2020-10-17, 10:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majelden
Lägg ner nån gång. Det som hänt är knappast fosterhemsmammans fel. Något av det. Skyll ifrån bara, lägg skuld på någon annan. Precis sånt som många kämpar med att lära samhällets barn att inte göra. Så gör vuxna...
Helt bedrövligt...
Jo du, tänk att alla måste ta sitt ansvar enligt MissRee, vi som skriver här, familjehems mamman, IvO, soc och så vidare. De kvarlevande barnen ska ha rätt att få upprättelse för vad de blir utsatta för.

Den enda som slipper sitt ansvar är Rebecka. Hon behöver inte alls ta ansvar för att Esmeralda dog och plastades in under den tiden Rebecka hade ansvar för henne.
Citera
2020-10-17, 10:23
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Vi är många som har den och har diskuterat den härinne, och ni har inte hängt med i diskussionen.

Läs bilagorna så kanske du fattar.

Haha, fast nä. Ni är två eller tre. Och din definition av att diskutera skiljer sig från min.
Om detta räknas som diskussion:
”har du läst bilagorna?”
”Ja”
”Spännande läsning”
”Ja, nu ser man att socialtjänsten inte är helt oskyldiga i det här”
”Ja”
”Spännande”
så har ni diskuterat det. För mig ser det mest ut som hintar och vaga påståenden. Inga konkreta fakta, inga citat, inte ens konkreta påståenden, utan allt känns svävande och oklart.
Citera
2020-10-17, 10:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjokesokelok
Hans kompisar har sett och förstått att det inte var normalt där hemma. Så om pojken bara får se "normala och sunda" relationer så kommer han förstå hans annorlunda uppväxt. Hoppas bara han får rätt hjälp nu, då han är i en ålder då barn söker mkt... Så han intw följer mammans fotspår... Och att han inte fart för illa i all missär. Den lilla bråkdel vi kan läsa oss till måste han varit med om mkt mer som inte kommit fram. Tänker bara känslan för pojken att mamman övergav honom för p, då när de sa att han var inte hanterbar hemma. Känslan att mitt barn är så illa däran och det enda jag är som mamma är att skicka iväg mitt barn! Han kan inte ha det lätt.. Sen nu när han oxå se hur ett helt samhälle ser och förstår hur illa han haft det (och syskon). Tycker så synd om honom..
Ja och tänk att leva med att hans egen mamma beskyllt honom för att ha ett avikande sexuellt beteende. Ett beteende ingen annan än Rebecka och Patrik sett. Och som med Facit i hand känns som en påhittad anledning för att skicka iväg honom.
Citera
2020-10-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Haha, fast nä. Ni är två eller tre. Och din definition av att diskutera skiljer sig från min.
Om detta räknas som diskussion:
”har du läst bilagorna?”
”Ja”
”Spännande läsning”
”Ja, nu ser man att socialtjänsten inte är helt oskyldiga i det här”
”Ja”
”Spännande”
så har ni diskuterat det. För mig ser det mest ut som hintar och vaga påståenden. Inga konkreta fakta, inga citat, inte ens konkreta påståenden, utan allt känns svävande och oklart.

Ja nu handlar ju inte det här om diskussionsteknik.
Läs för fan.
Citera
2020-10-17, 10:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Nu hoppar jag också.
Fosterhemskvinnan har på alla tänkbara sätt försvårat umgängena, vilket inte alls var för flickans bästa.

Även om det du säger är sant, så har det ju inget med Esmeraldas död att göra. Esmeralda hade ju inte träffat sin familjehemsmamma på 10 månader när hon dog.

Konstigt att man kan tycka att någon som inte sett henne på nästan ett år när ett ansvar, men Rebecka som bodde med henne gör det inte.
Citera
2020-10-17, 10:36
Medlem
OroligLantiss avatar
På något av alla Insta-konton som Rebecka har står följande:
Ditt hjärta är inte mitt, lilla hjärtat är inte ditt, nu ska du lämna det åter.

För någon vecka sedan skrev jag ett inlägg om att Rebeckas främsta argument för att få hem E tycks ha varit att E var hennes barn.
Och det sade hon även flera gånger vid tingsrättsförhandlingarna.

Det jag citerar här ovan stärker min övertygelse om att det handlade om just det - ”det är MITT barn!”

Och att hon benämner Lilla Hjärtat som ’det’ istället för ’henne’?
Citera
2020-10-17, 10:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ja nu handlar ju inte det här om diskussionsteknik.
Läs för fan.

Ladda upp det då för fan!
Citera
2020-10-17, 10:38
Medlem
Citat:
Vi är många som har den och har diskuterat den härinne, och ni har inte hängt med i diskussionen.

Du driver frågan hårt, det vore på sin plats om du kan lista vilka argument du har.

Om inte ser jag det som förtal mot fosterhemsmannan.
Citera
2020-10-17, 10:39
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Fast OroligLantis har ju varit med i tråden sedan början, du kom ju in för inte så länge sedan. Så jag tror att det mer är du som behöver förstå.
Citera
2020-10-17, 10:41
Medlem
Citat:
Hela kompletteringen blir offentlig samtidigt som den skickas in såklart.
Vad du i övrigt menar är svårt att tyda.
Avsaknad av omnämning av vad?

Menar du att du har tillgång till en komplettering som ännu inte har lämnats in?
Citera
2020-10-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast OroligLantis har ju varit med i tråden sedan början, du kom ju in för inte så länge sedan. Så jag tror att det mer är du som behöver förstå.

Det är definitivt inte härinne som man kan utläsa vad som har hänt
Citera
2020-10-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Menar du att du har tillgång till en komplettering som ännu inte har lämnats in?

Nej det menar jag inte.
Den lämnades in den 28 september och är sedan dess offentlig handling efter sekretessprövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in