2020-10-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvem som helst kan dikte opp et slikt kidnappingsbrev. Enhver nordmann kan gjøre det. Det er bare å krydre med litt svorsk og engelsk og slenge inn noen f*kka opp og med, mm. Kjøre gjennom google translate noen ganger. Min mening er at dette neppe er autentisk «kebabspråk» fra div x ditt eller datt. For meg er det absurd å tenke at dette er en som ikke har et bedre skriftlig språk, men hvis det er så lett å få noen til å bite på kroken, så har det jo funket flott da.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet
Enkelte elsker å vinkle saken som rocket science,men løsningen er nok enklere enn mange tror.Godt planlagt,ja....men ikke nødvendigvis så avansert.
Citera
2020-10-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Her står det skrevet om partnerdrap. "Kvinnen som eiendom".
Kan være verdt å lese for å få en forståelse omkring dette med psykopati og konedrap.
For sånn er det med psykopater. De tror de eier offeret,...
Offeret kan ikke bestemme selv hvis det vil forlate forholdet. Det kan koste dem livet.

https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/22482/1/MasteroppgavexxSusannexFjelldalen.pdf
Takk for link!
Er det slik at dette dokumentet bekrefter din påstand om at "de fleste konedrap begås av en psykopat ektemann"?
Citera
2020-10-19, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Eksempelet er brukt for å illustrere at svensk mafia har avleggere i Norge, spesielt i Oslo og på Romerike. Sånn har det vært de siste 15 åra.
Politiet har nok sjekket ut dette. Vi får gå ut fra at de på et tidlig tidspunkt har kartlagt moduskandidater. Har man ikke sjekket/overvåket disse miljøene, er det utilgivelig. En eventuell kidnapping krever utrolig mye logistikk, veldig mange er involverte.
På begynnelsen av 2000 tallet, ble Sverige rammet av en hele serie med ran av verditransporter. Det sies at en (eller noen få) personer var hjernen(e )bak mange av disse. "Mesterhjernene" studerte nitidig alt av vekterfirmaenes rutiner, hvor det var mest sannsynlighet for å lykkes osv. De hadde full kontroll på hvor vekterbilene til enhver tid befant seg. Disse figurene deltok ikke fysisk i ranene, de solgte ferdige planer.
Et av de mest spektaktulere kuppene, var Arlandarånet i 2002. 44 millioner forsvant i løpet av få minutter.
https://www.expressen.se/nyheter/tva-mordades-for-att-dolja-arlandaranet/
Jeg tror likevel at det er lettere å ta seg inn i S4, og ta med seg en gammel dame, som er alene hjemme - enn å rane en bank.
Citera
2020-10-19, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Helt uinteressant så lenge vi ikke vet om TH er psykopat.

At han er psykopat er jo ikke til å stikke under en stol.
Finnes mange tegn til det.
Ektepakten, løgnene, villedning i avhør, alle oppheng han har. Kontroll, rutiner, livredd for endringer. Derfor så opptatt av huset tror jeg. Endringer gjør ham ustabil. Sånn er en psykopat, de må ha kontroll til det sykelige.
Det viser disse tykke notatbøkene der han har skrevet ned alt mulig. Der det manglet bok. Må ha kontroll på den minste detalj. Hvis han kjøper en blyant, så må det skrives ned.
Videre ser vi mangel på empati, utøvelse av vold (AEs håndledd), trusler (knivepisode), spille på samvittighet (pjusk). Sykelig behov for kontroll på penger. Vil heller bli ledd av når han blir sett i sin stygge Citroen, enn å unne seg en fin Mercedes S400 med hvite seter i ekte skinn slik andre direktører ofte har.
Han har en toppstilling, noe som mange psykopater har. Det bekrefter dessuten linken som z-z-z la ut her. De liker å være sjef. Den som kan bestemme og se ned på andre. Utøve makt. Da er de i sitt ess.
Han hadde en veldig vanskelig oppvekst der mor døde når han var liten, noe som kan ha sammenheng her.
Citera
2020-10-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for link!
Er det slik at dette dokumentet bekrefter din påstand om at "de fleste konedrap begås av en psykopat ektemann"?

Det er et faktum at de fleste kvinner drepes av menn de er partnere med.

Så godt som alle drapene begås av beruset ektemann.

Det aller vanligste er en sjalu ektemann.

I vårt tilfelle har vi et planlagt drap. (OBS! Alle i heia-TH-er-skyldig-gjengen. Les første setning i dette avsnittet om igjen.)

Og hvis du lander ned på at du ikke er enig i dette innlegget; pls argumter for hvordan dette drapet kan være et impulsdrap.

For øvrig: Blant de planlagte drapene finnes bare psykopater (TH er ikke det, sorry) og narssister.

Sistnevnte gruppe av partnerdrapsmenn består nesten uten unntak av religiøse menn som får sitt selvbilde splitret av at hun vil forlate ham.
Senast redigerad av Sandemose 2020-10-19 kl. 21:24.
Citera
2020-10-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Du kan åpenbart svært lite om psykopater!

Du må ikke bruke tid på dette. For riktig å slå i bordet, trekkes frem en forfatter fra Kragerø. Boka er utgitt ut på Kolofon Forlag. Forlaget er det eneste forlaget i Norge som tilbyr egenpublisering. Det betyr at absolutt alle kan utgi en bok på forlaget, hvis forfatteren står for alle utgifter. Forlaget krever deretter en avtalt provisjon. Forfatteren har en egen blogg og egen Youtube-kanal. Det eneste som mangler, er formell kompetanse på området. Forfattereren har utdanning som sykepleier. Man kan selvsagt ha god kjennskap til et fagområde basert på egne opplevelser, men hadde dette vært en autoritet på området, ville boka blitt utgitt på et av de store forlagene.
Jeg finner ikke anmeldelser av boka.
Jeg vil tro at opplagstallet ligger på under 1000 bøker.

Det trekkes også fram at "RU ser litt homo ut."
Det finnes homoseksuelle som kan være feminine, men det finnes selvsagt ingen fasit for dette. Jeg går ofte på et treningsstudio. To av de mest maskuline gutta er homoseksuelle.
Det er rett og slett lavpannet!
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-19 kl. 21:23.
Citera
2020-10-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Enkelte elsker å vinkle saken som rocket science,men løsningen er nok enklere enn mange tror.Godt planlagt,ja....men ikke nødvendigvis så avansert.
Enig. Det er jo bare å legge inn bevisste, inkonsekvente skrivefeil osv. Lett som et spett. Behøver heller ikke være Wolf of Wallstreet for å kyle inn et par gloser fra finansverden.
Citera
2020-10-19, 21:26
Bannlyst
Citat:
Takk for link!

Dokument? Du har ikke trykket på linken?
Citera
2020-10-19, 21:28
Medlem
Citat:
Takk for link!
Ikke nødvendigvis psykopater, slik jeg leser det, men psykopater er alltid kontrollfreaker, og konedrap er ofte relatert til kontrollbehov.

«Samtlige av forskningsbidragene viser således til hvordan partnerdrap på ulike måter kan knyttes til et kontrollperspektiv.»

«Når drapet ofte kan knyttes til kvinnens brudd med mannen, forstås drapet som mannens ultimate og endelige kontrollutøvelse over henne.»

«...en manns partnerdrapshandling som et uttrykk for hans syn på kvinnen som sin eiendom. Hans eiendomsforhold til kvinnen speiles gjennom hans bruk av vold og trusler for å kontrollere henne. Drapet blir således hans ultimate bekreftelse på dette eiendomsforholdet».
Citera
2020-10-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig

Nettopp, og saken er heller ikke kompleks men den er kompleks å løse for politiet da GM har lagt igjen få spor etter seg.
Citera
2020-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At han er psykopat er jo ikke til å stikke under en stol.
Finnes mange tegn til det.
Ektepakten, løgnene, villedning i avhør, alle oppheng han har. Kontroll, rutiner, livredd for endringer. Derfor så opptatt av huset tror jeg. Endringer gjør ham ustabil. Sånn er en psykopat, de må ha kontroll til det sykelige.
Det viser disse tykke notatbøkene der han har skrevet ned alt mulig. Der det manglet bok. Må ha kontroll på den minste detalj. Hvis han kjøper en blyant, så må det skrives ned.
Videre ser vi mangel på empati, utøvelse av vold (AEs håndledd), trusler (knivepisode), spille på samvittighet (pjusk). Sykelig behov for kontroll på penger. Vil heller bli ledd av når han blir sett i sin stygge Citroen, enn å unne seg en fin Mercedes S400 med hvite seter i ekte skinn slik andre direktører ofte har.
Han har en toppstilling, noe som mange psykopater har. Det bekrefter dessuten linken som z-z-z la ut her. De liker å være sjef. Den som kan bestemme og se ned på andre. Utøve makt. Da er de i sitt ess.
Han hadde en veldig vanskelig oppvekst der mor døde når han var liten, noe som kan ha sammenheng her.

+ en far som var alkis.
Citera
2020-10-19, 21:34
Medlem
I den mailen som kom i januar synes jeg forfatter hadde en litt mer truende tone. Kan ikke unngå å smile litt av å tenke på at folk tror en 70-åring sitter og forfatter dette til seg selv. Men jeg trodde det i starten selv og så skal ikke smile for mye. Men i så måte vet vi jo uansett at TH (hvis skyldig) må ha hatt hjelp med det tekniske (krypto, mail osv), samt utførelsen av selve ugjerningen. Han hadde jo aldri i verden kunnet holde på med dette tekniske alene uten å bli avslørt. Så da er det vel uansett mest sannsynlig noen yngre antagelig, uansett om TH er skyldig eller ikke. Hvis TH er skyldig da må han isåfall stole veldig sterkt på at disse vet hva de driver med sånn at det ikke blir avslørt. Han har vel ingen kompetanse til selv å vite hvor safe det er å holde på med kryptert mail og stjålet ID på denne måten osv. Isåfall er dette noe som kunne tatt nattesøvnen fra han tenker jeg, hvis han skulle gruble på hvor mye han kan stole på sine hjelperes kunnskaper. Jeg synes det er usannsynlig at han setter seg i en slik situasjon helt uten kontroll, men det er bare min mening og jeg respekterer alle som mener motsatt.

«TOM HAGEN, 10 UKE DU PRØVET FUCK OSS.»

«NÅR VI VETT DU IKKE BARE PRØVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRØVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJØP MONERO? OK. VI FERDIG.»

kilde:https://www.dagbladet.no/nyheter/like-ikke-denne-deal-ok-vi-ferdig/72539003
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in