2020-10-18, 12:08
Medlem
Som en del skriver härinne så är det vita kvinnor som lämnar Trump. Dessa utgjorde vågskillnaden 2016.
På gränsen till hatiska mot den bräkande och motbjudande fru Clinton, räkna också in kvinnans kannibalism mot framgångsrikt eget kön, drev de tack och lov - för amerikanarnas del alltså - kärringjäveln och hennes släktklan en gång för alla bort från Vita Huset.

Motviljan mot Trump från vita kvinnor i medelklassen har växt. Min åsikt är att det kan handla om att Trump blivit för gammal och på gränsen till fysiskt motbjudande för dem, men också genom hans sätt att prata. Svarta kvinnor och bruna (ligger ingen rasism i mina ordval) kvinnor röstar alltid mest på Demokraterna.

Den totalt i avsaknad av sex appeals, stofilen Biden, vinner ändå. Det tyder på att åsikten om Trump som närapå en oting i breda fruntimmerslagers våta drömmar, har satt sig i USA.

Herregud, här utmönstras genom alla filter bland amerikanarnas 330 miljoner invånare en stabbig, grå och darrande individ, såna man såg göra promenader med käpp på eftermiddagarna utanför Hemmet från förr.
Korrupt är Biden också, mycket dy som döljer sig i Ukraina som skulle göra pojken ekonomiskt oberoende för resten av livet.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-10-18 kl. 12:25.
2020-10-18, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du är lite selektivt väljande där, mördandet av den iranska generalen gjorde att USA vart ännu mindre välkommen i Irak samt var fruktansvärt nära till att leda till ett krig.

Krig? Iran har inget att sätta emot USA och det vet Iran om. I övrigt har Trump inte startat några krig och dessutom mäklat fred mer än en gång i MÖ. Till skillnad mot Obama. Så varför får inte Trump Nobels fredspris?
2020-10-18, 12:26
Medlem
hjaelploskilles avatar
Haha Trump misstog Michigan för Minnesota i ett rally, kallade sin "vän" Matt Gaetz för Rick Gates flera gånger i Florida, och i hans town hall så använde han ordet under-levered många gånger trots att det egentligen heter under leveraged, kanske dags att prata om hans kognitiva förmåga på allvar som han gör med Biden?
2020-10-18, 12:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Krig? Iran har inget att sätta emot USA och det vet Iran om. I övrigt har Trump inte startat några krig och dessutom mäklat fred mer än en gång i MÖ. Till skillnad mot Obama. Så varför får inte Trump Nobels fredspris?

De behöver inte gå offensivt, de behövde bara förklara krig på goda grunder.

Iran är en mardröm att invadera och de stöttas av både Folkrepubliken och Ryssland då dessa är allierade med Iran.

USA har inte samma position idag som innan Trump just för att han är extremt klantig när det kommer till utrikespolitik, för du kan väl knappast påstå att Trump har stärkt bandet med Nato länderna?
2020-10-18, 12:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
The results also hinted at the possibility of a substantial number of “shy Trump” voters in the electorate: while 47 percent of respondents said they believe that their neighbors are Trump voters, only 36 of them say they are surrounded by Biden backers.
https://nypost.com/2020/10/17/joe-bidens-polling-lead-slips-in-wake-of-post-report-on-hunter/
2020-10-18, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du har inget att lära mig om hur sånt här fungerar. Igår diskuterade jag med några andra AfS-are som hävdar att opinionsundersökningarna inte är trovärdiga eftersom Biden leder.

Säg inte att du också håller på med magical thinking som tex Sinestro?

Det är klart de har.

Jag förstår dock din poäng som är att amerikanerna hatar och föraktar Trump och hans politik.

Du ljuger alltså om att jag är AFSare också utan att citera mig i förhoppning om att jag inte ska upptäcka det? Jag har i flera år varit öppen med att jag taktikröstar SD till riksdag och M i EU-val.

Njä amerikanerna hatar inte Trump. De kommer att välja Trump till president om två veckor.

#Trump2020
#Trump2024
#Trump2028
#Trump2032
2020-10-18, 12:36
Avslutad
Citat:

USA har inte samma position idag som innan Trump just för att han är extremt klantig när det kommer till utrikespolitik, för du kan väl knappast påstå att Trump har stärkt bandet med Nato länderna?

Nej, i detta har du rätt. Det är också främsta anledningen till att jag svängt fram och tillbaka om Trump. Jag tror på internationella samarbeten och Trump är liksom fel kandidat för det. Jag blir alltså inte alltför ledsen om Biden vinner.
2020-10-18, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har kollat på fler källor. De är ofta överens om att Trump vinner väljare bland latinos, svarta och asiater, i förhållande till 2016.
Biden förlorar i alla grupper utom de som bor i de kustnära storstäderna. Där vinner han stort. Men jag tvivlar på att det räcker.

Majoriteten väljare menar att de har bättre idag än 2016, vilket stärker Trump.

Detta är också min uppfattning.
2020-10-18, 12:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, i detta har du rätt. Det är också främsta anledningen till att jag svängt fram och tillbaka om Trump. Jag tror på internationella samarbeten och Trump är liksom fel kandidat för det. Jag blir alltså inte alltför ledsen om Biden vinner.

Vilket är min poäng, Trump är en katastrof för USA rent utrikespolitiskt då USA sakta men säkert blir isolerat vilket absolut ingen gynnas av, för oavsett vad man tycker om USA, Kina, Ryssland och/eller EU så tävlar dessa om att vara den dominanta faktorn internationellt och de gör det på olika grunder.

Ryssland drömmer om att åter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drömmar där de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under den viktorianska eran, EU vill vara den absoluta maktfaktorn när det kommer till handel och ekonomi medan USA verkar stundvis vara en korsning mellan Kinas och EU men genom diplomati och inte genom erövringar och överbelåna länder så att de säljer sig till Kina för att bli av med skulden.

Jag är ingen jätte vän av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn än Kina eller Ryssland
2020-10-18, 12:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Motviljan mot Trump från vita kvinnor i medelklassen har växt. Min åsikt är att det kan handla om att Trump blivit för gammal och på gränsen till fysiskt motbjudande för dem, men också genom hans sätt att prata. Svarta kvinnor och bruna (ligger ingen rasism i mina ordval) kvinnor röstar alltid mest på Demokraterna.

Den totalt i avsaknad av sex appeals, stofilen Biden, vinner ändå. Det tyder på att åsikten om Trump som närapå en oting i breda fruntimmerslagers våta drömmar, har satt sig i USA.

Så vita kvinnor vill inte rösta på Trump för att han för gammal och pratar konstigt, de vill byta ut honom mot en ännu äldre som även gillar att lukta och tafsa på flickor?
2020-10-18, 12:47
Avslutad
Citat:
Vilket är min poäng, Trump är en katastrof för USA rent utrikespolitiskt då USA sakta men säkert blir isolerat vilket absolut ingen gynnas av, för oavsett vad man tycker om USA, Kina, Ryssland och/eller EU så tävlar dessa om att vara den dominanta faktorn internationellt och de gör det på olika grunder.

Ryssland drömmer om att åter bli den supermakt de var under sin tid som Sovjetunionen, Kina har imperialistiska drömmar där de blir samma typ av maktfaktor som Storbritannien var under den viktorianska eran, EU vill vara den absoluta maktfaktorn när det kommer till handel och ekonomi medan USA verkar stundvis vara en korsning mellan Kinas och EU men genom diplomati och inte genom erövringar och överbelåna länder så att de säljer sig till Kina för att bli av med skulden.

Jag är ingen jätte vän av USA men jag ser hellre USA som den dominanta faktorn än Kina eller Ryssland

Det blir eventuellt lite kontrasignalering här mot vad jag skrivit tidigare, men jag har som sagt svängt en hel del fram och tillbaka angående presidentkandidat så det får bli vad det blir.

Min tes är att ett starkare Ryssland och ett starkare Kina och ett svagare USA kommer att tvinga EU att federalisera och militarisera vilket är absolut nödvändigt i vilket fall, men detta utfall kommer att påskynda processen och därför är jag inte emot Trump av denna anledning.
2020-10-18, 12:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det blir eventuellt lite kontrasignalering här mot vad jag skrivit tidigare, men jag har som sagt svängt en hel del fram och tillbaka angående presidentkandidat så det får bli vad det blir.

Min tes är att ett starkare Ryssland och ett starkare Kina och ett svagare USA kommer att tvinga EU att federalisera och militarisera vilket är absolut nödvändigt i vilket fall, men detta utfall kommer att påskynda processen och därför är jag inte emot Trump av denna anledning.

Förstår hur du tänker där men jag vill absolut inte se EU omvandlas till en federation, det finns för mycket problem internt inom medlemsländerna redan, ska det bli en federation så måste de större separatiströrelserna först och främst antingen gå med på att de aldrig kommer att få sin folkgrupp hörd eller så måste de få som de vill och få bilda en nationalstat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in