2020-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Den straffesaken har du snakket om i evigheter. Når kommer den ?

Nei, jeg kan ikke fortelle deg nøyaktig når den kommer. Men, den kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg mener å ha lest for lenge siden at barn får oppnevnt bistandsadvokat, altså gratis, og hvis man som voksen skal ha det, så må man betale det selv, med mindre det er spesielle tilfeller.
Ja, tror nok Svein ville stoppet han før at hadde sagt for mye. Han ser jo det hele fra utsiden.
På et eller annet tidspunkt må det jo ha gått opp for Svein at TH var den skyldige.
Jeg mener at det i begynnelsen var slik at Holden var bistandsadvokat for hele familien, men når TH ble siktet, så var plutselig Holden bistandsadvokat for bare TH. På pairet har vel Svein vært bistandsadvokat for bare TH, så det kan virke som han hele tiden har tatt forbehold om at TH kan bli siktet. Blir jo et dilemma å være advokat til de fornærmede og den som er drapssiktet på samme tid.

Jeg kjenner ikke til lovverket. Hvilke formelle krav som må følges.

Om forklaringer Hagen ga til politiet mens han hadde status som fornærmet, og som Hagen nekter å signere, om de kan legges frem som beviser eller indisier i straffesaken.

Etter at det ble tatt ut hemmelig siktelse ca juni 2019 og frem til pågripelsen april 2020 kunne ikke politiet kalle inn Hagen til avhør uten samtidig å informere Hagen om siktelsen mot han.

Det politiavhøret som skal ha skjedd ca februar 2020, som det var lekket informasjon om til Nettavisen 04.10.2020, Tom Hagen i avhør: Familiemedlem håpet Anne-Elisabeth var blitt lurt av religiøs sekt.

"To måneder før han selv ble pågrepet og siktet i saken var Tom Hagen i avhør med politiet. Tema var årsaker til at Anne-Elisabeth skulle ha forsvunnet frivillig, blir Nettavisen fortalt."
Dette med at Hagen var i avhør med politiet kan ikke være korrekt. Det kan ikke ha vært noe formelt avhør som politiet hadde tatt initiativ til.

Det er også helt tydelig at lekkasjen stammer fra TT.

Må si jeg lurer på hva som egentlig har skjedd.
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-19 kl. 22:11. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-10-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Av alle brukere her inn er det du og Fenvatnet som har de merkeligste tolkningene her inne. Du vrir og vrenger på alt du.

Mange her som mener det motsatte. Har du som er så ny alle klart for deg?
Citera
2020-10-19, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du må ikke bruke tid på dette. For riktig å slå i bordet, trekkes frem en forfatter fra Kragerø. Boka er utgitt ut på Kolofon Forlag. Forlaget er det eneste forlaget i Norge som tilbyr egenpublisering. Det betyr at absolutt alle kan utgi en bok på forlaget, hvis forfatteren står for alle utgifter. Forlaget krever deretter en avtalt provisjon. Forfatteren har en egen blogg og egen Youtube-kanal. Det eneste som mangler, er formell kompetanse på området. Forfattereren har utdanning som sykepleier.

At Kristian Hall som har skrevet boka "opp av avgrunnen" er utdannet sykepleier?
Citera
2020-10-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
I den mailen som kom i januar synes jeg forfatter hadde en litt mer truende tone. Kan ikke unngå å smile litt av å tenke på at folk tror en 70-åring sitter og forfatter dette til seg selv. Men jeg trodde det i starten selv og så skal ikke smile for mye. Men i så måte vet vi jo uansett at TH (hvis skyldig) må ha hatt hjelp med det tekniske (krypto, mail osv), samt utførelsen av selve ugjerningen. Han hadde jo aldri i verden kunnet holde på med dette tekniske alene uten å bli avslørt. Så da er det vel uansett mest sannsynlig noen yngre antagelig, uansett om TH er skyldig eller ikke. Hvis TH er skyldig da må han isåfall stole veldig sterkt på at disse vet hva de driver med sånn at det ikke blir avslørt. Han har vel ingen kompetanse til selv å vite hvor safe det er å holde på med kryptert mail og stjålet ID på denne måten osv. Isåfall er dette noe som kunne tatt nattesøvnen fra han tenker jeg, hvis han skulle gruble på hvor mye han kan stole på sine hjelperes kunnskaper. Jeg synes det er usannsynlig at han setter seg i en slik situasjon helt uten kontroll, men det er bare min mening og jeg respekterer alle som mener motsatt.

«TOM HAGEN, 10 UKE DU PRØVET FUCK OSS.»

«NÅR VI VETT DU IKKE BARE PRØVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRØVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJØP MONERO? OK. VI FERDIG.»

kilde:https://www.dagbladet.no/nyheter/like-ikke-denne-deal-ok-vi-ferdig/72539003
Ser den. Men har selv hørt en godt voksen som brukte utrykket «f*kka i hue». Nesten integrert del av det norske språk, akkurat som «skjer’a?».
Den som har klapret ut brevet sitter nok og ler så magen rister. Men tror uansett det like gjerne kan være en nordmann.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-19 kl. 21:59.
Citera
2020-10-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Hva tenker du om denne artikkelen fra TV2:

Har britiske NCA, noen av Europas fremste ekspertene på kidnapping, også tunnelsyn?
Et argument for å teppebombe. Og nå er de i gang igjen.
Alle som ikke mener TH er uskyldig har pr def. tunnelsyn
Citera
2020-10-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Her står det skrevet om partnerdrap. "Kvinnen som eiendom".
Kan være verdt å lese for å få en forståelse omkring dette med psykopati og konedrap.
For sånn er det med psykopater. De tror de eier offeret, som i dette tilfellet er Anne.
Offeret kan ikke bestemme selv hvis det vil forlate forholdet. Det kan koste dem livet.

https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/22482/1/MasteroppgavexxSusannexFjelldalen.pdf
Det er når de går at drapet skjer. Det kjenner de til på krisehjemmene.
Citera
2020-10-19, 21:57
Medlem
Citat:
I den mailen som kom i januar synes jeg forfatter hadde en litt mer truende tone. Kan ikke unngå å smile litt av å tenke på at folk tror en 70-åring sitter og forfatter dette til seg selv. Men jeg trodde det i starten selv og så skal ikke smile for mye. Men i så måte vet vi jo uansett at TH (hvis skyldig) må ha hatt hjelp med det tekniske (krypto, mail osv), samt utførelsen av selve ugjerningen. Han hadde jo aldri i verden kunnet holde på med dette tekniske alene uten å bli avslørt. Så da er det vel uansett mest sannsynlig noen yngre antagelig, uansett om TH er skyldig eller ikke. Hvis TH er skyldig da må han isåfall stole veldig sterkt på at disse vet hva de driver med sånn at det ikke blir avslørt. Han har vel ingen kompetanse til selv å vite hvor safe det er å holde på med kryptert mail og stjålet ID på denne måten osv. Isåfall er dette noe som kunne tatt nattesøvnen fra han tenker jeg, hvis han skulle gruble på hvor mye han kan stole på sine hjelperes kunnskaper. Jeg synes det er usannsynlig at han setter seg i en slik situasjon helt uten kontroll, men det er bare min mening og jeg respekterer alle som mener motsatt.

«TOM HAGEN, 10 UKE DU PRØVET FUCK OSS.»

«NÅR VI VETT DU IKKE BARE PRØVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRØVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJØP MONERO? OK. VI FERDIG.»

kilde:https://www.dagbladet.no/nyheter/like-ikke-denne-deal-ok-vi-ferdig/72539003

Enig, det er helt usannsynlig at han står bak brevet selv. Ber seg selv kjøpe ny pc og truer seg selv. Nei, det er for urealistisk.

Har mer tro på at det er håndverkere , noen som var på befaring, alarmselgeren eller RU og noen i hans omgangskrets. Utelukker ikke GHH heller i samarbeid med noen.

Har selv hatt østeuropere til å pusse opp og de har god tid til å gjøre seg kjent med huset, rutiner osv. Nøkler får de til disposisjon også.
Citera
2020-10-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Hva tenker du om denne artikkelen fra TV2:

Har britiske NCA, noen av Europas fremste ekspertene på kidnapping, også tunnelsyn?

Jeg ville blitt overrasket dersom de mente at det var skjedd en ekte kidnapping i denne saken. Etter min oppfatning er det svært lite sannsynlig med ekte kidnapping og det forstår jeg også at eksperter signaliserer.
Så jeg mener også at det er mest sannsynlig at det har skjedd et drap fordekt som en kidnapping.
At ektemannen TH står bak mener jeg derimot er mindre sannsynlig.
Citera
2020-10-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Mange her som mener det motsatte. Har du som er så ny alle klart for deg?

Har fulgt med fra starten.
Citera
2020-10-19, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
+ en far som var alkis.

Ja, disse to tingene har nok noe å si tror jeg. Hvis man tenker seg at faren kanskje også var voldelig, så har det ekstra betydning.

I Jemtlandsaken, så kom det fram at faren ofte banket de tre brødrene Jemtland. Svein J utøvde grov vold i Brumundal, og til slutt ble Janne borte. Han har også vært i den franske militærbataljonen Fremmedlegionen, og man vet jo ikke hvor mange han har drept når han var der.
Citera
2020-10-19, 22:03
Medlem
Citat:
Jeg ville blitt overrasket dersom de mente at det var skjedd en ekte kidnapping i denne saken. Etter min oppfatning er det svært lite sannsynlig med ekte kidnapping og det forstår jeg også at eksperter signaliserer.
Så jeg mener også at det er mest sannsynlig at det har skjedd et drap fordekt som en kidnapping.
At ektemannen TH står bak mener jeg derimot er mindre sannsynlig.
Det har skjedd et drap. Ja det er jeg enig i. På en komplisert plass til og med. Komplisert å komme dit usett og å forsvinne med liket.
Citera
2020-10-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Ikke nødvendigvis psykopater, slik jeg leser det, men psykopater er alltid kontrollfreaker, og konedrap er ofte relatert til kontrollbehov.

«Samtlige av forskningsbidragene viser således til hvordan partnerdrap på ulike måter kan knyttes til et kontrollperspektiv.»

«Når drapet ofte kan knyttes til kvinnens brudd med mannen, forstås drapet som mannens ultimate og endelige kontrollutøvelse over henne.»

«...en manns partnerdrapshandling som et uttrykk for hans syn på kvinnen som sin eiendom. Hans eiendomsforhold til kvinnen speiles gjennom hans bruk av vold og trusler for å kontrollere henne. Drapet blir således hans ultimate bekreftelse på dette eiendomsforholdet».
+kontroll på pengene,kanskje det som var aller viktigst ogkontrollere,+den tjukke notatboka si der alt noteres+tatt ut lite feriedager,+billigbil,+gitt lite til unga++++++++ Enden på visa blir vel at alle «vet» hvem som står bak MEN AT INDISIEREKKA ER FOR SVAK.Han går fri.Den strengeste straffen TH påføres er nok den han påføres i skrivende stund;full oppmerksomhet istedenfor anonym tilværelse;Saken ble ikke hysja ned som planlagt,saken fadet ikke ut når kommunikasjonen med Fake-kidnappere stoppa.Politiet vet dette og drar ut tia så lenge dem kan.Evig eies kun et dårlig rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in