2020-10-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Link?
2) I denne saken er det ikke slått fast at AE ble drept i sitt hjem.

Man kan heller ikke kun gå ut fra statistikk når man skal finne GM.

Dine iherdige forsøk på å dikte opp at TH er psykopat, er det for å "få ting til å "stemme" " med din teori om at TH er GM?

Hvis du ønsker å svare på spørsmålene, gjør det gjerne her og ikke på PM (som du her i innlegg i diskusjonen har henvist andre til angående kommunikasjon).

Du bruker det at han har en eldre bil mot han.
Hvis han hadde hatt en nyere bil, så skulle det ikke forundre meg om også det hadde blitt brukt mot han av enkelte her i diskusjonen.
Gode poeng, godt at ikke alle har tunnelsyn.
Citera
2020-10-19, 17:02
Bannlyst
Citat:
1) Link?
2) I denne saken er det ikke slått fast at AE ble drept i sitt hjem.

Man kan heller ikke kun gå ut fra statistikk når man skal finne GM.

Dine iherdige forsøk på å dikte opp at TH er psykopat, er det for å "få ting til å "stemme" " med din teori om at TH er GM?

Hvis du ønsker å svare på spørsmålene, gjør det gjerne her og ikke på PM (som du her i innlegg i diskusjonen har henvist andre til angående kommunikasjon).

Siden det er du, så vil jeg henvise til PM, siden du bevisst ønsker å kvele ned tråden med linker og pingpong, og at du bevisst prøver å splitte dialoger med å svare på vegne av andre. Legge ord i munnen på andre. Derfor har jeg de siste ukene konsekvent ignorert deg. Men jeg skal gi deg en liten sjanse, før at du blir ignorert.
Ang det du skriver om oppdikting av psykopati, ser jeg på som et ledende spørsmål. Det er din påstand at jeg dikter. Hvorfor skulle jeg finne ting for å bruke for å underbygge at TH er skyldig? Hvilket motiv skulle jeg ha for det?
Du spør etter link som vanlig. Vil det si at du har leitet etter link?
Du kan se videoer av Daniel Sundkvist, der kan du lære mye.
Og 2: Jo, det er så godt som slått fast at Anne ble drept i Sloraveien. Det bør holde at både rettsmedisinsk og britiske NCA støtter politiets hypotese her.
NCA, som er ansett som et av de fremste fagmiljøene på kidnappingssaker i Europa. De mer enn 4000 NCA-ansatte jobber blant annet med kidnappinger, cyberkriminalitet og organisert kriminalitet, støtter politiet i sitt syn på at dette ikke var en kidnapping, og heller ikke en kidnapping som hadde gått galt.
I tillegg har Lagmannsretten slått fast at hun ble drept hjemme. Dette vil komme fram etterhvert.
Jeg har aldri sagt at man skal dømme folk etter statistikk. Men drapet føyer seg inn i statistikken drap på kone utført av psykopat.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-19 kl. 17:31.
Citera
2020-10-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Siden det er du, så vil jeg henvise til PM, siden 1) du bevisst ønsker å kvele ned tråden med linker og pingpong, og at du bevisst prøver å splitte dialoger med av svare for andre. Legge ord i munnen på andre. Derfor har jeg de siste ukene konsekvent ignorert deg. Men jeg skal gi deg en liten sjanse, før at du blir ignorert.
2) Ang det du skriver om oppdikting av psykopati, ser jeg på som et ledende spørsmål. Det er din påstand at jeg dikter. Hvorfor skulle jeg finne ting for å bruke for å underbygge at TH er skyldig? Hvilket motiv skulle jeg ha for det?
3) Du spør etter link som vanlig. Vil det si at du har leitet etter link?
Du kan se videoer av Daniel Sundkvist, der kan du lære mye.
4) Og 2: Jo, det er så godt som slått fast at Anne ble drept i Sloraveien. Det bør holde at både rettsmedisinsk og britiske NCA støtter politiets hypotese her.
NCA, som er ansett som et av de fremste fagmiljøene på kidnappingssaker i Europa. De mer enn 4000 NCA-ansatte jobber blant annet med kidnappinger, cyberkriminalitet og organisert kriminalitet, støtter politiet i sitt syn på at dette ikke var en kidnapping, og heller ikke en kidnapping som hadde gått galt.
I tillegg har Lagmannsretten slått fast at hun ble drept hjemme. Dette vil komme fram etterhvert.
Jeg har aldri sagt at man skal dømme folk etter statistikk. Men drapet føyer seg inn i statistikken drap på kone utført av psykopat.
1) Jeg forsøker ikke å kvele tråden. Oppdiktning av detaljer og påstander om TH angående psykopati m.m. + forsøk på å lage trådsannheter, er noe av det som jeg ser på som svært ødeleggende for diskusjonen.
2) Hvorfor du eventuelt skulle gjøre det, vet ikke jeg. Men det er nærliggende å tenke at du eventuelt gjør det for å "få ting til å "stemme" med din teori".
3) Ja jeg har letet etter link uten å finne noen artikler som bekrefter din påstand. Videoer som er laget av selverklærte "spesialister" o.l. (som bl.a. R. F*rdal) er uinteressant. Jeg ønsker link til artikkel. Jeg vet ikke hvem Daniel Sundkvist er. Men noen tidligere nevnte personer som har lagt ut videoer på youtube etc er selverlærte "spesialister".
4) Men det er ikke slått fast at AE ble drept i sitt hjem.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-19 kl. 17:20.
Citera
2020-10-19, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Om man leser datteren sitt brev , så kan man lese igjennom linjene at det er Tom til syvende og sist som har styrt med hva beslutningen skulle være med å ikke sende penger og synes det er dum argument fra tom familien på hvorfor de ikke sendte . De burde sendt pengene først og fått AE vel Kansje vel hjem og etter det latt politiet finne ut av gjerningspersonene . For meg lyser det opp mange punkter at TH som står bak.

Enig. Hadde jeg hatt 1700 millioner, og det kjæreste jeg hadde sto i fare for å bli drept, så hadde jeg ikke nølt med å bruke 100 av disse 1700 millionene på å prøve å få henne hjem.
Summene er så ufattelig høye at det er vanskelig å forstå. Men la oss si at man har 1700 kroner. Det er alt man eier og har, og så må man betale 100 kroner for å få kona hjem. Valget er ikke vanskelig.
De to forrige kidnappingssakene det norske var involvert, så ble de sluppet løs med en gang etter at pengene ble sendt. Kjartan Sekkingstad ble sluppet løs etter 2 år i jungelen i Filippinene. Og så denne oljetankeren som ble kapret utenfor Somalia. Rederiet sendte de millionene som skulle til og de norske arbeiderne kunne gå fri.
Citera
2020-10-19, 17:20
Medlem
Citat:
Takk for informasjon! Det kan kanskje hende at forfatteren av trusselbrev og eposter fra motparten er i et slikt miljø og kommer fra et av de nevnte landene. Hvis det også finnes nordmenn som har kontakt med slike miljø, så kan kanskje en nordmann ha etterlignet deres måte å snakke/skrive på for å kaste mistanke mot mennesker som kommer fra et bestemt land?
Villedning, rett og slett?
Citera
2020-10-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Villedning, rett og slett?
Ja, jeg tenker at trusselbrevet og epostene er fulle av villedende detaljer. Forfatteren/forfatterne har kanskje ikke lagt igjen et eneste spor av sin egentlige måte å skrive på (da tenker jeg på bl.a. ord, setningsoppbygging, skrivefeil)?
Citera
2020-10-19, 17:29
Bannlyst
Citat:
1) Jeg forsøker ikke å kvele tråden. Oppdik...

Du er ute etter å krangle og fylle opp siden med tekst igjen, så jeg får henvise deg til PM.
Det du skriver som nr2 ser bare dumt ut. Jeg spør om hvorfor jeg skulle dikte opp ting for å få det til å stemme. Ditt svar er altså at jeg gjør det for å få det til å stemme. Logisk svar? Nei..
Når det gjelder Daniel Sundkvist så har han skolegang innen psykiatri og har studert bl.a i Danmark.
Å kalle han for selværklært spesialist ser bare dumt ut. Samme med dine uttalelser om Rune Fardal, der du henviser til en bruker i et forum som sier at han ikke har tatt eksamen. Du henviser altså til noe som du selv omtaler som trådsannhet.
Hvorfor er du forresten ute etter link, når du mener at AE ikke har blitt drept hjemme? Da har det jo ikke noe å si om de fleste konedrap begås av ektemann? Hvorfor spør du etter noe som du selv mener er urelevant?
Jo, Lagmannsretten har slått fast at hun ble drept hjemme, dette vil komme fram snart.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-19 kl. 17:58.
Citera
2020-10-19, 17:37
Medlem
Citat:
1) Du er ute etter å krangle og fylle opp siden med tekst igjen, så jeg får henvise deg til PM.
2) Det du skriver som nr2 ser bare dumt ut. Jeg spør om hvorfor jeg skulle dikte opp ting for å fa det til å stemme. Ditt svar er altså at jeg gjør det for å få det til å stemme. Logisk svar? Nei..
3) Når det gjelder Daniel Sundkvist så har han skolegang innen psykiatri og har studert bl.a i Danmark.
Å kalle han for selværklært spesialist
4) Hvorfor er du forresten ute etter link, når du mener at AE ikke har blitt drept hjemme? .
1) Nei, jeg er ikke ute etter å krangle eller å fylle opp siden med tekst. Jeg ønsker å diskutere.
2) Jeg synes at det jeg skrev høres logisk ut. Mange går dessverre i bekreftelsesfellen (eller hva det heter) og leter etter ting som kan stemme med det som de har bestemt seg for. Flere har dessverre bestemt seg for at TH er skyldig.
3) Jeg skrev at jeg ikke vet hvem DS er. Jeg har ikke kalt han for en selverklært spesialist. Og jeg poengterte at jeg ønsker link til artikler og ikke videoer.
4) Det var dette jeg spurte om link til artikkel om, og årsaken til at jeg spurte var fordi det er en fordel å dokumentere sine påstander:
Citat:
Det er nå en gang slik at de fleste konedrap begås av en psykopat ektemann
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-19 kl. 17:42.
Citera
2020-10-19, 18:03
Medlem
Citat:
4) Men det er ikke slått fast at AE ble drept i sitt hjem.

Hva tenker du om denne artikkelen fra TV2:

Citat:
NCA er ansett som et av de fremste fagmiljøene på kidnappingssaker i Europa. De mer enn 4000 NCA-ansatte jobber blant annet med kidnappinger, cyberkriminalitet og organisert kriminalitet.

Kilder opplyser til TV 2 at NCA brukte noe tid på å gjennomgå materialet fra norsk politi, før de møttes i månedsskiftet januar/februar i år.

Slik TV 2 forstår det, fikk norsk politi støtte fra NCA i sitt syn på at dette ikke var en kidnapping, ei heller en kidnapping som hadde gått galt.

Har britiske NCA, noen av Europas fremste ekspertene på kidnapping, også tunnelsyn?
Citera
2020-10-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Hva tenker du om denne artikkelen fra TV2:

1) Har britiske NCA, noen av Europas fremste ekspertene på kidnapping, også tunnelsyn?
1) Nei, det har jeg ikke påstått at de har.

Selv om norsk politi fikk støtte fra NCA i sitt syn på at dette ikke var en kidnapping, ei heller en kidnapping som hadde gått galt, så betyr ikke det at det er slått fast at AE ble drept i sitt hjem eller at dette ikke var en kidnapping.

Hvis det var en kidnapping for penger, så kan GM ha planlagt å drepe AE (for å ta ned risiko for å bli tatt for forbrytelsen) uansett om løsepengene ble utbetalt eller ikke.

Hvis det var en kidnapping for penger, så kan GM ha valgt å skrive trusselbrevet på en slik måte at politiet kunne komme til å tenke at dette ikke er et ekte trusselbrev og at AEs forsvinning ikke var en kidnapping for penger. Dette kan GM ha gjort for å kaste mistanke mot TH og/eller for å ikke selv bli mistenkt i saken. GM ga jo klare beskjeder i trusselbrevet om hvordan ting skulle foregå, og GM kan ha håpet og trodd at TH skulle komme til å velge å ikke gå til politiet så snart og at TH skulle gjøre det slik som det ble skrevet i trusselbrevet (betaling av løsepenger, vente med å kontakte politiet til etter at løsepengene hadde blitt betalt og vente med å kontakte politi til etter at AE "hadde blitt sluppet fri"). Det som sto i trusselbrevet om at "AE skulle slippes fri" kan ha vært løgn fra GM i et forsøk på å lure TH til å betale og for å lure TH til å vente med å gå til politiet.

Har noen av dere en avskrift av hele eller deler av trusselbrevet og kan poste det her? Vg har lagt en innloggingsmur på den artikkelen som inneholder informasjon om hele trusselbrevet.

Jeg finner kun noen få setninger fra trusselbrevet her på FB,. Er lagt i spoiler under:
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-19 kl. 20:08.
Citera
2020-10-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det er en liten gåte det der, men jeg tolker det som et forsiktig signal om at hun ikke er enig med resten av Hagen-klanen som utad ikke tør å mene annet enn at han er uskyldig.

Tror ikke det er lett å stå i mot mektige TH, noe vi også aner konturene av her inne, så dette kan være hennes måte å si ifra på.

Av alle brukere her inn er det du og Fenvatnet som har de merkeligste tolkningene her inne. Du vrir og vrenger på alt du.
Senast redigerad av nvaf 2020-10-19 kl. 20:04.
Citera
2020-10-19, 20:05
Avslutad
Citat:
1) Nei, det har jeg ikke påstått at de har.

Selv om norsk politi fikk støtte fra NCA i sitt syn på at dette ikke var en kidnapping, ei heller en kidnapping som hadde gått galt, så betyr ikke det at det er slått fast at AE ble drept i sitt hjem eller at dette ikke var en kidnapping.

Hvis det var en kidnapping for penger, så kan GM ha planlagt å drepe AE (for å ta ned risiko for å bli tatt for forbrytelsen) uansett om løsepengene ble utbetalt eller ikke.

Hvis det var en kidnapping for penger, så kan GM ha valgt å skrive trusselbrevet på en slik måte at politiet kunne komme til å tenke at dette ikke er et ekte trusselbrev og at AEs forsvinning ikke var en kidnapping for penger. Dette kan GM ha gjort for å kaste mistanke mot TH og/eller for å ikke selv bli mistenkt i saken. GM ga jo klare beskjeder i trusselbrevet om hvordan ting skulle foregå, og GM kan ha håpet og trodd at TH skulle komme til å velge å ikke gå til politiet så snart og at TH skulle gjøre det slik som det ble skrevet i trusselbrevet (betaling av løsepenger, vente med å kontakte politiet til etter at løsepengene hadde blitt betalt og vente med å kontakte politi til etter at AE "hadde blitt sluppet fri"). Det som sto i trusselbrevet om at "AE skulle slippes fri" kan ha vært løgn fra GM i et forsøk på å lure TH til å betale og for å lure TH til å vente med å gå til politiet.

Har noen av dere en avskrift av hele eller deler av trusselbrevet og kan poste det her? Vg har lagt en innloggingsmur på den artikkelen som inneholder informasjon om hele trusselbrevet.

Jeg finner kun noen få setninger fra trusselbrevet her på FB:
Utbetaling av løsepenger i kryptovaluta ifm kidnapping, er dessuten et relativt nytt fenomen. Ikke bare i Norge, men også på verdensbasis.

Sitat The National Crime Agency (NCA):
An increase in cryptocurrency use to facilitate criminal activity outside of online
marketplaces is being observed, however, as traditional crime is adapting to embrace
cryptocurrencies. In several recent kidnap cases, ransom has been demanded in
cryptocurrency, one of these involving a demand for €9m.
The ease with which global transactions can be carried out with cryptocurrency
facilitates the exchange of goods and services between criminals operating in different
countries and jurisdictions, and this applies to criminals operating both on and offline
wishing to transact anonymously with each other.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in