Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Ja, dessverre blir ting tatt helt ut av kontekst til tider.
Det finnes negative ting å sette fingeren på i de fleste familier. Det er først når disse negative tingene settes i system, og danner et mønster, at det får konsekvenser og blir dysfunksjonelt.
Enig. Det stämmer inte med den övriga bilden av TH, att han skulle trakassera AEH systematiskt
vid sidan av sitt "dugliga" arbetsliv ..
Han talar både varmt och logiskt om henne och tycks några gånger ha menat att hon var
den starkare av de två.
Han, inte hon, riskerade att kastas ut av boligen etc.
Kan han ha "retat" henne för "Nollan" på skämt kanske under någon kortare tid / episod.
Men där stannar i omfånget, vad jag tror han kan ha utsatt henne för verbalt!
Jag uppfattar inte TH som en vresig gammal gubbe som dagligen fräser och vräker ur sig elaka
ord eller hot mot sin fru, eller knuffar henne när något inte går som han tänkt sig.
Jag tror tvärtom att han trivdes rätt så bra med sitt liv och inte hade anledning skapa problem.
Att han därför var ganska omhändertagande (omsorgsfull) på ett måhända indirekt sätt - gällande trygghet osv - gentemot AEH, även om han inte var som en "eldig italienare" till typen ...
Men tror nog han kunde vara gentleman.
Jag tror många i tråden har missuppfattat hans personliga drag.
Det kan bero på åldersskillnad som bidragande orsak.
Th lever antagligen delvis kvar i dåtiden och har vanor och tankegångar som kan alltför verka gammaldags för yngre brukare i tråden, för att tas med i beräkningen.