2020-10-18, 13:03
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

USA har inte samma position idag som innan Trump just för att han är extremt klantig när det kommer till utrikespolitik, för du kan väl knappast påstå att Trump har stärkt bandet med Nato länderna?

Märkligt vänster-resonemang.

Hur stärker flera av Natos länder banden till USA genom att låta USA stå för stora delar av deras nota?
2020-10-18, 13:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:

Ryssland drömmer om att åter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drömmar där de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under de....

Jag är ingen jätte vän av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn än Kina eller Ryssland

Du hatar USA.

Du ser hellre diktaturen Kina som den dominanta faktorn i världen.

Vad är Demokraternas politik mot Kina?

Det WTO och FN (styrs av vem?) anvisar att de skall göra?
2020-10-18, 13:14
Avslutad
Citat:
Förstår hur du tänker där men jag vill absolut inte se EU omvandlas till en federation, det finns för mycket problem internt inom medlemsländerna redan, ska det bli en federation så måste de större separatiströrelserna först och främst antingen gå med på att de aldrig kommer att få sin folkgrupp hörd eller så måste de få som de vill och få bilda en nationalstat.

Det får vi ta i en annan tråd (vilket jag gärna gör).
2020-10-18, 13:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Märkligt vänster-resonemang.

Hur stärker flera av Natos länder banden till USA genom att låta USA stå för stora delar av deras nota?

Det där är nog en av de dummaste sakerna jag har läst idag, USA är inte sedd med på samma ögon längre och Nato länderna är inte lika villiga att stötta USA vilket vi såg i Januari när de bokstavligen kritiserade USA när de bombade den iranska generalen.

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Du hatar USA.

Du ser hellre diktaturen Kina som den dominanta faktorn i världen.

Vad är Demokraternas politik mot Kina?

Det WTO och FN (styrs av vem?) anvisar att de skall göra?

Rättning detta måste vara det dummaste jag har läst idag, jag säger bokstavligen att jag inte vill se Kina som en dominant faktor i världen.
2020-10-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Eeh, nej. Det är det inte. Ärligt talat, efter flera år utan några som helst bevis så kör du fortfarande RUSSIARUSSIARUSSIA? Förstår du inte att du tappar trovärdighet?

Det som är bekräftat nu är ju att Hitlery&co betalade för rysk disinfo i ett försök att sätta dit Trump. Din faktaresistens förtjänar ju ett monument.
Eller tvärtom. Har du någon trovärdig källa?
¨
Att Ryssarna hjälpte Trump orkar ju knappast ens Vita Huset dementera längre. Alla vet detta om man inte haft huvet nerkört i Breitbart de senaste 4 åren.
2020-10-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Synd för dig att Mueller - som Vet Allt - inte hittade några som helst bevis för detta, efter år av utredning. Faktum är att han förklarade att han inte hittat bevis för att NÅGON amerikan samarbetat med Ryssland i syfte att underminera valet. Ingen har blivit dömd för dig. Allt som finns är dina konspirationsteorier, som du blir alltmer ensam om. Ett liv i en filterbubbla kanske kan förklara detta fenomen.

Åtta Amerikaner har blivit dömda för att har samarbetat med Ryssland i syfte att hjälp Trump vinna valet.
2020-10-18, 13:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Åtta Amerikaner har blivit dömda för att har samarbetat med Ryssland i syfte att hjälp Trump vinna valet.
Nej, nu hittar du ju bara på. Ingen har blivit dömd för att ha samarbetat med Ryssland i syfte att vinna valet. Inte en enda.
2020-10-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Lider du av en allvarlig mentalsjukdom? Eller är du bara dum i huvudet på riktigt? Demokraterna vände på varenda sten och kunde inte hitta några bevis. Men vad spelar sanningen för roll för någon som har den svåra mentalsjukdomen TDS.
Hela Rysslandshistorien är redan svslöjad som ett rent påhitt.
Citerar du Senaten? En Senat med Republikansk majoritet?

Det vore nästan gulligt om det inte vore så korkat.
2020-10-18, 13:31
Medlem
Citat:
Nej, nu hittar du ju bara på. Ingen har blivit dömd för att ha samarbetat med Ryssland i syfte att vinna valet. Inte en enda.
Läs Roger Stones dom t ex
2020-10-18, 13:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Läs Roger Stones dom t ex
Ja. Inget står däri om samarbete med ryssen. Han blev dömd för att ha ljugit för FBI om kontakt med Wikileaks.

Jag kan citera Mueller Som Vet Allt:

Citat:
Special counsel Robert Mueller’s investigation did not find sufficient evidence that President Donald Trump’s campaign coordinated with Russia to influence the United States’ 2016 election and did not take a clear position on whether Trump obstructed justice.

The special counsel found that Russia did interfere with the election, but “did not find that the Trump campaign, or anyone associated with it, conspired or coordinated with the Russian government in these efforts, despite multiple efforts from Russian-affiliated individuals to assist the Trump campaign.”
https://www.americanbar.org/news/abanews/aba-news-archives/2019/03/mueller-concludes-investigation/

Du lever i en alternativ verklighet baserad på desinformation från diverse fake postare på flashback. Det är tragiskt och betyder att du drabbats av TDS.
2020-10-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ja. Inget står däri om samarbete med ryssen. Han blev dömd för att ha ljugit för FBI om kontakt med Wikileaks.

Jag kan citera Mueller Som Vet Allt:

https://www.americanbar.org/news/abanews/aba-news-archives/2019/03/mueller-concludes-investigation/

Du lever i en alternativ verklighet baserad på desinformation från diverse fake postare på flashback. Det är tragiskt och betyder att du drabbats av TDS.
Conspired or coordinated är 'legalese'. Det vill säga väldigt snävt definierade juridiska termer som i och för sig är viktiga för påföljden.

Det säger ingenting om huruvida Stone eller Manafort o de andra samarbetade med Ryssarna eller inte. Domen säger att de helt klart gjorde det. Att de inte gjorde sig skyldiga till brottet 'conspiracy' är en annan sak.
2020-10-18, 14:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nixter!

Det verkar gå även sämre för Trump nu!

https://www.youtube.com/watch?v=G-xNANgcofQ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in