2020-10-19, 07:31
Medlem
Mullrets avatar
Brott som beror på religiös övertygelse borde ge 10 års fängelse. Sedan utvisning.

Islam kommer bli de flesta länders huvudvärk.
Citera
2020-10-19, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag trodde att summariska rättegångar och kollektiv bestraffning var främmande för franskt rättsväsende.

180 av dessa sitter redan i fängelset som bestraffning och skall givetvis utvisas vilket som. De övriga 50 är kartlagda som terrorhot och har uppenbarligen missbrukat sin rätt till att vistas i Frankrike. Varför skall någon som missköter sig i ett land den inte är medborgare i belönas med tillträde till detta land?
Citera
2020-10-19, 07:35
Medlem
Igår fick nyheten 36 sekunder i Rapport. Undrar om man ens tar upp den idag.
Citera
2020-10-19, 07:43
Medlem
Blir man halshuggen nuförtiden och man provocerar? Det känns som överdrivet våld
Citera
2020-10-19, 07:54
Medlem
Nu framkommer det att GM betalade hundratals euro till olika elever på skolan i utbyte av information om läraren.
Citera
2020-10-19, 08:23
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Igår fick nyheten 36 sekunder i Rapport. Undrar om man ens tar upp den idag.
Sitter du och mäter sekunder i nyhetsprogram?
Citera
2020-10-19, 08:30
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Nej det finns ca 1,8 miljarder muslimer i världen, 15-25% av dessa är våldsbejakande extremister blandat med islamister. Skillnaden är att den tidigare använder sig utav våld för att expandera den senare anser att extremisterna har rätt i sin sak men väljer att använda sig utav demokratin för att expandera. Likheten mellan dessa är deras mål, målet är att upprätta ett kalifat med sharia lagar.

15-25% av 1,8miljarder är ca 300miljoner, som aktivt arbetar för att störta väst. 300miljoner är ungefär en lika stor befolkning som hela USA.

Källa är Sam Harris
Jag hyser ingen större kärlek till islam eller religion men det där är helt efterbliven retorik. Det finns 1,3 miljarder kommunister i Kina som arbetar för att störta Västeuropa vore ett ungefär lika begåvat påstående. Tycker du att USA’s allierade Saudiarabien ingår och är indiska muslimer en del av denna aktiva rörelse? Hur ser du på att många muslimer främst verkar vilja mörda andra trosinriktningar inom den egna religionen?
Citera
2020-10-19, 08:31
Medlem
zkumbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
180 av dessa sitter redan i fängelset som bestraffning och skall givetvis utvisas vilket som. De övriga 50 är kartlagda som terrorhot och har uppenbarligen missbrukat sin rätt till att vistas i Frankrike. Varför skall någon som missköter sig i ett land den inte är medborgare i belönas med tillträde till detta land?

Det stora problemet är ju att 20 000 fransmän, med rötter i MENA anses radikaliserade och har potential att utföra ett liknande dåd

Det här kan hända i SE också och problemet blir bara värre och värre med dagens migpol

"Det pågår ingen islamisering..." hälsar Anders "har alltid fel" Lindberg
Citera
2020-10-19, 08:31
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Sitter du och mäter sekunder i nyhetsprogram?

Du förstår väl själva meningen med inlägget eller, vill du förminska folk?
Citera
2020-10-19, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kan en människa ö.h.t bli så här naiv? Nu menar jag naturligt naiv.

Skulle svenskarna på 50 - 80 talet ha accepterat att deras Sverige förvandlats till det helvete Sverige är idag?

Att dagens svenskar accepterar Sveriges fördärv, beror på en långvarig och systematisk hjärntvätt som pågått i decennier.
Fantasi fråga från Pippi Långstrump tiden. Kan vi säga att det började med Palme insmorning, Göran P, moderater och nu alla utom jag och några få andra? Alla skyldiga eller ingen?

Muslimerna är fly förbannade och ingen lyxig "ordet är fritt" politisk manipulation. Hade jag varit i deras kläder, en annan fantasi, hade jag nog oxå varit förbannad. Vad tror du? Allt händer ihop!
Citera
2020-10-19, 08:35
Medlem
arbetets avatar
Tjetjensk flykting som fått asyl i Frankrike halshugger lärare.

Knepig situation det där. Tänk om Putin hade rätt?
Citera
2020-10-19, 08:43
Medlem
231 ska utvisas och enligt uppgift ska asylrätten nu "begränsas".

Det gick ju även rykten om att Frankrike hade hemliga specialstyrkor i Syrien under kriget, vars enda syfte var att lokalisera och assassinera så många franska IS-medlemmar som möjligt.

Det är viktiga handlingar men samtidigt en piss i havet förstås. Men... muslimer har gjort upplopp för mindre.

Frågan är vilka konsekvenser detta får. Blir det stökigt kan jag tänka mig att snöbollen är satt i rullning och att samhället sätter hårt mot hårt.

Då rullar vi, möjligen, mot en annan morgondag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in