Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-17, 19:33
Medlem
Undras hur utvecklingen sett ut om Tommy sagt som det var istf att försöka mörka? Hur hade utvecklingen sett ut om han erkänt rakt av när han blev tagen utanför porten?
  • Hade den här tråden existerat, om så i vilken omfattning?
  • Hade han fått ha sina Facebook-konton i fred?
  • Hade intresset för DFM varit lika stort?
Citera
2020-10-17, 20:29
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Undras hur utvecklingen sett ut om Tommy sagt som det var istf att försöka mörka? Hur hade utvecklingen sett ut om han erkänt rakt av när han blev tagen utanför porten?
  • Hade den här tråden existerat, om så i vilken omfattning?
  • Hade han fått ha sina Facebook-konton i fred?
  • Hade intresset för DFM varit lika stort?

Framförallt hade religiösa förlåtit honom. Jag tror ha gjorde en jättemiss som inte gjorde upp med detta. personligen tror jag han dödade sin religiösa karriär. En jätteblunder av honom.

Jag hade inte tyckt han varit intressant alls om han gjort som du sa. Facebookgruperna vet jag inget om då jag inte skriver där. Men tror de som tog över hans grupp sagt att om han bekänt osv så skulle de aldrig gjort sådär.

Att försöka mörka något som är offentligt, med den utrustning och tillgång till info vi har idag, gör en person enbart till en lismande figur.
Citera
2020-10-17, 22:02
Medlem
Magictrixs avatar
Kolla på Paolo. Han förlorade allt i några månader. Nu har han sonat sin tid och är på riktigt (?) ångerfull och på väg tillbaka.
Citera
2020-10-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Kolla på Paolo. Han förlorade allt i några månader. Nu har han sonat sin tid och är på riktigt (?) ångerfull och på väg tillbaka.
Mest troligt ja, men antagligen lite längre karantän.
Krämardahl verkar inte förstå vilket sänke han tagit ombord, och att han gjort situationen värre med sina råd/ställningstaganden. Nu riktas allt fler blickar mot DFM, inte minst deras ekonomiska förehavanden, något som han kan tacka Rock'n'Roll-Tommy för.
Citera
2020-10-17, 23:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Mest troligt ja, men antagligen lite längre karantän.
Krämardahl verkar inte förstå vilket sänke han tagit ombord, och att han gjort situationen värre med sina råd/ställningstaganden. Nu riktas allt fler blickar mot DFM, inte minst deras ekonomiska förehavanden, något som han kan tacka Rock'n'Roll-Tommy för.

När man läser på om dessa herrar, med minst sagt brokigt förflutet, kan jag inte låta bli att fundera över hur kristna de är. Tror de själva att de är kallade av Gud? För att kränga vigvatten och blåbärssoppa till Jesustanterna?
Citera
2020-10-18, 10:12
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
När man läser på om dessa herrar, med minst sagt brokigt förflutet, kan jag inte låta bli att fundera över hur kristna de är. Tror de själva att de är kallade av Gud? För att kränga vigvatten och blåbärssoppa till Jesustanterna?

Tror inte de är ett dugg religiösa... Inte för fem öre. De försörjer sig på att predika och ha kampanjer, handlar om pengar ingenting annat. De är värsta sortens människor, de lever på äldre tanters pengar.

Tommy är lite rockn roll men smart är han inte. je mer han är i rampljuset ju mer kommer dfm förknippas med sexköp och alkohol....

Antingen är Lekardhal helt korkad eller så har Tommy Dee en hållhake på honom....

Om de verkligen köper en kyrka i oscarshamn kommer de bli mer granskade. Skojigt för dem att ha en horköpare som talesman.

Såg någon senaste videon från något tåg? Fan han ser mer och mer ut som en missbrukare. Jag tror han dricker fortfarande. Inte en chans att han är nykterist.

https://www.instagram.com/p/CGZU97ap_wm/
Citera
2020-10-18, 10:40
Medlem
JumpingJacks avatar
Om en "predikant" som Dahlman åker ut till en mindre frikyrka som gästpredikant, får han betalt för att göra det? Hur mycket brukar det röra sig om i så fall? Vem betalar? Församlingen eller tar man inträde eller kollekt eller hur fungerar det?
Citera
2020-10-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Tror inte de är ett dugg religiösa... Inte för fem öre. De försörjer sig på att predika och ha kampanjer, handlar om pengar ingenting annat. De är värsta sortens människor, de lever på äldre tanters pengar.

Tommy är lite rockn roll men smart är han inte. je mer han är i rampljuset ju mer kommer dfm förknippas med sexköp och alkohol....

Antingen är Lekardhal helt korkad eller så har Tommy Dee en hållhake på honom....

Om de verkligen köper en kyrka i oscarshamn kommer de bli mer granskade. Skojigt för dem att ha en horköpare som talesman.

Såg någon senaste videon från något tåg? Fan han ser mer och mer ut som en missbrukare. Jag tror han dricker fortfarande. Inte en chans att han är nykterist.

Han passar väl på när han är hemma hos mamma, som skyddat honom i alla år och fortsätter så (till viss del förståeligt då han är enda familj hon har kvar). Håller sig säkerligen nykter när han är i Krämardahls sällskap, åtminstone när de är ute på turné (Jesustanterna skulle ju få hjärtsnörp annars).
Videon ligger även uppe på DFMs sidor på Facebook, frågan är hur länge. Tydligen har publiceringen retat upp "mobben" så just nu är den store ledarens tre konton stängda. Hittills har inga stängda konton återkommit "i drift", så han får förmodligen börja om från scratch. Ett kännbart slag, då all "undervisning" och alla tiggarinlägg i så fall är borta. Frågan är om han inser varför, vilket jag tvivlar på.
Citera
2020-10-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Om en "predikant" som Dahlman åker ut till en mindre frikyrka som gästpredikant, får han betalt för att göra det? Hur mycket brukar det röra sig om i så fall? Vem betalar? Församlingen eller tar man inträde eller kollekt eller hur fungerar det?
I de seriösa sammanhangen är det dels reseersättning men också någon slags gage, vilket är en av anledningarna till att Tommy inte längre välkomnas då han kräver för mycket betalt (som jag förstått det). Sedan brukar han kränga böcker (svart antagligen) förutom det.
Citera
2020-10-18, 20:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler

Mycket märklig video. Varför står han på tåget och spelar in en inbjudan till nyårsafton? Det är ju inte direkt brist på information om den tillställningen. Men herregud vad sliten han är där. Ser ju direkt bakfull ut.
Citera
2020-10-18, 22:46
Medlem
Citat:
Mycket märklig video. Varför står han på tåget och spelar in en inbjudan till nyårsafton? Det är ju inte direkt brist på information om den tillställningen. Men herregud vad sliten han är där. Ser ju direkt bakfull ut.
Antagligen är inte tillströmningen i fas med förväntningarna, som vanligt när det gäller DFM, vilket valet av tid och plats för inspelningen ger intryck av (förutom för Jesustanterna då förstås, de säger ju amen och halleluja så fort någon av herrarna klipper med brödsaxen oavsett syfte).
Citera
2020-10-19, 11:15
Medlem
Rock'n'Roll-Tommy fick som han ville, böterna sänks från 15.500 till 6.000 samt 800 till Brottsofferfonden. I övrigt allt lika som strafföreläggandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in