Citat:
Intressant! Skall själv prova medicinering för första gången inom närmsta veckor hoppas jag.. Dragits ut på tiden helt sjukt länge. Skall börja med concerta. Jag har själv lite problem med att somna så jag tar 25-50 mg lergigan varje kväll ihop med melatonin och sover som en stock. Kanske värt att prova för dig.
Självklart borde du få byta tillbaka till elvanse för att ge det en till chans tycker man.. Men herregud vad läkarna är inrutade och jobbar väldigt motigt mot när det kommer till att medicinera adhd. I alla fall min läkare.. Radat upp varje gång vi träffats hur extremt många biverkningar det är på medicinerna och att många inte tycker att det hjälper. Känns intelligent att uttala sig så till en patient som inte ens har provat än - det kan ju också göra så man får ett helt nytt liv.
Jag brukar tänka dock att han är jävligt gammal och gubbjäveln dör väl snart ändå kan man ju hoppas.
Självklart borde du få byta tillbaka till elvanse för att ge det en till chans tycker man.. Men herregud vad läkarna är inrutade och jobbar väldigt motigt mot när det kommer till att medicinera adhd. I alla fall min läkare.. Radat upp varje gång vi träffats hur extremt många biverkningar det är på medicinerna och att många inte tycker att det hjälper. Känns intelligent att uttala sig så till en patient som inte ens har provat än - det kan ju också göra så man får ett helt nytt liv.
Jag brukar tänka dock att han är jävligt gammal och gubbjäveln dör väl snart ändå kan man ju hoppas.
Haha så kan man också tänka

Hoppas innerligt att du hittar din medicin. För mig var medicinen som att sätta på sig glasögon för någon med synfel. Otroligt tacksam för jag genomförde min utredning och att jag tillslut kunde få den hjälp jag behöver, studierna har blivit så mycket lättare och roligare, kanske för motivationen ökat enormt. Tycker mig känna mig mer koordinerad och att samspelet i hjärnan på något sätt fungerar bättre, haha hur jag nu ska kunna uttrycka mig så tydligt jag bara kan.. Jag är 27 år idag, känner att jag missat så mycket från grundskolan och idag sitter jag och pluggar till högskoleprovet i förhoppning att komma in på högskola. Det är verkligen skönt att kunna fokusera och koncentrera sig, minns mycket väl i mina yngre dagar såväl i skola som hemma hur tjatet trängde in i mitt huvud "koncentrera dig, du måste koncentrera dig" fick jag höra från alla möjliga framförallt föräldrar. Att säga till någon med adhd att koncentrera sig är väl som att säga till en icke simkunnig person att simma.
Din läkare kanske bara är mån om din hälsa? Sen beror det ju självfallet på hur han uttrycker sig, jag kan tänka mig att äldre läkare till gamla gubbar och kärringar förnekar att ADHD ens finns
"på min tid hade vi inte sånt hitte på skit" därav kanske dem vill göra dig extra uppmärksam på bieffekter haha.
Senast redigerad av destorn 2020-10-19 kl. 20:50.
Senast redigerad av destorn 2020-10-19 kl. 20:50.
tackar! Jag hoppas även att du hittar sin medicin utan sömnproblem i framtiden. Det låter helt fantastiskt det där med jämförelsen att kunna se på nytt igen. Jag har också hört det där. Vi är i samma ålder och koncentration samt allt i adhd’ns register har drabbat mig mycket i livet. Hoppas kunna få bukt på det med medicinering då jag också har som ambition att börja plugga ordentligt men det har helt enkelt inte gått med mina svåra koncentrationssvårigheter.