2020-10-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kihle uttaler seg i denne TV2-saken: https://www.tv2.no/a/11479575/

Utdrag:

Bistandsadvokat Ståle Kihle reagerer også på denne episoden. Han sier at det er blitt forklart som en misforståelse fra politiets side, men Kihle mener dette underbygger det hans klienter frykter: At politiet har tunnelsyn, og at de har «bestemt seg» for at Tom Hagen er skyldig.

Artikler fra tiden før Kihle fikk fullt innsyn i etterforskningen er uinteressant i denne sammenhengen, det står vel noe i de klausulerte dokumentene hvor politiet har fått disse opplysningene fra.
Citera
2020-10-17, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Avhørene av barna er da ikke klausulert, han er da bistandsadvokaten deres.
Han kan ikke henvende seg til media, men selvsagt kan han henvende seg til politi og rettsvesen.
Citera
2020-10-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Han kan ikke henvende seg til media, men selvsagt kan han henvende seg til politi og rettsvesen.

Har du link eller dikter du opp noe du ikke kan forsvare ?

Jeg gjetter alt 2.
Citera
2020-10-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Hørt at han brukte leiebil og skulle til kvittfjell . Den Dagen han skulle imøte med noen der oppe hadde han bedt vedkommende om å si Til politiet at han var der 31okt , men sannheten var at han ikke var imøte med han før 1 NOV. på kvittfjell .
VE, TH og RU er høyaktuelle kandidater til 21 års fengsel.
Citera
2020-10-17, 23:08
Bannlyst
Citat:
Det kan være at han har kjeftet på barna når de har sagt noe nedsettende om AE, eller at TH har hatt et positivt kallenavn på AE, som noen i politiet har misforstått.

Eller kan det bety at det er prestedatteren som har sagt at TH har sagt dette? Siden ordet "JEG" er skrevet med store bokstaver slik vi ser? Kommer litt ann på hvordan man skal tolke dette.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-17 kl. 23:16.
Citera
2020-10-17, 23:10
Avslutad
Citat:
Har du link eller dikter du opp noe du ikke kan forsvare ?

Jeg gjetter alt 2.
https://www.aftenposten.no/norge/i/OpLA3w/hagen-barna-fikk-innsyn-i-etterforskningen

"– Begjæringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Ståle Kihle tas til følge mot taushetsplikt, skriver tingrettsdommer Håkon Schei Mentzoni i slutningen fra tingretten.

I kjennelsen går det fram at det er over 20.000 sider med etterforskningsdokumenter saken rundt Anne Elisabeth Hagens forsvinning. Politiet opplyser at de ikke vil anke kjennelsen.

– Prinsipielt spiller det ingen rolle for meg at jeg har måttet underskrive en taushetsplikt. Det viktigste blir å ettergå om politiet har gjort en god nok jobb. Når jeg får en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om å gjennomføre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle til avisa."
Citera
2020-10-17, 23:13
Medlem
Citat:
https://www.aftenposten.no/norge/i/OpLA3w/hagen-barna-fikk-innsyn-i-etterforskningen

"– Begjæringen om innsyn i klausulerte saksdokumenter fra bistandsadvokat Ståle Kihle tas til følge mot taushetsplikt, skriver tingrettsdommer Håkon Schei Mentzoni i slutningen fra tingretten.

I kjennelsen går det fram at det er over 20.000 sider med etterforskningsdokumenter saken rundt Anne Elisabeth Hagens forsvinning. Politiet opplyser at de ikke vil anke kjennelsen.

– Prinsipielt spiller det ingen rolle for meg at jeg har måttet underskrive en taushetsplikt. Det viktigste blir å ettergå om politiet har gjort en god nok jobb. Når jeg får en oversikt, kan det bety at jeg kan be politiet om å gjennomføre nye etterforskningsskritt i saken, sier Kihle til avisa."

Hva er poenget ditt ? Kihle kan ikke nektes å uttale seg i media ang avhørene av barna.
Citera
2020-10-17, 23:18
Medlem
Citat:
Hva er poenget ditt ? Kihle kan ikke nektes å uttale seg i media ang avhørene av barna.
Det blir vel det vanlige. Elvis lever og ble kidnappet av en fanboy fra Ås.
Citera
2020-10-17, 23:18
Medlem
Citat:
Artikler fra tiden før Kihle fikk fullt innsyn i etterforskningen er uinteressant i denne sammenhengen, det står vel noe i de klausulerte dokumentene hvor politiet har fått disse opplysningene fra.

Brevet som ble skrevet av dattera og som alle tre barna stilte seg bak, går på konkrete feil som ble gjort i politiets kommunikasjon med barna, og har ingenting med klausulerte dokumenter å gjøre.
Citera
2020-10-17, 23:21
Avslutad
Citat:
Jo, alt er en del av etterforskningen.
Barna kan uttale seg. Det bare er bistandsadvokaten som har fått innsyn.
Citera
2020-10-17, 23:22
Medlem
Citat:
Brevet som ble skrevet av dattera og som alle tre barna stilte seg bak, går på konkrete feil som ble gjort i politiets kommunikasjon med barna, og har ingenting med klausulerte dokumenter å gjøre.

At politiet sitter og forfalsker den skriftlige delen av avhøret til alle barna har jeg vansklig for å tro.

Det må være TH som var i avhør først som har påvirket barna til dette for avhøret taes også opp på bånd.
Citera
2020-10-17, 23:24
Medlem
Citat:
Jo, alt er en del av etterforskningen.
Barna kan uttale seg. Det bare er bistandsadvokaten som har fått innsyn.

Kihle er advokaten til barna så selvsagt er ikke avhørene av barna klausulert, det er faktisk en menneskerett å ha krav på advokat, og advokaten har også kav på å få være til stede i avhør om den som avhøres ønsker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in