2020-10-18, 12:21
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
De funkar ej för mig.
Då det fungerar för alla oss andra så kan man förmoda att det är du som inte kan öppna pdf-dokument?
-Ladda ner något dokumentläsar-program!

Sen undrar jag också hur det kan komma sig att MGM inte har en droppe blod från Emilia på något utav sina plagg, kam det vara så att denne har haft en liknande uppsättning kläder som bränts upp alternativt slängts innan häktning?
Senast redigerad av Undercovers 2020-10-18 kl. 12:24.
Citera
2020-10-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
Då det fungerar för alla oss andra så kan man förmoda att det är du som inte kan öppna pdf-dokument?
-Ladda ner något dokumentläsar-program!

Sen undrar jag också hur det kan komma sig att mgm inte har en droppe blod från Emilia på något utav sina plagg, kam det vara så att denne har haft en liknande uppsättning kläder som bränts upp alternativt slängts innan häktning?
Han kanske inte direkt rörde vid henne? Med åtanke att jag inte läst speciellt mycket ur fupen: om han dödade henne vid ån, med ett par dm avstånd, så är det inte säkert att han behövt bli blodig. Om hon föll och han fortsatte sticka henne med kniv så tog vattnet upp allt?

Tydligen var han också våt (sköljt av sig det blod som fanns?) och skyllde på att han ramlat i ån när Emilias mamma plockade upp honom.

Bara spekulation, och jag inser att jag kan vara ute och cykla här.
Citera
2020-10-18, 12:27
Medlem
Bakaxels avatar
Det regnade väl vid tidpunkten så det blod han kan haft på sig kan ju dels sköljts bort av regn när han virrade tillbaka till vägen. Och om han var nere vid ån eller rentav varit i den och tultat runt påtänd .... senare kan han ju vaskat av kläderna? Jag är inte säker på att det behöver bli så blodigt av att sticka någon genom en dunjacka när det är ruskväder ute.
Citera
2020-10-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
De funkar ej för mig.

Varför? Är du på telefonen?
Docdroid öppnas automatiskt när man trycker på länken
Citera
2020-10-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det regnade väl vid tidpunkten så det blod han kan haft på sig kan ju dels sköljts bort av regn när han virrade tillbaka till vägen. Och om han var nere vid ån eller rentav varit i den och tultat runt påtänd .... senare kan han ju vaskat av kläderna? Jag är inte säker på att det behöver bli så blodigt av att sticka någon genom en dunjacka när det är ruskväder ute.

Nej precis.
Hennes tjocka lager med kläder gjorde iallafall att alla stick på kroppen inte nödvändigtvis läckte blod utåt. De i huvudet kan hon fått när hon låg ner eller på avstånd.

Men har de hittat något blod på någon kniv?
Citera
2020-10-18, 14:58
Medlem
Har A snaskat på Emils kotte?
Drogskulder?
Psykos?
Undertryckta homosexuella känslor som exploderade?

Skumt fall detta.
Citera
2020-10-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingbuljong
Har följt den här otroliga tragiska händelsen från start, och efter att nu ha läst FUP (har läst det som varit av mest intresse) känns det som att min teori till viss del stämmer tyvärr (flera knivhugg och sedan med största sannolikhet drunknat). Vilket öde.. Men vilken misär också, fyfan.. Jag lider med alla dessa unga vuxna som är inblandade, fyfan vilket liv att leva. Ständigt jakt på pengar, knark och att döva sin ångest. Samhället har svikit dom, samtidigt som dom har haft otur och tappat hoppet och sitt självförtroende. Titta bara på hur det ser ut hemma hos AA, total misär. Hade fan inte mått bra om jag hade bott i den svinstian. Lever man så, mår man inte bra. Om det nu är mamman som bor i huset med honom och andra barn kan hon inte heller må bra för då låter man inte det bli en sån misär. Fruktansvärt tragiskt och sorgligt hur det slutade. RIP Emilia, hoppas du är på en bättre plats nu.

Bilder från AA boende, hittar inte dessa, kan du länka eller ge ref.?
Citera
2020-10-18, 15:45
Medlem
Jag tror inte att A gjorde det . Inblandad definitivt men jag tror att gärningsmannen är en annan. Någon som redan nämnts i Fup.
Citera
2020-10-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Bilder från AA boende, hittar inte dessa, kan du länka eller ge ref.?

Minns tyvärr inte vilken sida de var på, men mot slutet.
Citera
2020-10-18, 17:06
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Någon som har klurat ut varför man tar med sig en kökskniv när man lämnar hennes lägenhet gåendes tillsammans?
Och inte minst varför den senare läggs i en liten ficka i en tunn röd jacka som lämnas på plats? Utan spår av varken blod eller vävnadsrester?
Här är några som vill skylla på någon annan.
Citera
2020-10-18, 17:15
Medlem
WinnieSeilas avatar
Vilken urusel undersökning av Andreas hem!

Om jag någonsin behöver dölja något för polisen, då lägger jag det under min mors eller systers säng. Polisen tittar inte dit, de tar bara en bild från dörren.
Citera
2020-10-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kanske inte direkt rörde vid henne? Med åtanke att jag inte läst speciellt mycket ur fupen: om han dödade henne vid ån, med ett par dm avstånd, så är det inte säkert att han behövt bli blodig. Om hon föll och han fortsatte sticka henne med kniv så tog vattnet upp allt?

Tydligen var han också våt (sköljt av sig det blod som fanns?) och skyllde på att han ramlat i ån när Emilias mamma plockade upp honom.

Bara spekulation, och jag inser att jag kan vara ute och cykla här.

Inte helt ute på cykeln. Han beskriver i förhör att han trillat i ån men det kan lika gärna vara ett "nyktert" beslut på grund av spår som han visste fanns.
Vidare är jag förvånad över att vittnen säger att det regnade mycket vid tillfället för hans upplockande. Jag tror det beror på våt vägbana och att andra bilar skvätter mot andra. Jag har sparat film från mina kameror. Det regnade inte vid 11.30 i alla fall. Låt vara att jag inte bor vid e22 så visst kan det funnits en regngardin någonstans i byn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in