2020-10-19, 08:46
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
231 ska utvisas och enligt uppgift ska asylrätten nu "begränsas".

Det gick ju även rykten om att Frankrike hade hemliga specialstyrkor i Syrien under kriget, vars enda syfte var att lokalisera och assassinera så många franska IS-medlemmar som möjligt.

Det är viktiga handlingar men samtidigt en piss i havet förstås. Men... muslimer har gjort upplopp för mindre.

Frågan är vilka konsekvenser detta får. Blir det stökigt kan jag tänka mig att snöbollen är satt i rullning och att samhället sätter hårt mot hårt.

Då rullar vi, möjligen, mot en annan morgondag.

Grattis! Då har Sverige 231st nya ”svenskar” inom närtid med andra ord.
Citera
2020-10-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag trodde att summariska rättegångar och kollektiv bestraffning var främmande för franskt rättsväsende.

Men när dina kära Mena terrorister själva upprättar summariska rättegångar samt även
tar jobbet som bödlar så är det okej i dina ögon .

Dessutom har dessa smutsindivider sök skydd i Frankrike , det är fint sätt att bemöta
människor som ger dem chansen att starta om sina liv med bra mycket bätter möjligheter.

Nu börja dessa Mena patrask visa sin verkliga ansikten så Franska staten gör alldeles
rätt och skickar tillbaka allt smuts som försöker skapa ett nytt hemland och leva efter
gamla traditioner där man sökt asyl.

Du är ett smutsigt troll !
Citera
2020-10-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Vi behöver gå till grunden av problemet genom att Islam behöver reformeras till en mer humanistisk tolkning!

SVT bör börja sända muslimska gudstjänster med kvinnliga imamer!

Nästa säsong av ”gift vid första ögonkastet” måste ha med ett lesbiskt muslimskt par.

Lyft fram homosexuella muslimska manliga komiker etc!

Lär ut den svenska reformerade tolkningen av islam i alla skolor.

Tillsammans kan vi hjälpa muslimerna att reformera sin religion och sprida den till resten av världen.

Jag skulle kanske inte ha uttryckt mig så, och jag har heller ingen lust att sprida religion då jag inte tillhör något religiöst samfund.

Men, du har en poäng som jag instämmer med, och det är att islam är i starkt behov av reformation. Jag vet däremot inte vad du menar med den "svenska reformerade tolkningen". Jag känner många gaymuslimer (kvinnor och män) och de förtjänar bättre.
Citera
2020-10-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Sitter du och mäter sekunder i nyhetsprogram?
hahaha, tidens bästa inlägg.

Vad det handlar om på vägen med mobila fanatiker eller bland stående, sittande fanatiker är bara att du kör eller pratar försiktigt. Gasar du på uti trafiken som de andra så ta verkan själv och skyll inte på andra! Här körs det fort på kvällarna av fyllon och då har jag redan parkerat.

Nu går drevet i S att var och en kan köra som han vill. Har S blivit ett U-land?

Ordet är fritt, tror du det skall skydda dej? Vilken dödlig fantasi! Arga muslimer retar jag inte upp och jag skymfar heller inte en kär kungs son. Då smäller det och ingen skulle tycka synd om mej.
Svenne är världsmästare i att tycka synd om andra. Fundera på varför?
Citera
2020-10-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Är det bara jag som tycker det är provocerande med att man ska göra en karikatyr av Allah på detta vis?

Varför gör man det ens? Låt dom ha sin religion ifred. Vi kommer aldrig kunna ändra på det. Deras religion har varit likadan sedan det uppfanns och kommer se likadan ut restetrerande tid.
Ja vi lever i en gemensam värld hade det funnits en planet för lika personer som mig hade jag dragit för länge sedan. Men nu råkar vi alla dela detta jordklot. Och vi kan inte ändra på en religion. Deras religion är och kommer se likadan ut då som nu. Vi västlänningar kommer inte heller ändra på oss. Vi får hoppas att dom flyttar tillbaka och vi kan bo på olika delar av världen men det ser tyvärr inte ut så. Vi bor ihop. Det enda som funkar är ömsesidig respekt vilket heller inte verkar funka... Så kaoset är ett faktum..

Självklart så är det provocerande men det är mycket som är provocerande, att flyga in flygplan i skyskrapor, gruppvåldta, spränga bomber i folksamlingar, kasta syra i ansiktet på folk, köra över folk med bilar/lastbilar helt medvetet osv. Det finns grader av provokationer. Att ens ta till våld över en jävla teckning är sjukt.
Citera
2020-10-19, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Det skapar bara mera sprickor mellan oss och muslimerna, vill vi leva i samexistens så måste vi sluta upp med att konstant provocera.

Jag har aldrig hört en muslim eller för den delen sett nån förlöjliga Jesus?

Allt strunt och goja som görs om Jesus och kristendomen kommer ofta från vår jude media.

Judarna vill söndra och skapa osämja mellan kristna och muslimer.

Låt oss leva i fred utan påhopp, glåpord, förlöjliganden, förnedringar.

Ni är porrskadade ni som tycker att man ska acceptera förnedringar?

Alla former av förnedringar mot andra människor ska vara olagligt.

Du har tydligen inte förstått att själva grundvalen för det västerländska samhället är rätten att ifrågasätta, "sätta på sin spets", ironisera över för att få fram sin poäng etc etc. Att någon kommer uppleva det som provocerande är liksom själva poängen i ett politiskt system som bygger på att tankar och (van)föreställningar ifrågasatts. Om vi inte hade tillåtit någon form för "provokation" så hade solen fortfarande snurrat runt jorden och arbetarklassen hade inte haft rösträtt. Undrar om denna idén om att ingen skal någonsin behöva bli upprörd är en generationsgrej med "safe spaces" på universitetet och disclaimers om att historieboken om Holocaust kan upplevas obehaglig. För att citera Aron Flam mfl: "your feelings are hurting my thoughts...."
Citera
2020-10-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"Enligt Europe 1 ska Frankrikes inrikesminister, Gérald Darmanin, ha sammankallat landets prefekter (en sorts landshövdingar som leder regionerna i Frankrike) på söndagen, för att besluta om utvisning av de 231 invandrare som finns kartlagda som terrorhot i landet."

https://www.expressen.se/nyheter/ministern-utvisa-231-efter-halshuggningen/

Trevligt. En bra början på lösningen av problemet med Plötslig Muhammedansk Mordlystnad.
Och vart kommer de att resa?
Citera
2020-10-19, 09:06
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Det skapar bara mera sprickor mellan oss och muslimerna, vill vi leva i samexistens så måste vi sluta upp med att konstant provocera.

Jag har aldrig hört en muslim eller för den delen sett nån förlöjliga Jesus?

Allt strunt och goja som görs om Jesus och kristendomen kommer ofta från vår jude media.

Judarna vill söndra och skapa osämja mellan kristna och muslimer.

Låt oss leva i fred utan påhopp, glåpord, förlöjliganden, förnedringar.

Ni är porrskadade ni som tycker att man ska acceptera förnedringar?

Alla former av förnedringar mot andra människor ska vara olagligt.

Du förnedrar mig av att bara existera, alltså borde du låsas in. Låter logiskt va?
Citera
2020-10-19, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Och vart kommer de att resa?

Förhoppningsvis utvisar dom samtliga till Assad, han vet vad han ska göra med dom.
Citera
2020-10-19, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Förhoppningsvis utvisar dom samtliga till Assad, han vet vad han ska göra med dom.
Kommer aldrig att ske inom EU att de utvisas till ett fientligt land. Någon som betalar får dom och sen kommer dom till S för att "rädda våra pensioner". Ordet är ju fritt och politiker pratar om pengar, bara pengar!
Citera
2020-10-19, 09:18
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Det är jättebra att man straffar mördaren och hans kumpaner, självklart är jag emot mordet på Samuel.

Men såna som Samuel måste vi få bort från skolorna, så som världen ser ut så kan vi inte ha provokatörer som sprider hat och osämja i skolorna.

Bästa hade varit om skolledningen kunde sett tendenser hos Samuel långt innan han gick till verket med sin plan?

Han försökte förklara händelseförloppet som ledde fram till massakern på charlie hebdo, som är en relevant del av Frankrikes nutidshistoria. Ingen lärare framöver kommer att våga visa bilderna, så fundamentalisterna har väl vunnit en delseger. Det finns en logik inom den radikala islamismen.
Citera
2020-10-19, 09:18
Moderator
Tinuviels avatar
Rubrik uppdaterad.

Orginal:
Misstänkt terrorattack - man halshuggen. Paris 2020-10-16

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto