2020-10-17, 20:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarebob97
Sitter läser massa här o blir så arg o irriterad på vissa idioter o känner A och han är en av dem snällaste människorna jag vet han o Emilias relation va väldigt bra jag pratade själv me båda två samma dag allt skulle hänt o inget verkade konstigt mellan dem bara att Otto förstörde mycket för Emilia när hon jobbade därav A skulle hålla koll på Otto, A är ingen psykopat han är världens underbaraste kille o blir aldrig arg förutom på sig själv o har aldrig varit utåt agerande men att bära kniv o knogjärn är normalt i missbruks kretsen 1/10 vågar använda de bara och han är inte den personen som hade gjort de,

Ja men nu säger ju åklagaren och BEVISNINGEN nåt helt annat.

Det är alltid bäst för nära vänner och speciellt anhöriga att inte ge sig in i såna här trådar när FUP dissekeras.

Andreas var en person med stor psykisk ohälsa, gravt missbruk och tillika narkotikalangare. Obestridliga FAKTA.
Citera
2020-10-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Ditt motiv till att det inte är A är för att du anser att han är världens snällaste.
En person kan vara världens snällaste men är man en pillerätare KAN ALLT HÄNDA. Total vanföreställningar och sinnesförvirring är Inte ovanligt vid mycket i bagaget och missbruk på det.

+1 på den!
Tyvärr fattar inte folk vad ex. benzo kan göra med en människa. Det är skrämmande att se förvandlingen som finns i dessa piller
Citera
2020-10-17, 21:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Fantastiskt med ett FUP att läsa. Tagit mig igenom en hel del redan. Stort tack till uppladdare. Mycket gott jobb för många av trådens läsare.
Kan med FUP bara konstatera att det (till synes) är precis så enkelt som jag hela tiden hävdat. Tyvärr har även detta blivit en typisk Flashbacktråd där konspirationsteorier värre än de om månlandningen fått frodas friskt. Ändå handlar det sannolikt endast om ett gruff två vänner i mellan där småpengar och benzo avgjort utgången. Så mycket onödiga spekulationer som förekommit här ifråga om
Gråkappor
Familjefäder
Svarta bilar (gärna Mercedes)
Andra bilar (Ford)
Trafficking
Organiserad brottslighet (knark)
Organiserad brottslighet (prostitution)
Påståenden om utländska intressen i det ovan beskrivna
Osv Osv
Konstaterar bara att det "som vanligt" handlar om det enkla och jordnära när brott begås. Sannolikt har det begåtts av stundens ingivelse av A så hårt benzad att han tyvärr inget minns och därför utan problem kan hävda sin oskuld. Han minns inget helt enkelt! Alla som varit på eller mött folk som varit på benzo vet vad jag menar.

Och till er som fortfarande tjatar om att man kan bedöma människor utifrån sin blick. Lägg ner!!

Ah ja bilden på honom från kroppsbesiktningen..han ser inte ”frisk ut”...

(från en med förflutet inom krimvård, socialtjänst bl.a, och som träffat många med missbruk, psykisk ohälsa, personlighetsstörningar eller neuropsykiatriska diagnoser)

Jag håller med Ronni- nåt är inte som det ska med Andreas (sen tidig ålder)
Senast redigerad av T34Panzer 2020-10-17 kl. 21:13.
Citera
2020-10-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Antar att du syftar på blicken.

Men för skojs skull ta ett foto på dig själv morgonen efter nästa aw där du fått lite för mycket av det goda och analysera sedan den när du nyktrat till. Om du inte är den som festar så kan du ju välja vilken bild som helst av valfri vän på fejjan (om du har det) och fortsätta analysera. Jag tror att du (och andra) är färgade av händelsen och faktan om personen och därför "läser blicken som du/ni vill".
Citera
2020-10-17, 21:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
+1 på den!
Tyvärr fattar inte folk vad ex. benzo kan göra med en människa. Det är skrämmande att se förvandlingen som finns i dessa piller

Jo jag vet. Nog det Rommin var när han skadade Kevin.
Var som att prata ”med en vägg” helt tom i blicken, säger denne i förhör.,
Citera
2020-10-17, 21:26
Medlem
Citat:

(från en med förflutet inom krimvård, socialtjänst bl.a, och som träffat många med missbruk, psykisk ohälsa, personlighetsstörningar eller neuropsykiatriska diagnoser)

Jag håller med Ronni- nåt är inte som det ska med Andreas (sen tidig ålder)

Du redigerade nog medan jag svarade. Helt ok.
Jag har inga synpunkter på As skuld eller tidigare beteende. Men det spelar ingen roll vad just Du har för bakgrund. Det går inte att avgöra personlighet av en blick, allra helst inte på foto, Och du vet ju inget om min bakgrund heller ;-) Men jag vet när någon är benzad och vad som då kan hända.
Citera
2020-10-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Några tankar efter att ha läst igenom snabbt:
Hittades något blod på platsen där man tänker att dom slogs/Emilia dödades? Andra tecken på kamp?
Varför berättar inget av vittnen från E22 något som tyder på att Andreas just hade varit i strid och dödat en människa? Inget blod eller sår, inte blöt efter att ha fallit i ån som han själv säger, (utan våt från att det regnade, enligt Petra), inget tecken på en (ganska voluminös) dold peruk under jackan? Inte ens Emilias mamma ser ngt hon reagerar på.
Hur fick han en stor kniv från Emilias hem til Vramsåns brädd utan att hon såg det, om det var dom två som gick tillsammans dit?
Vem lägger en stor jävla kniv i en liten ficka i en tunn jacka ??
Det verkar för mig att både kniven och peruken är planterad för att sätta dit Andreas.
Den där Rommin, han hade sår på handen den 22, enligt butiksägaren, undersöktes det vidare?

Finns inget blod någonstans , vare sig på kläder ,handduk , peruk , kniv eller annat. Dock hittades lite blodfläckar i Andreas säng , han har ju flickvän så är väl nån mensfläckar . Knogjärnet som hittades i ån hade dock DNA från annan okänd.
Om kniven som låg i den röda jackan är mordvapnet , borde det finnas vävnadsrester / blod kvar under skaftet och i jackfickan där den låg. (Fanns ingenting) Men i den röda Jackans övre ficka hittades bara DNA från okänd
Senast redigerad av Gubbrunk 2020-10-17 kl. 21:34.
Citera
2020-10-17, 21:36
Medlem
Citat:
Jo jag vet. Nog det Rommin var när han skadade Kevin.
Var som att prata ”med en vägg” helt tom i blicken, säger denne i förhör.,

Det låter sannolikt ja. Jag kan till och med drista mig att påstå att du här har rätt. Åtminstone som jag förstått/hört.
Citera
2020-10-17, 22:38
Medlem
QueenKoralls avatar
Nån som är snäll och länkar FUP 🙏
Har letat här men hittar inte och är otålig
Citera
2020-10-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingbuljong
Vill inleda med att jag har följt tråden sedan E försvann och jag har verkligen blivit mer berörd än vad jag trodde att jag kunde bli med tanke på att jag varken har träffat eller kände E. Jag var tvungen att skapa ett konto för jag vill dela med mig av min teori.

Jag skulle kunna tänka mig att det har blivit något bråk gällande svartsjuka, kanske är det MG's flickvän som blivit svartsjuk om MG varit hos E hela natten? Kanske har MG varit otrogen med E och är rädd för att det ska komma ut?

Varför välja att slänga en kropp i en Å som ligger nära E's bostad och garanterat kommer bli genomsökt? Tror definitivt inte mordet var planerat, utan något som skedde i stundens hetta. Min teori är att MG gett E en eller flera stickskador och att E slängt/släppt väskan precis vid kanten på ån och "flytt" ut i ån men avlidit i vattnet av sina stickskador/alternativt drunknat då E tuppat av. Mg tappade kontroller helt enkelt och börja alternativt jaga E som då sprang för att rädda sitt liv. GM inser att han tappat det, försvinner från platsen men återkommer för att se om E är kvar och ser E i vattnet och tillsynes avliden. Kanske helt otroligt fel men är detta planerat så är personen riktigt efterbliven som dumpar en kropp där, då det är ett av de första platserna man bör leta på vilket också gjordes.

Oavsett om min teori stämmer eller ej har jag en känsla av att E har lidit och att detta mord inte har varit över snabbt och det är så otroligt hemskt, jag hoppas att FUP'en kommer visa något annat. Vila i frid E och jag hoppas att den person/personer som gjort sig skyldig/a till detta blir inlåst/a och att någon kastar bort nyckeln.

Har följt den här otroliga tragiska händelsen från start, och efter att nu ha läst FUP (har läst det som varit av mest intresse) känns det som att min teori till viss del stämmer tyvärr (flera knivhugg och sedan med största sannolikhet drunknat). Vilket öde.. Men vilken misär också, fyfan.. Jag lider med alla dessa unga vuxna som är inblandade, fyfan vilket liv att leva. Ständigt jakt på pengar, knark och att döva sin ångest. Samhället har svikit dom, samtidigt som dom har haft otur och tappat hoppet och sitt självförtroende. Titta bara på hur det ser ut hemma hos AA, total misär. Hade fan inte mått bra om jag hade bott i den svinstian. Lever man så, mår man inte bra. Om det nu är mamman som bor i huset med honom och andra barn kan hon inte heller må bra för då låter man inte det bli en sån misär. Fruktansvärt tragiskt och sorgligt hur det slutade. RIP Emilia, hoppas du är på en bättre plats nu.
Citera
2020-10-17, 23:25
Medlem
Jag skrollade igenom massa sms i Kristianstads TR B 2795-19 Aktbil 128.pdf och Emilia har haft en konversation med A angående tröjor? som Diana har köpt åt dom och han vill komma över och chilla. E skriver att hon saknar sin hund och på s 119 verkar sista sms:et komma i den konversationen morgonen kl 07:34 den 2019-11-22. Då skriver E "2000"? Undrar vad hon syftar på då? Byter ämne från hund till 2000? Diskuterar de betalning för något?
Citera
2020-10-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
sorry för det tog så lång tid.
/.../
https://forumfiles.com/72W7b9g3pf/Kristianstads_TR_B_2795-19_Aktbil_124_pdf
Du är en hjälte! Stort tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera