Det kan ju lagts ut av nån varghatare eller Karl Hedinhatare.

Så trots flera års utredande och telefonavlyssande står vi där som fån och undrar, varför ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in