Citat:
Herregud. Lugna ner dig. För det första är jag en person och även om jag har ett tyskt användarnamn finns det ingen anledning att använda ”ni” när du tilltalar mig. Jag har varit aktiv i tråden sedan början och är knappast ett fan av bioföräldrarna, viket går att utläsa från mina tidigare inlägg. I ca 90% av dessa inlägg har jag fokuserat enbart på fallet och bioföräldrarna. Så att påstå att ”vi”’skulle enbart fokusera på Melinda är absurt. Ja, jag tycker att M har gjort vissa fel. Såklart hon ska knyta an men hon ska även underlätta för anknytningen till bioföräldrarna då det alltid finns en risk att placerade barn flyttar tillbaka. Det finns absolut ingen motsättning i det. Oavsett vad socialtjänsten lovat. Det är därför det finns riktlinjer kring hur man ska bete sig som familjehem. Vilka hon inte har följt då hon var övertygat om att E skulle stanna. CharlieR har tidigare sammanfattat väldigt bra på vilka sätt M har brustit och jag tänker inte lägga ner tid på att gå igenom alla punkter igen. Ja, det är säkert fruktansvärt svårt att vara familjehem. En nästan omöjlig balansgång. Och som sagt, det är bl a exakt därför det finns riktlinjer så att inte alla gör på sina egna sätt och hur de känner för. Din ton mot mig är totalt oacceptabel. Jag tänker inte skämmas för att jag uttrycker min åsikt och har alltid försökt att vara balanserad och respektfull även om jag inser att jag med detta inlägg nu själv bryter mot det. Men nog får vara nog. Det du gör är att kapa en tråd och vara nedsättande mot alla som uttrycker en åsikt som inte är precis som din.
Jag tror nog att du förstod vad jag menade när jag skrev ”ni”, så det behöver vi inte gå in på.
Det var värst var du tog åt dig. Kanske du själv känner djupt inom dig när du föreställer dig Esmeraldas döda, inpackade kropp under sängen att det är fullständigt irrelevant att ”granska” det familjehem som tog hand om henne och gav henne lugn och trygghet, innan hon slängdes åt vargarna och dog tio månader senare? Det är så urbota dumt att vända fokus från de verkliga förövarna att man blir helt bedrövad.