2020-10-18, 10:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ålrajt!

Istället för att låta andra behöva förlita sig på dina högerradikala ord så passar jag på att länka till ett par sidor så att man får bilda sig en egen uppfattning.

https://targetearly.targetsmart.com/index.html
https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/index.html

Högerradikala ord ? Detta är defacto returer i Florida, sluta snacka skit.
Jag har tidigt noterat att jag rapporter fakta oavsett om det stödjer Trump eller Biden. Om du skickar ut länkar behöver du vara mycket mer precis än nationellt, valet avgörs som bekant inte på detta sätt.

Till skillnad från ditt synsätt avser jag ha rätt vid valdagen. Då förljugenheten om Bidens framgångar var extrem inom polls och MSM är det inte mer än korrekt att vi nu ser detta pysa ihop när rösterna börjar räknas (Håller själv koll på de stater där det avgörs).

Intressanta noteringar av returnerade Poströster generellt:

1. Det finns ingen ökning bland yngre röstande sk "youth turnout"
2. Det finns ingen ökning bland nya röstande
3. Elektorernas olika grupper (svarta, vita, latinos osv) är samma dvs lika många vita i % som valet 2016
Senast redigerad av Nixter 2020-10-18 kl. 10:11.
2020-10-18, 10:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Helt otroligt vilken energi Trump har. Som en 20 åring.

Två delstater/dag och det ska tydligen bli kanske uppemot 5 delstater/dag de sista dagarna hörde jag på FOX.

Samtidigt har vi Biden som inte ens kampanjar utan tar ledigt varannan dag
För dig räcker det alltså att en president har energi!

Trump hånas nu i media för att han inte vet vad han skall göra om han förlorar valet. Han frågar: Skall jag lämna landet?
Så talar en sann egoist, det är honom själv det handlar om, inte landet.
2020-10-18, 10:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
En av de avgörande sakfrågorna i presidentvalet är klimatkrisen.

Trump förnekar att det är ett problem och har bl a satsat på fracking, dragit sig ur Paris-avtalet. För han anser att det gagnar ekonomin bäst att blunda för fundamentala problem.

Biden är medveten om klimatkrisen och han har en plan att minska utsläppen
.

Why the US election could decide battle against climate change

Scientists studying climate change say that the re-election of Donald Trump could make it "impossible" to keep global temperatures in check.

They're worried another four years of Trump would "lock in" the use of fossil fuels for decades to come - securing and enhancing the infrastructure for oil and gas production rather than phasing them out as environmentalists want.

Joe Biden's climate plan, the scientists argue, would give the world a fighting chance.

https://news.yahoo.com/why-us-election-could-decide-050322653.html

Nu får du ge dig.

På vilket sätt bryr den som skriver på parisavtalet, eller ännu värre, parisavtalet+, om klimatet?

Jag skulle säga tvärtom, att den som skriver på parisavtalet är en "klimatmordbrännare".

Demokraterna backas av kommunistpartiet i Kina på grund av att de blundar åt kinesernas c02 utsläpp de kommande 10 åren.

Vad har demokraterna för plan för att få Kina att minska sina utsläpp?

Donald Trump har åtminstone ogiltigförklarat parisavtalet, det behöver förhandlas om.

Inte bara ur miljöperspektiv utan även i ekonomiskt perspektiv.
Hur skall väst kunna konkurrera med Kina när de inte har samma krav som oss?
2020-10-18, 10:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Demokraterna har insett att klimatförändringarna är ett allvarligt problem, som redan skapar katastrofer på många håll och värre kommer det att bli. Vi måste hålla uppvärmningen till under 2C, helst till 1,5C och just nu ser det nu som det inte alls kommer att hålla. Då kommer världen och våra samhällen att förändras väldigt mycket.

Medan Trump blundar för detta och misstror forskningen, ställer demokraterna upp på det överenskomna målet om 1,5C, de tänker minska fossilberoendet, öka kollektivtrafiken, driva på utvecklingen av elfordon.

How Joe Biden's climate plan compares to the Green New Deal

On emissions reductions, Biden's plan calls for a carbon pollution-free U.S. power sector by 2035, with net-zero emissions throughout the economy by 2050.

https://www.cbsnews.com/news/green-new-deal-joe-biden-climate-change-plan/#:~:text=%20How%20Joe%20Biden%27s%20climate%20plan %20compares%20to,fracking.%20On%20emissions%20redu ctions%2C%20Biden%27s%20plan...%20More%20

Även ekonomer menar att detta är nödvändiga åtgärder som kommer att kosta mindre än konsekvenserna av att göra ingenting.
Men Biden är ju död för länge sedan när vi andra lever i 2035. Det verkar ju mest vara tomma ord. Hur ser planen ut?

Vad gäller utsläpp under Trump har de minskat och är nu nere på 90-talsnivå. Det har aldrig producerats fler elbilar än under Trump.

Åter till Biden:
Det enda jag kan se att han vill göra är att satsa på vindkraft och "klimatsäkra bostadshus". Jag vet inte riktigt vad det betyder och jag tror heller inte att de boende är intresserade av att Bidens Bygglag ska komma hem till dem under en påtvingad renovering. Faktum är att jag menar att allt mest är snömos från Biden.

Citat:
In contrast, Biden's climate plan would lay out $2 trillion over 4 years towards clean energy and infrastructure, which he says will create "millions" of jobs and move the U.S. closer to a carbon-free future. (For comparison, the cost, while expensive, it is still short of the one-year, $2.2 trillion price tag for U.S. coronavirus stimulus measures to date.)

Clean energy = bygga ut vindkraften.
Infrastructure = ????? Vilken infrastruktur? Hur ska han bygga ut den utan att öka utsläppen?

Biden kommer satsa på att flytta utsläppstunga industrier till Kina och dessutom tvinga medborgarna att betala för det.
2020-10-18, 10:10
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
För dig räcker det alltså att en president har energi!

Trump hånas nu i media för att han inte vet vad han skall göra om han förlorar valet. Han frågar: Skall jag lämna landet?
Så talar en sann egoist, det är honom själv det handlar om, inte landet.

Hur gick det med kändisarna som skulle lämna landet när Trump vann presidentvalet 2016?

Du skall nog inte ta de uttalandena så ordagrant.
2020-10-18, 10:14
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Ditt hat och förakt nu igen. Vad hände med mitt förra svar till dig?

Det blir en ljuvlig seger för alla outcasts och deplorables om nån vecka. Segern kan de tacka det sentiment som också syns i denna tråd. Hat är negativ entusiasm, sånt slår alltid tillbaka.

Jag hatar definitivt ingen som jag aldrig träffat, som jag bara känner som anonyma alias på ett internetforum. Däremot kan jag förakta dem och det som de skriver. Särskilt toktanter och foliehattar som Q-rörelsen. Ni är direkt livsfarliga och har skapat många situationer världen över där ni utsatt andra för livsfara och till och med död. Situationen på Cosmos Ping Ping där en av era meningsfränder med vapenkraft skulle frita barn som kidnappats och hölls i pedofilernas våld. Ni stödjer bara Trump för att han är sinnessvag nog att att inte ta avstånd från vad ni säger och gör.

Ni följer blint en ledare som ni inte vet vem det är, och som bara håller kontakten med er på obskyra internetforum. Där ni kan ta del av galningens sjukliga kommunikation. Ni saknar helt förmågan till kritiskt tänkande och att dra egna slutsatser av den information som finns i bruset. Ni är därför värda allt det förakt som jag och andra riktar åt ert håll.

Vilket svar hänvisar du till, det är så många foliehattar i denna tråd att det är svårt att hålla isär er.

Vet heller inte vilken seger du förväntar dig om en vecka, för oss andra är valet om drygt två veckor den 3/11. Då vågar jag lova dig att USA har en nya President och han heter Joe Biden. Hur mycket du än använder detta forum, för dina/era fulteorier.

Att du dessutom tror att denna tråd har en faktiskt påverkan på det amerikanska Presidentvalet, säger väl allt om dig och dina likar.
2020-10-18, 10:18
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag hatar definitivt ingen som jag aldrig träffat, som jag bara känner som anonyma alias på ett internetforum. Däremot kan jag förakta dem och det som de skriver. Särskilt toktanter och foliehattar som Q-rörelsen. Ni är direkt livsfarliga och har skapat många situationer världen över där ni utsatt andra för livsfara och till och med död. Situationen på Cosmos Ping Ping där en av era meningsfränder med vapenkraft skulle frita barn som kidnappats och hölls i pedofilernas våld. Ni stödjer bara Trump för att han är sinnessvag nog att att inte ta avstånd från vad ni säger och gör.

Ni följer blint en ledare som ni inte vet vem det är, och som bara håller kontakten med er på obskyra internetforum. Där ni kan ta del av galningens sjukliga kommunikation. Ni saknar helt förmågan till kritiskt tänkande och att dra egna slutsatser av den information som finns i bruset. Ni är därför värda allt det förakt som jag och andra riktar åt ert håll.

Vilket svar hänvisar du till, det är så många foliehattar i denna tråd att det är svårt att hålla isär er.

Vet heller inte vilken seger du förväntar dig om en vecka, för oss andra är valet om drygt två veckor den 3/11. Då vågar jag lova dig att USA har en nya President och han heter Joe Biden. Hur mycket du än använder detta forum, för dina/era fulteorier.

Att du dessutom tror att denna tråd har en faktiskt påverkan på det amerikanska Presidentvalet, säger väl allt om dig och dina likar.

Att du tror att detta bara handlar om bara valet i USA är ett skämt. Stödet för en fri värld är universellt och valet i USA är ytterst viktigt för att fortsätta önskan om en fri värld.

Winston Churchill, Margret Thatcher hade stått på Trumps sida, om vi gör liknelsen snäll.
2020-10-18, 10:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Touche.

Den du debatterar med har dock en synnerligen grav "miljö-skada" där denne enbart replikerar Gretas "världen kommer gå under om 8-år" som svar, så förvänta dig inga intelligenta svar eller konstruktiva analyser med data, fakta som grund.

Vi kan dock konstatera att vänsterns grepp om delar av NASA och NOAA i USA håller på att släppa.
Just eftersom jorden kommer gå under om 8 år, vilket Humanlife upprepade gånger förklarat mycket ingående, borde ju 2035 te sig lika långt borta som slutet på evigheten. Bidens förslag om vindkraft, klimatsäkra bostäder och utbyggd infrastruktur kanske känns lite gulligt, men jag tror nog det mest blir upprustade vägnät och sedan några miljarder dollar till diverse bolag i Slicon Valley, som tack för hjälpen under valet. Räknar med att även Google och Facebook ska klimatsäkras för någon miljard.

Någotn minskning av utsläppen lär det knappast bli tal om. Biden har ju dessutom svängt i frackingfrågan, vilket var en av de få saker jag faktiskt sympatiserade med. Men då under förutsättning att det sker en utbyggnad av kärnkraften, som är den bästa rena energin vi känner till.
2020-10-18, 10:21
Medlem
JustZlatans avatar
Det ser inte bra ut för vår vän Trump.

Citat:
Med lite mer än två veckor kvar till valet har Joe Biden en tvåsiffrig ledning i de nationella opinionsundersökningarna. Oron för en svidande valförlust blir nu större och större bland ledande republikaner.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7577411
2020-10-18, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Hahahaha, oj, oj en av världens tyngsta banker, om du säger det så. Men vad har de med politiska val att göra

https://money.cnn.com/galleries/2007/fortune/0704/gallery.500top50.fortune/11.html

Vad de har med politik att göra? De estimerade att Trump kommer att vinna, det är det vi diskuterar men du har redan glömt vad du skrev för fem minuter sedan (när du skrev ditt inlägg) ...?

Citat:
Lågborgerlig?, du skulle bara veta.

Då hade jag alltså rätt? Lågborgerlig it is.

Citat:
Du är patetisk och obegåvad, du passar med andra ord väl in i Trumps väljarbas av outbildade, ensamstående och medelålders män boende i trailerparks i Rednecksdistrikt.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Det där mantrat som du kastat ur dig mot alla möjliga börjar kännas bra barnsligt, desperat och inte alltför begåvat. Återkom när du har något att säga om valet.
Senast redigerad av Sinestro 2020-10-18 kl. 10:30.
2020-10-18, 10:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
https://www.forbes.com/sites/jackbrewster/2020/10/15/race-for-the-white-house-is-far-closer-than-some-people-think-biden-campaign-manager-warns/

Jen O'Malley Dillon, Biden's campaign manager, issued the warning Trump could win again.
" the very searing truth is that Donald Trump can still win"
"Race For The White House Is 'Far Closer' Than Some People think Campaign manager says"

MEN Forbes är väl fejk

Nej, men Forbes har ingen som helst insikt i valrörelsen 2020, de är en investeringsbank utan egen expertis på området. Om jag vill veta hur det går på börsen så går jag väl inte till min ICA-handlare. Det är på denna nivå du nu argumenterar.

Dessutom att det finns personer inom det Demokratiska partiet som lyfter möjligheten att det kan bli en Trump seger, handlar ju om att mobilisera sina egna väljare, så att det inte blir som 2016 en gång till. Det vill säga att många Demokrater stannade hemma och avstod från att rösta, då utgången redan var klar.

Precis som jag, så vet du att ALLA, och jag menar verkligen ALLA Opinionsinstitut och Spelbolag har Biden i klar ledning i detta Presidentval. Att du greppar efter alla halmstrån du finner är i och för sig förståligt. Hoppet är ju det sista som överger en. Även dig!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-18, 10:24
Medlem
Haddock93s avatar
https://banned.video/watch?id=5f8b7cca9d7ca5144824dc5e

Confirmed: Trump Has Footage Of Hunter Biden Raping And Torturing Little Girls — Set To Release

Det här hör väl egentligen hemma på konspirationsteorier MEN om det är sant kommer det avgöra valet. Biden kommer såklart inte längre försöka bli president.

Tydligen ska kineserna ha dessa bilder med och använder det för att utpressa Biden och Demokraterna men även många inom Washington för att nå sin agenda.

Ta det med en nypa salt, skulle dock inte bli förvånad om sant. Skulle förklara en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in