Citat:
Ursprungligen postat av
destorn
Tack! Ditt plugg kommer gå skit bra, jag lovar dig. Vi har mycket potential, problemet är att inte kunna utnyttja denna pga koncentrationsproblematik
Det har gått 7 månader och inget har hänt, vad sysslar dem med egentligen? Hade varit så förbannad så jag vet inte vad, fyfan vad orättvist.
Nu fick jag inte original concertan utan metylfenidat mylan, som är utbytbart tydligen till vanlig concera också, vilket jag fick reda på igår.. Hade jag vetat om tidigare hade jag bytt direkt. Concertan blev jag lite speedad av till en början, men det var en orättvis jämförelsen till elvanse då jag drack kaffe, som jag helt uteslöt under perioden jag tog elvanse. Concertan ger ju effekt sådär inom 30 minuter, då slår den till ganska kraftigt och koncentrationen för mig var bara pytte lite intensivare än för elvansen. Men jag blev lite sluddrig när jag pratade dock, fick inte riktigt ut orden ordentligt för jag var lite speedad, kan ha berott på koffeinet dock då jag är väldigt känslig. Elvansen är mer mjukare i övergången och tog full effekt för mig efter 2 h. Inom timmen började jag känna det dock. Jag blev otroligt lugn av den, blev nästan irriterad för jag inte kunde bli arg över saker som man vanligtvis ska bli arg över, haha! Men den hjälpte enormt med koncentrationen och lugnet samt kände jag mig mer koordinerad i huvudet, pratade kanske inte lika mycket men var ändock social, men kände aldrig tvånget att prata bara för pratades skull utan verkligen när det behövdes
Tack för ditt svar!
Hur går det för dig kompis?
Hur känns strateran, har den gett någon effekt? Annars hur ser planen ut för dig?
Svår djungel det här med medicin. Mycket som skall sitta märker man ju som dos och sort osv.
Jag började själv i fredags med concerta 27 mg så har tagit det i 3 dagar nu. Varit lite blandade effekter.. Emellanåt känns den väldigt bra och gör mig lugn, får bort det där surret i huvudet och lugnar ned mina tankar. Märker att jag är mycket mindre impulsstyrd på den hittils.
Koncentrationen är helt okej men kunde varit bättre, inte markant skillnad där än faktiskt. Jag experimenterade igår med dubbel dos och det kändes mycket bättre. Negativa bieffekter hittills är en viss ångest när den går ur och haft lite problem att sova även om jag tagit den relativt tidigt men jag har ändå kunnat sova helt okej. Är annars van att sova 8-10 h per natt men antar att det kommer vara såhär i början.
Vissa vågor av att känna mig inåtvänd och lite smått disorienterad också.
Då mitt huvud alltid går i 200 annars och väldigt mycket negativa tankar så är det skönt hur lugnt sinnet blir och har inte haft några dåliga tankemönster när den väl har positiv effekt men tycker det är lite likt en avtändning på tjack när den går ur men en väldigt light-variant och går inte alls lika hårt. Går att tackla.
Som sagt bara 3 dagar in så både positivt och negativt men har som mål att inte nöja mig med att må halvdant utan jag vill må väldigt bra och kunna tackla kommande studier osv. Vi båda förtjänar det.
Mvh