2020-10-18, 10:40
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senap
Läraren skulle visa sig på styva linan fast det går att undervisa utan rekvisita, och valet fick fruktansvärda konsekvenser. Det är sorgligt som fan, men inte oväntat, och skiljer sig inte nämnvärt från andra fall där hot mot en arg människas världsbild har undanröjts.

Problemet är inte Islam. Karikatyrer skulle inte ens va ett problem om alla trodde på Allah. Eller på freedom of the arts. Problemet är att ingen tror likadant. Vi har alla korrumperats av myter av olika slag. Fast det hajar vi ju inte själva, förrän det avslöjas en pinsam dag.

Men om du tror att lösningen är att hata den som lurats, så fortsätt för all del. Jag hoppas att det gör dig glad

Problemet är inte alls att folk tycker olika. Vi befinner oss i en extremt farlig situation där den svenska staten försöker likrikta åsikter i en gemensam politiskt korrekt värdegrund utan att ta hänsyn till etniskt ursprung och kulturella aspekter.
Den svenska staten förstår dock inte att de flesta inte vill bli likriktade på detta sätt, varken utlänningar eller svenskar.

Problemet är mångkulturen tillsammans med Värdegrunden. Det som bevisat fungerar är ett etniskt homogent samhälle där åsikter, idéer, argument och information kan spridas helt fritt utan repression.

Motsatsen är då ett etniskt blandat, totalitärt samhälle där alla tvingas tycka likadant, fyllt med konflikter, våld, kulturkrockar, alienering och oförståelse.
Citera
2020-10-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Snälla rara det handlar inte om att skuld belägga offret. Men han borde fattat bättre?
Som jag skrev tidigare om jag går med 1 kilo guld runt halsen i Mozambiques slumkvarter och sen blir rånad alt mördad, har jag då inget som helst självansvar?
Vilken fantasi värld lever du i?
Tror du är väldigt naiv lilla vän?
Mycket bra liknelse och här i Thailand säger vi fuck off till den som fått sin guldkedja kapad av tonåringar på MC. Indier, ryssar, araber och få från EU numera. De har äntligen lärt sig!
Citera
2020-10-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Du menar häxbränningarna? Ja det är ju ett tag sen. Känns som en rimlig jämförelse att ta något som hände för typ 300 år sedan? Eller inte.

Det var senast man verkligen efterlevde kristendomen i Europa.
Citera
2020-10-18, 10:44
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Nä det är verkligen inte tjejers fel att dom blir våldtagna.
Men om du trots riskerna springer halvnäck full nattetid i tex Harlem eller Rinkeby får du räkna med att folk kommer reagera på olika sätt.
Är det rätt ? Nej så klart. Men har den fulla kvinnan som är halvnäck något som helst självansvar? Ja faktiskt. Man ska inte utsätta sig för extrema situationer.
Om du går med ett kilo guld runt halsen i Mozambiques slumkvarter och blir rånad är det ditt fel eller?

Du och jag tänker likadant!
Samma sak som tjejerna som tälta i Marocko och fick halsen avskuren. Riskerna är djupt överhängande!!!!!!! Mina föräldrar förbjöd mig redan som barn att tälta utomhus! Skulle aldrig komma på idén att tänka i Marocko!!!!!!!!!!
Och nej du kan inte kräva att dom där människorna ska fungera som en svensk. Do you get it? Förstår du skillnaden? Ja det är skillnad på människor och människor! Utsätt dig inte för onödiga risker!
Man behöver inte heller supa sig full och vimla runt i rinkeby i kort kort... En sen natt... Sen bli chockerad varför man blir våldtagen?
Sen blir folk rånade på rolex, vad tror dom gängen försörjde sig på????? Själv har jag en casio någon får ta så fan bäst dom vill.. Haha jag vet det är sjukt men så ser de tut.
Inte sagt att det är kvinnans fel. Man borde ge fan i andra människor men riskerna är överhängande!!! Vart minimerar vi riskerna??????
Citera
2020-10-18, 10:47
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag försöker förstå er som försöker ursäkta mördarens agerande med svar som typ "Han borde vetat bättre" och liknande. Kanske är den rimliga förväntningen på muslimer att dom kan flippa ur av en bild, för det är ju det ni säger när han "borde vetat bättre". Då borde man även kunna slå fast att muslimer hör inte hemma i väst, för här ska man kunna visa bilder utan att riskera att tappa huvudet. Blir man provocerad av något kan man välja att lämna som också var valet läraren gav sina elever och han hade gjort samma sak året tidigare utan problem. Om du som muslim kommer hit och inte klarar av våran yttrandefrihet så ska du hem igen.
Citera
2020-10-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Fast varför provocera? Provokatören bär ju huvudansvaret för denna tradegi. Om det finns människor som blir upprörda får värdländer allt ta och anpassa sig.

Fysiskt våld är ALDRIG ok oavsett hur provocerad och kränkt man känner sig.

Lagarna i västländerna står långt över all religion och så ska det för alltid förbli.

Gärningsmannen kunde gjort karikatyrer på läraren istället.
Citera
2020-10-18, 10:48
Medlem
Citat:
Snälla rara det handlar inte om att skuld belägga offret. Men han borde fattat bättre?
Som jag skrev tidigare om jag går med 1 kilo guld runt halsen i Mozambiques slumkvarter och sen blir rånad alt mördad, har jag då inget som helst självansvar?
Vilken fantasi värld lever du i?
Tror du är väldigt naiv lilla vän?

Det läskiga är ju att ni verkar acceptera Islamism som en naturlag numera, när det i själva verket är en farlig politisk ideologi.

Precis samma typ av människor slickade naziröv under andra världskriget..
Senast redigerad av Deballerur 2020-10-18 kl. 10:57.
Citera
2020-10-18, 10:51
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Det var senast man verkligen efterlevde kristendomen i Europa.
Om endast religion efterlevs när oskyldiga människor dör, då hör inte religion hemma i vårt samhälle.
Citera
2020-10-18, 11:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag försöker förstå er som försöker ursäkta mördarens agerande med svar som typ "Han borde vetat bättre" och liknande. Kanske är den rimliga förväntningen på muslimer att dom kan flippa ur av en bild, för det är ju det ni säger när han "borde vetat bättre". Då borde man även kunna slå fast att muslimer hör inte hemma i väst, för här ska man kunna visa bilder utan att riskera att tappa huvudet. Blir man provocerad av något kan man välja att lämna som också var valet läraren gav sina elever och han hade gjort samma sak året tidigare utan problem. Om du som muslim kommer hit och inte klarar av våran yttrandefrihet så ska du hem igen.
Ja, verkligen!

Samma relativisering förekom efter massakern på Charlie Hebdo. Sam Harris gjorde ett lysande inslag om detta som jag verkligen rekommenderar:
https://www.youtube.com/watch?v=vDZHg4Fag3I

"People have been murdered over cartoons - end of moral analysis".

Med ord som "onödigt" och "provocerande" bereder dessa personer väg för vider såsom Abdoullakh Abouyedovich Anzorov. Han fann inte bara stöd hos de personer som anser det rätt och riktigt att mörda i profetens namn utan också ett indirekt stöd av människor som uttrycker viss förståelse för det onödiga i att provocera.
Senast redigerad av Tinuviel 2020-10-18 kl. 11:17.
Citera
2020-10-18, 11:03
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Du och jag tänker likadant!
Samma sak som tjejerna som tälta i Marocko och fick halsen avskuren. Riskerna är djupt överhängande!!!!!!! Mina föräldrar förbjöd mig redan som barn att tälta utomhus! Skulle aldrig komma på idén att tänka i Marocko!!!!!!!!!!
Och nej du kan inte kräva att dom där människorna ska fungera som en svensk. Do you get it? Förstår du skillnaden? Ja det är skillnad på människor och människor! Utsätt dig inte för onödiga risker!
Man behöver inte heller supa sig full och vimla runt i rinkeby i kort kort... En sen natt... Sen bli chockerad varför man blir våldtagen?
Sen blir folk rånade på rolex, vad tror dom gängen försörjde sig på????? Själv har jag en casio någon får ta så fan bäst dom vill.. Haha jag vet det är sjukt men så ser de tut.
Inte sagt att det är kvinnans fel. Man borde ge fan i andra människor men riskerna är överhängande!!! Vart minimerar vi riskerna??????

Du vill springa och gömma dig. Det handlar istället om att säga ifrån, vi ska aldrig acceptera sån här skit.
Citera
2020-10-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Det läskiga är ju att ni verkar acceptera Islamism som en naturlag numera, när det i själva verket är en farlig politisk ideologi.

Precis samma typ av människor slickade naziröv under andra världskriget..

I boken mein kampf så "yrrade" Adolf att Frankrike var på väg att bli en "Afrikansk-stat" och det skulle bli katastrof om det fortsätter. Hade han fel?

Sen det dummaste av allt var att Tyskland inte ville starta krig mot den muslimska världen. Hade dom rätt? Det var så fel att tyskarna ville bevara ett nordiskt-Europa. Det tycker inte jag.

USA gick in i iraq 2003 - och Europa fick betala priset med i namnet av demokratin.
Citera
2020-10-18, 11:20
Medlem
Citat:
Henke, min Henke du är bortdribblad av dina egna tankar som jag blev med min drönare, haha. Finns ingen som försvarar handlingen här, du har muslim fobi och känner dej hotad när du borde vara i kyrkan åh be om syndaförlåtelse deluxe!

Mussarna är inbjudna till EU så sätt igång och leverera vad dina politiker lovat. Tiden för ångervecka ute så flytta ut som jag eller lär dej att acceptera olikheter!

Jävla gnäll på domarn, din kristna moral. Slå Muhammed på smalbena och du får ett rött kort även på borta matchen. Domaren bara följde reglerna hos barnet. Känslor går alltid före tankar hos barn. Mussebarnet 18 år trodde han skulle till himmelriket och visa gärna en länk på att han inte är där, va! Vad tror du på, jag tror på att en kaffe skall bli gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in