2020-10-18, 14:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Det är väl för fan inte pappans fel att hon smiter ut? Hon sa till honom att hon skulle gå och lägga sig vid 22:00. Vad ska han göra? Stanna hemma ifrån jobbet?

Det lär knappast varit så att hon inte varit ensam förut och det gått bra.

Kompisen säger ju att hon gillade att vara där så det här var nog inte första gången.
Jag tror kompisen vet mer varför hon gillade att vara där.
Citera
2020-10-18, 14:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rent allmänt om småungar och utespring på nätterna: jag hade en vän vars 13-åring (kille) smet ut nattetid. Detta var i slutet av 90-talet. Åtminstone vid 4 tillfällen ringde det på dörren kl 2-3 på nätterna och där stod två poliser med denne kille. Varje gång med beskedet att "småkillar skall inte ränna på stan nattetid så vi körde hem honom".

Med ovan sagt: ungar smiter ut när föräldrarna sover. Ungar smiter ut om föräldrarna är borta. Men skulden att flickan blir skjuten är ju självklart gärningsmännens. Jag säger som jag alltid gjort: "inga bra saker händer ute nattetid".

En brasklapp ifall jag är ute och seglar här: Jag har ännu inte fått klart för mig varför tjejen befann sig där hon befann sig mitt i natten. Och var föräldrarna var. Jag har inte läst fupen.

Varför hon var där är fortfarande en gåta men har tydligen förekommit förut.
Om föräldrarna vet man dock att modern och styvpappan åkte på semester utan henne och att hon bodde hos sin biologiska pappa.
Citera
2020-10-19, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om föräldrarna vet man dock att modern och styvpappan åkte på semester utan henne och att hon bodde hos sin biologiska pappa.

Må hon vila i frid. Fruktansvärt tragiskt mord inget barn förtjänar dehär och alla ska få gå runt ute och fritt utan problem när som helst var som helst. Ska alla gömma dig inomhus för att gäng åker runt o de finns risk att man för? Äger dom Sverige dessa kriminella dehär som hände hoppas han som gjorde de får sån ångest att han tar sitt liv.
Citera
2020-10-19, 10:45
Bannlyst
Citat:
Långsökt, men kan hon ha åkt dit med de som var tänkta att bli skjutna? Kanske hon kände de som sköt och de använde henne som lockbete för att få dit de riktiga måltavlorna och sen gick det snett?

Bör hennes facebook-vänner inte vara intressanta för polisen?

De som sköt bör rimligtvis ha känt till att de de tänkta skulle komma till platsen.
Ett annat alternativ kan ju också varit att de själva var på platsen och såg dessa och hoppade fort in i en bil , hämta vapen kvickt och återvände, dvs det var inte så planerat, det var hastigt?
Senast redigerad av DrMuffins 2020-10-19 kl. 10:48.
Citera
2020-10-19, 10:57
Medlem
Tilltänkta måltavlorna har dom tagit hämd el skjutits på efter detta?
Citera
2020-10-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skönt att få det bekräftat vad jag har hävdat hela tiden:

- hunden var ett villospår i ett försök att "förklara" vad tjejen gjorde utomhus vid den tiden på dygnet. En dålig plantering av MSM/föräldrarna som ingen normal människa trodde på.

Var står det att hunden inte var med? Har jag missat.

Citat:
Kompisen säger ju att hon gillade att vara där så det här var nog inte första gången.
Jag tror kompisen vet mer varför hon gillade att vara där.

Var kan jag hitta det kompisen sa om att hon gillade att vara där? Vill gärna läsa/höra kompisens uttalande.
Citera
2020-10-19, 12:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Tilltänkta måltavlorna har dom tagit hämd el skjutits på efter detta?

Det vet man inte eftersom polisen aldrig karlägger
Citera
2020-11-13, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ett par mammor berättar att donken där Adriana sköts är lite av en samlingsplats för omgivningens ungdomar under dagtid. På kvällarna och nätterna drar sig dit även kriminella och knarkare. Då är det ett otryggt ställe.

Susanne är en tredje mamma och hennes dotter Lilly var kompis med Adriana. Susanne berättar om kriminella ungdomar som hänger i hennes trädgård och vill "låna toan" trots att hon har sagt ifrån.
Det är svårt att vara en tonårsmamma - det förstår Susanne nu.

Lilly har gjort en sång till Adrianas minne. Sången spelas upp. Det är samma sång som redan har figurerat på AB.

Det som jag inte gillade i inslaget var Susanne försök att vifta bort det som hände. Enligt henne är det "helt normalt" att Adriana "smet iväg" till donken på en lördag under småtimmarna. Hon blev ju hungrig och gillade en sorts "speciell mat" som man bara kan köpa där på donken. Enligt Susanne var det två jämnåriga killkompisar som följde med.

Om man har den attityden som Susanne här ovan då kan man aldrig få bukt på problemen i våra förorter. Det som är ytterst onormalt målas upp till normalitet. Och föräldrarna har tydligen inget ansvar över sina ungar.

Det konstiga i Susannes uttalande är det att hon å ena sidan ser verkligheten som den är (är barnen inte ens kan svenska - inte ens hennes egen dotter). Men samtidigt verkar det ju som om det inte var föräldrarnas eller hennes sak att försöka göra något åt saken.

Föräldrarna kan visst förhindra att 12åringar hänger på ett ställe tillsammans med kriminella mitt natten. Och de föräldrar som KAN svenska kan tameifan lära det språket till sina egna ungar.

Dansk TV har gjort ett reportage om detta mord.
En intervju med systern Lilly och även med Adrianas mor Susanne.
Susanne nämner massinvandringen som en orsak till mordet.
https://www.dr.dk/drtv/se/horisont_-...ndekrig_218247
Citera
2020-11-22, 22:29
Medlem
Vad gjorde denna flicka så sent ute?

Har det bekräftats?

Kan det vara som så att hon sagt att hon skulle sova över hos någon? Men överhuvudtaget: Vad gör hon så sent ute? Vilka kompisar var hon med?
Citera
2020-11-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vad gjorde denna flicka så sent ute?

Har det bekräftats?

Kan det vara som så att hon sagt att hon skulle sova över hos någon? Men överhuvudtaget: Vad gör hon så sent ute? Vilka kompisar var hon med?

Man borde lägga in det i TS så att samma fråga och samma diskussion inte behöver komma upp tusen gånger...

Hon var hemma hos sin pappa, mamma hade åkt till Spanien.
Pappa jobbade natt.
Hon hade väldigt många kompisar.
En del av kompisarna var inte så himla bra killar.
Två av dessa inte så himla bra killar ville hon träffa mitt i natten.
Det är i sig inte konstigt att man är vaken mitt i natten på sommarlovet.
Det är inte heller i sig konstigt att barn bryter mot regler.
Särskilt inte om de får en bra chans när de är ensamma hemma.
Så hon stack ut för att träffa dem.
Och de var måltavlor, inte hon.
De försvann från platsen utan att kolla hur det gick för henne. Och nu vägrar de säga varken bu eller bä.
Jättebra kompisar verkligen.
Hon skulle inte äta hamburgare, hon skulle inte ut med hunden, hon skulle inte promenera, hon skulle träffa killar (inte den första tjejen och knappast den sista! det ska inte behöva ifrågasättas!). Och hon blev skjuten för att gängkriminella ortenkaosare är så jävla bäng i huvudet så de skjuter åt höger och vänster och hon befann sig åt höger. Eller vänster. Vem vet.

Kan man lämna det nu? Eller? Nej?
Citera
2020-11-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Man borde lägga in det i TS så att samma fråga och samma diskussion inte behöver komma upp tusen gånger...

Pappa jobbade natt.
De försvann från platsen utan att kolla hur det gick för henne. Och nu vägrar de säga varken bu eller bä.
Hon skulle inte äta hamburgare, hon skulle inte ut med hunden, hon skulle inte promenera, hon skulle träffa killar (inte den första tjejen och knappast den sista! det ska inte behöva ifrågasättas!). Och hon blev skjuten för att gängkriminella ortenkaosare är så jävla bäng i huvudet så de skjuter åt höger och vänster och hon befann sig åt höger. Eller vänster. Vem vet.

Ditt inlägg borde in i TS. Du komprimerade ungefär 3000 inlägg tror jag och jag är ganska säker på att jag inte överdriver.
Citera
2020-11-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi

Pappa jobbade natt.

Tack för bra svar!

Ja, denna borde klistras i TS. De lär nog komma en liknade fråga senare också. Det tror jag, också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in