Citat:
Ursprungligen postat av
katastrofetanken
Har du belegg for å si at far har sterk kontroll og at TEH ikke har motiv? I denne tråden spekuleres det mye i retning av at TH var iskald, kontrollerende, psykopat. Alt er rykter, ingen kan bekrefte det. Det kan ha vært stikk motsatt. Det kan ha vært mor som var hustyrann. Rarere ting har skjedd. Poenget: ingen her vet.
Gode spm. Jeg etterforsker ikke saken selv og har ingen innsideinformasjon. Men, jeg skriver på bakgrunn av det vi vet fra media og mest av alt fra brevet til datter 2.
Sterk kontroll tror jeg fordi far klarer å få barna til å kalle sin mor en nedsettende karakteristikk. Nesten uansett hvor slem en mor er, så vil barn litt på automatikk ha en sterkere tilknytning til mor enn far. AEH kan sikkert ha vært litt streng, rar, kanskje til og med alkoholiker og utro, men hun fremstår ellers som en hjemmekjær kvinne, niese som snakket i vg podkast tegner et bilde av en hyggelig og snill dame, og vi hører at AEH stilte opp for datter og barnebarna i form av barnepass. At barna tross dette har latt seg påvirke til å kalle henne stygge ting, vitner om at de er under sterk kontroll av far. Men, jeg kommer ikke til å fjerndiagnostisere ham.
Far har videre en stor kontroll på TEH ved at han har gitt ham jobb i sitt firma. Økonomisk kontroll.
Videre er barn, nesten uansett svært lojale mot sine foreldre. Utallige eksempler på at barn kan være utsatt for traumer fra foreldrene, men i vanskelige situasjoner så stiller de opp.