2020-10-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Eller kan det bety at det er prestedatteren som har sagt at TH har sagt dette? Siden ordet "JEG" er skrevet med store bokstaver slik vi ser? Kommer litt ann på hvordan man skal tolke dette.

Nå var det jo prestedatteren som tok kontakt med søsteren, og fortalte om hva politiet hevdet, så det kan umulig stemme.

Brevet er meget enkelt å forstå, dersom man ikke ønsker at det skal stå noe helt annet der enn det som faktisk står der.
Citera
2020-10-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
At politiet sitter og forfalsker den skriftlige delen av avhøret til alle barna har jeg vansklig for å tro.

Det må være TH som var i avhør først som har påvirket barna til dette for avhøret taes også opp på bånd.

Politiet har ifølge bistandsadvokat Kihle innrømmet feil og misforståelser, så du trenger ikke tro at politiet sitter og forfalsker avhørene. Det finnes helt normale forklaringer på det meste.
Citera
2020-10-17, 23:34
Avslutad
Citat:
At politiet sitter og forfalsker den skriftlige delen av avhøret til alle barna har jeg vansklig for å tro.

Det må være TH som var i avhør først som har påvirket barna til dette for avhøret taes også opp på bånd.
Slike feil ble gjort i tiden før det ble gjort lydopptak ifm avhør også.

Slike feil kan politiet lett forklare med at det har blitt gjort en feil. Litt overdrevet å kalle det forfalskning. Politiet er også bare mennesker.

Derfor var det tidligere desto viktigere med gjennomlesing, før signeringen av avhøret.

Avhør er slitsomt, og det er lett for at man signerer uten at man egentlig har full kontroll på om at alt stemmer, derfor er det bra for rettsikkerheten at man har lydopptak/video i tillegg.
Citera
2020-10-17, 23:45
Avslutad
Citat:
Kihle er advokaten til barna så selvsagt er ikke avhørene av barna klausulert, det er faktisk en menneskerett å ha krav på advokat, og advokaten har også kav på å få være til stede i avhør om den som avhøres ønsker det.
Det sa jeg ikke at de ikke hadde rett på.
De har en bistandsadvokat.
Det er ikke Hagen-barna som er siktet.

Bistandsadvokaten har fått innsyn i etterforskningen mot taushetsplikt.

Det er politiet som etterforsket, og domstolen dømmer, i den sammenhengen har ikke bistandsadvokaten taushetsplikt.
Hans jobb er å se til at Hagen-barnas rettigheter blir ivaretatt, og til det trenger han ikke offentligheten (det var i såfall betingelsen for innsynet).
Citera
2020-10-17, 23:48
Medlem
Theforeigners avatar
Jag har 3 frågor:

1. Kan någon upplysa vem som leder efterforskningen efter att politiadvokat Haris Hrenovica slutade?

2. Hur blir det med Tom Hagen's dusør på ti millioner norske kroner om ett tip leder till att Tom Hagen
blir dømt før AEH's försvinnande och eller död ?

3. Är det möjligt att undersöka om en person i Norge tidigare är dömd/straffad för en kriminell handling?

På förhand tack.
Senast redigerad av Theforeigner 2020-10-18 kl. 00:05.
Citera
2020-10-18, 00:38
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle TH si til barna at de ikke skulle kalle henne ved "økenavnet" ?

Det er en logisk brist her, hvis de aldri kalte henne ved det økenavnet så burde det heller ikke være nødvendig å si fra om at de ikke skulle kalle henne for det.

Konklusjonen her må være at AE hadde et økenavn men at familien lyver for å skjule det.

En forstår at det eksisterer et økenavn. En diskuterer ikke hvem som har røpet det om det ikke finnes. Har en ikke et økenavn så er det fjernt å snakke om det liksom. Så noen har røpet det og det likte datteren dårlig. Det skulle politiet ikke få vite
Citera
2020-10-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Her er det kilden selv som sier hva som er riktig, så det er ingen vits i å lage fantasier om hva man tror er det riktige. Dattera sier at sannheten var stikk motsatt av det politiet trodde. TH sa altså aldri at barna skulle kalle AE noe nedsettende.

Hvorfor skal en far si til barna at de ikke skal bruke et nedsettende kallenavn på sin mor i en familie der de ikke gjør sånt. Det er helt unødvendig når ingen gjør det.
Citera
2020-10-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det du og mange andre her må forstå og ta med i beregningen, er at det er ikke alle som trenger å registrere seg på anonyme forum, for å være bad-as*, uten å få juling. Noen er det, veldig ofte hovedsaklig mot sine foreldre, i oppveksten, og blir ferdig med det. Det er vanligere enn du og mange tror.

Lenge siden bsrna var opprørske tenåringer. Nå er de voksne og bor ikke hos foreldrene lenger.
Citera
2020-10-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det kan være at han har kjeftet på barna når de har sagt noe nedsettende om AE, eller at TH har hatt et positivt kallenavn på AE, som noen i politiet har misforstått.

Snakker du om at barna har kalt moren for noe i barndommen da de bodde hjemme. Hvem har vel ikke det. Omtrent i alle ungdomshjem. Vil politiet bry seg med det?

Eller mener du at de voksne barna snakker om et stygt nedsettende kallenavn nå?
Citera
2020-10-18, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Lenge siden bsrna var opprørske tenåringer. Nå er de voksne og bor ikke hos foreldrene lenger.
Her har du bommet!
Det fremkom i brevet (datteren skrev) at dette avhøret (sitert nedenfor), ang. bl.a. det angivelige kallenavnet "Nullet", handlet om 30 år tilbake i tid/barndommen/ungdommen (da barna bodde hjemme).

https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

Sitat:
Det var time inn og time ut om tullete rykter og påstander og intime detaljer om blant annet mine foreldres sexliv. Jeg ble konfrontert med andre vitners utsagn om rykter om ting som skal ha skjedd 30 år tilbake i tid, bagateller og mange dirkete løgner som jeg vet ikke er sant, men uansett fremført av avhører som om dette var store saker.

Det gjorde meg svært opprørt at politiet i det hele tatt stiller meg slike spørsmål og legger frem ting som fakta som slett ikke er det.

Hverken min mor eller far får forsvart seg mot usannheter og ting tatt ut av sammenheng. Det eneste avhøret gikk ut på, var å svartmale min far. At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn.

I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXX». Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt.

På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret [skriftlig] blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme».
Senast redigerad av Havhest 2020-10-18 kl. 02:19.
Citera
2020-10-18, 02:26
Medlem
Innlegget var så langt Havhest,
Sitat:
Det var time inn og time ut om tullete rykter og påstander og intime detaljer om blant annet mine foreldres sexliv. Jeg ble konfrontert med andre vitners utsagn om rykter om ting som skal ha skjedd 30 år tilbake i tid, bagateller og mange dirkete løgner som jeg vet ikke er sant, men uansett fremført av avhører som om dette var store saker.

Er ikke barna +- 40 eller deromkring.
Jeg skjønner ikke helt dette med ca 10 år gamle ungers reaksjon på foreldres sexliv. Spør politiet barn om foreldrenes sexliv . Dengangen holdt en på å dø av skam at foreldrene gjorde sånt forferdelig. Og gikk lang omvei forbi dem. Så jeg får ikke fatt i innholdet her. Det var jo det reneste tabu da. Det må være datert mye senere om det skal ha noe vettig innhold.
Citera
2020-10-18, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Innlegget var så langt Havhest,
Sitat:

Er ikke barna +- 40 eller deromkring.
Jeg skjønner ikke helt dette med ca 10 år gamle ungers reaksjon på foreldres sexliv. Spør politiet barn om foreldrenes sexliv . Dengangen holdt en på å dø av skam at foreldrene gjorde sånt forferdelig. Og gikk lang omvei forbi dem. Så jeg får ikke fatt i innholdet her. Det var jo det reneste tabu da. Det må være datert mye senere om det skal ha noe vettig innhold.
Tydeligvis spurte politiet om det, men det denne diskusjonen handlet om, var spørsmålene om det angivelige kallenavnet "Nullet". Det var altså i barndommen, og det var det jeg ville vise med sitatet.
Du trenger bare lese det uthevede for å forstå, men samtidig bør man gidde å lese, om man vil påstå hardnakket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in