2020-10-20, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
# parkerer på jobb der det er overvåkningskamera denne dagen, men ikke Parkerer ellers .

Dette er ny informasjon for meg.
Har du en link så jeg kan lese mer om det?
Senast redigerad av sundayleague 2020-10-20 kl. 05:56.
Citera
2020-10-20, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nå sauser du sammen snørr og barter! Det er bare ei på forumet som tror hettemannen måtte til S4 for å poste et brev, og hun har heldigvis ikke skrevet på en stund.

Hva er poenget med å blande flere teorier sammen og stille spørsmål med sitat som om det er vedk. teori? Eller tenker du bare høyt kanskje?

For what it's worth: Jeg skrev dette når jeg bare hadde lest noen få innlegg her inne ettersom jeg ikke leser noe særlig her lenger. Jeg har aldri sagt hva jeg tror om hettemannen og om han KUN skulle inn i huset for å legge fra seg et brev, noe jeg absolutt ikke tror. Jeg er ikke dummere enn andre, men antagelig ikke smartere heller.
Citera
2020-10-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Hva så om det er 2 år da på dagen ? Tror ikke politiet går på dato for å arrestere noen .

de arresterte han sist gang da det var gått 1.5 år på dagen. Det er rart ikke flere har bitt seg merke i denne datoen. 28. april er 1,5 år på dagen etter hun forsvant.
Citera
2020-10-20, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Drapet på AEH er oppklart i den forstand at politiet har siktet gjerningsmannen. Tom Hagen.

Problemet er at det mangler fellende bevis.
Bingo, har tänkt det samma, det anses polisiärt uppklarad, är det detta som blir presenterad av polisen den sista Oktober?
Citera
2020-10-20, 08:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Av alle brukere her inn er det du og Fenvatnet som har de merkeligste tolkningene her inne. Du vrir og vrenger på alt du.
Javel, men hittil (siden 6. juni) er det ingen som har greid å utfordre teorien med annet enn det du mener og begrunnelser som: «usannsynlig, utenkelig, ulogisk, ufattelig».

Det skulle vært interessant om noen i stedet kunne komme med momenter som virkelig kan slå sprekker i hypotesen med de opplysninger vi kjenner til i dag, og ikke bare synsing om at det umulig kan være tilfelle.

En ting er etter min mening hevet over enhver tvil: Bare telefonhendelsene viser at TH er skyldig, og at minst to i den nærmeste familien er med på å dekke over dette.

Derfor tror jeg dette handler om et grusomt familiekomplott mot den stakkars «verdiløse» mora.
Citera
2020-10-20, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Nja, skulle det f.eks være et familiekomplott hvor familiemedlemmer er hverandres alibi, og ugjerningen ble utført i ens eget hjem så DNA-spor etter antatt involverte familiemedlemmer er nærmest verdiløse, for å nevne noe, vil jeg anta at terskelen for å begå "det perfekte mord" er lettere å overkomme.
Har det blitt leid inn et par dusin statister av hettemenn, luemenn, fiskere, fugletittere, parkeringsplass-spanere og til og med en pingvin-mann! ja, da er det imponerende å utføre det perfekte drap, uten at noen snakker, eller noe går galt. Det er jeg helt enig i😉
Om det nå etterhvert blir straffesak håper jeg den blir så åpen som mulig, så alle kan slå seg til ro med en eventuell dom eller frikjennelse. Ble han frikjent, skal jeg legge meg like flat, om vi får innsyn nok. Noe jeg virkelig håper vi gjør. Blir han dømt, vil jeg heller ikke "juble" om vi ikke får innsyn i fellende bevis...
Det hadde vært fint med en ryddig, åpen og gjerne direktesendt prosess i sin helhet.
Men jeg frykter litt at dette går mot en cold-case, som oppløses om 10-15 år. Så får en håpe hovedpersonene fremdeles er i live da...
Apropos: Hvordan fungerer dette i Norge kontra double jeopardy over dammen? Man kan vel f.eks tiltale en person for lavere grad av drap nå, og om en finner kroppen eller andre beviser kjøre ny sak senere, men med overlagt drap som tiltale? Jeg vet ikke, men ser for meg at noe sånt kan skje...
Om han blir frikjent i en eventuell straffesak nå, kan han aldri siktes for samme persons død igjen?

Hvis det blir rettssak, forventer alle ryddighet og full åpenhet. Jeg er litt misunnelig på svenskene. De har ordningen med offentlighetens adgang til Förundersökningsprotokoll (FUP)

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kningsprotokoll

https://lawline.se/answers/7254

Jeg har forstått det slik, at FUP kan kreves utlevert, så fort det har blitt tatt ut siktelse i en sak. Jeg har brukt utallige timer på lese FUPer, det er veldig lærerikt. Dette benytter svenskene seg av, det er egen tråd om dette, helt øverst i kategorien Aktuelle brott och kriminalfall:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

I mange saker innledes tråden med et sammendrag av saken, og FUP, se for eksempel her i den forferdelig saken fra Uddevalla i november 2019.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det finnes også en podcast som dedikerer seg til dette emnet, Förundersökningspodden - Först med aktuella rättsfall.

https://poddtoppen.se/podcast/1514555461/forundersokningspodden-forst-med-aktuella-rattsfall

I denne tråden er det veldig polarisert, det er så ille, at det vil være problematisk å lage et nøytralt sammendrag festet i trådstarten. Moderatorene kan kanskje være behjelpelige, men det skjer ikke før de får en anmodning. Jeg har hengt på FB i mange år, men kan knapt huske en tråd hvor det har vært mer følelser i form av sinne og aggresjon. Det finnes, men jeg tror jeg kan si at det stort sett dreier seg om saker med forbrytelser mot barn.
Jeg fulgte nøye med på tråden om drapet på S'grid , som ble funnet drept i september 2012. Det var en helt forferdelig sak, men brukerne var mye mer saklige, enn i denne tråden om Hagen-saken.
Sigrid-saken her:
(FB) Oslo: 16-åriga Sigrid Schjetne försvunnen (hittad mördad)
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-20 kl. 09:17.
Citera
2020-10-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Bingo, har tänkt det samma, det anses polisiärt uppklarad, är det detta som blir presenterad av polisen den sista Oktober?

Det er vanskelig å vite hva som vil skje, men personlig tror jeg det vil bli tatt ut tiltale og straffesak vil bli ført for retten.

Citat:
Javel, men hittil (siden 6. juni) er det ingen som har greid å utfordre teorien med annet enn det du mener og begrunnelser som: «usannsynlig, utenkelig, ulogisk, ufattelig».

Det skulle vært interessant om noen i stedet kunne komme med momenter som virkelig kan slå sprekker i hypotesen med de opplysninger vi kjenner til i dag, og ikke bare synsing om at det umulig kan være tilfelle.

En ting er etter min mening hevet over enhver tvil: Bare telefonhendelsene viser at TH er skyldig, og at minst to i den nærmeste familien er med på å dekke over dette.

Derfor tror jeg dette handler om et grusomt familiekomplott mot den stakkars «verdiløse» mora.

Jeg kan strekke meg til at ett eller flere av barna ufrivillig, under trusler, press og tvang, har bidratt med forfalskning av livsbevis og alibi for Tom Hagen.

Hva slags motiv skulle barna ha hatt for å drepe sin mor?

Det er konstruksjoner, absurditeter og galskap når noen hevder at familieimperiet vakler om AEH skulle ta ut skilsmisse og bestride ektepakten. Selv om AEH skulle bli tilkjent halvparten av formuen på 1,7 milliarder ville det fremdeles ha vært igjen 850 millioner til Tom Hagen. Det er fremdeles mye penger.

Men for en mann som regner rente og rentesrente på fremtidig salgsverdi av enhver jordlapp han måtte eie, og som regner sitt årlige overskudd fra Elkraft som helt nødvendig kapital for at han skal kunne forvalte eiendomsimperiet sitt på aller beste mulige måte, så har han vel ikke én eneste krone å sløse vekk på sin kone gjennom nærmere 50 år. Billigere å drepe henne.
Citera
2020-10-20, 09:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det er vanskelig å vite hva som vil skje, men personlig tror jeg det vil bli tatt ut tiltale og straffesak vil bli ført for retten.

Jeg kan strekke meg til at ett eller flere av barna ufrivillig, under trusler, press og tvang, har bidratt med forfalskning av livsbevis og alibi for Tom Hagen.

Det er konstruksjoner, absurditeter og galskap når noen hevder at familieimperiet vakler om AEH skulle ta ut skilsmisse og bestride ektepakten. Selv om AEH skulle bli tilkjent halvparten av formuen på 1,7 milliarder ville det fremdeles ha vært igjen 850 millioner til Tom Hagen. Det er fremdeles mye penger.

Men for en mann som regner rente og rentesrente på fremtidig salgsverdi av enhver jordlapp han måtte eie, og som regner sitt årlige overskudd fra Elkraft som helt nødvendig kapital for at han skal kunne forvalte eiendomsimperiet sitt på aller beste mulige måte, så har han vel ikke én eneste krone å sløse vekk på sin kone gjennom nærmere 50 år. Billigere å drepe henne.
Motivet har vi vært inne på flere ganger før:

For TH var det utenkelig at kona som sviktet han, attpåtil ville ta ut skilsmisse og samtidig truet med å utfordre ektepakten.

For barna ville det være utenkelig å se sin far gå til grunne på grunn av det svikefulle nullet.

Med manipulasjon og alliansebygging fra barnsben av, tror jeg det lot seg gjøre å gå sammen om denne perfekte forbrytelsen.

Edit: Det ble trolig sett på som en redningsoperasjon for faren, og den beste måten å flytte mistanken vekk fra AE’s nærmeste, var å fabrikkere en kidnapping begått av kriminelle med internasjonale forgreninger.

Hvem som helst kunne ikke bli trodd på av en slik villedning, men en med enorm formue forventet man ville bli trodd.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-20 kl. 09:39.
Citera
2020-10-20, 09:38
Medlem
Citat:
Motivet har vi vært inne på flere ganger før:

For TH var det utenkelig at kona som sviktet han, attpåtil ville ta ut skilsmisse og samtidig truet med å utfordre ektepakten.

For barna ville det være utenkelig å se sin far gå til grunne på grunn av det svikefulle nullet.

Med manipulasjon og alliansebygging fra barnsben av, tror jeg det lot seg gjøre å gå sammen om denne perfekte forbrytelsen.

Men du ser vel selv at det er absurd å hevde at Tom Hagen ville "gå til grunne" om formuen ble delt?
Citera
2020-10-20, 09:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Men du ser vel selv at det er absurd å hevde at Tom Hagen ville "gå til grunne" om formuen ble delt?
Nei.

For han er det å tape en krone et nederlag, å tape 900 millioner ville vært katastrofe.

Edit: Og når det til og med var et null som truet med å rasere livsverket, ble situasjonen trolig ulevelig.

Edit 2: Begrunnelser som at hypotesen er «absurd» er ikke egnet til å slå sprekker i den. Det må håndfaste momenter til for å så tvil i slike saker.

«Menneskehjernen er uransakelig»
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-20 kl. 09:52.
Citera
2020-10-20, 09:44
Medlem
Citat:

Hvis du har fulgt med på Flashback over tid, vil du se at det helt vanlig å stille spørsmål om andre brukeres og politiets hypoteser. Det er ingen som forventer at man dermed skal ha sin egen hypotese som trumfer andres. Mange følger med av nysgjerrighet, enda flere leser tråden uten å være registrerte brukere. Jeg har min måte, den går ofte ut på å finne alternative forklaringer til vedtatte sannheter.
Politiet, både her og i Sverige går ofte høyt ut på banen. Felles for nesten samtlige saker, er at det oppstår et intimt samarbeide mellom politiet og media. Dette blir i perioder ubehagelig tett. At voksne folk fornekter dette faktumet, er helt utrolig. Jeg sier ikke at du har gjort det, men folk bør være litt skeptiske til det som blir kjent i i media.
Det siste er et forunderlig fenomen. En skrivefør bruker i denne gruppa, har vært svært klar på at det ikke har vært lekkasjer fra politiet. Hen tok svært tidlig stilling i skyldspørsmålet, og har tviholdt på dette til dags dato. I en annen tråd, i saken mot Bert*eussen, er innstillingen en helt annen. Her har Politiets sikkerhetstjeneste(PST) lekket (det er veldig sannsynlig), det stilles tvil om skyldspørsmålet, og
brukeren er veldig skeptisk til politiets etterforskning og bevismateriale.
Det er på grensen til surrealistisk. Jeg tror politiet har langt flere fellende bevis i Bert*eussen- saken, enn det vi er kjent med i denne saken.
Det blir også hintet til at Bert*ussen er politisk forfulgt, da hun tilhører høyresida.
Det er spinnvilt!
Citera
2020-10-20, 10:54
Medlem
Citat:

Spekulasjon om mulig incentiv/motiv: Om det var slik som noen her tror, at VE var utpekt til arveprins, og barna ville blitt avspist med 1 mill. hver i arv (om jeg har forstått rett) så er det vel et motiv der? Det rimer dårlig med at TH skulle være oppdragsgiver da selvfølgelig, om han ikke la det frem som et incentiv om at presten skulle få en større rolle/arv, enn at denne VE skulle overta omtrent alt.
Ang hva du tenker på, så tror jeg sønnen ble overrumplet og presset, og ikke har noe motiv, bortsett fra frykt om han ikke adlød. Manipulert/tvunget til å gi alibi vil jeg gjette.
Hestejenta tror jeg ble holdt utenfor. Så det er bare ett av "barna" som trenger motiv, eller incentiv, som jeg tror. Men det er naivt å tro at ikke alle vet nå, og da er alle medskyldige pga de holder kjeft.
Mannen er angivelig så sykelig opptatt av at AEH ikke skulle få noenting ved en eventuell skilsmisse, så han har kanskje måtte se seg nødt til å endre planer med VE for å overlate noe til barna for å få dem/hun "med på jobben" og det var nok bedre å etterlatte halvparten til "barna", enn ett øre til AEH.
Menn har drept koner, og barn har drept foreldre. Noen sjeldne ganger, gjerne med en manipulator som ma/patriark, dreper de sammen. Det er vanskelig og vondt å tenke på at sånt skjer, men det gjør det jo, tragisk nok.
Jeg har ikke låst meg til det, eller på noe måte håper at det er et familiekomplott, det ville vel vært det verste utfallet av denne saken, om far og tre barn blir dømt for drapet på sin kone og mor. Men det ser dessverre sånn ut for meg, så det er bra andre ser saken fra en annen side også.

Noe annet, men ikke helt OT.
Jeg vet ikke hvordan det var med valpen, men politiet rakk ikke sikre den for spor. TEH var i SV og dro igjen før politiet kom. Tok han med seg valpen da han dro? Da er den vel isåfall kontaminert (kanskje vasket — «gutten visste jo ikke bedre stakkars»), og det er vel tukling med bevis og straffbart? Og isåfall ikke politiets feil at de ikke rakk det. Noe må det være siden vi ikke får vite noe om valpen, bortsett fra at de ikke rakk det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in