2020-10-17, 01:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Döms för vållande. Ta straffet för vållande.

Skräms å sorg när ens barn dör. Vem händer det. 3 per år? Varav 2 trafikolyckor.

Inlindad i plast efter Amos sett henne med en raspande andning med E. Sen får Amos köpa Max Mat. E är inte närvarande. Hoppas R åker dit i hovrätten. Hela vägen🙏
Hade jag varit motpart hade jag fotat denna tråd. Men anonyma användarnamn med en agenda. Vet att det anonymt men med tanke på detaljerna så finns det inte många som vet allt och har svar på allt.
Önskar R blev kryssad med särskild utskrivningsprövning.
Oavsett skämmigt. Försummade. Barnet låg inlindad i plast under sängen. De åt Max mat å Amos den stackarn fick köpa å delta.
PS miss och c osv och alla andra, ett hot utanför reglerna på Flashback från Er anmäler rakt av.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-10-17 kl. 01:27.
Citera
2020-10-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
=Vad Rebecka anser sig ha rätt att svara på frågan om Varför hennes dotter ligger Död och inplastad under sängen i sovrummet.
= vad Rebecka tycker om åklagarens frågor.

Det spårar ganska mycket på tråden just nu och mest av alla spårar faktiskt ni. Ni är oxå här mest av alla. För mig är det okey. Ni ger mig något att göra när jag har rökpaus. Dock är sanningen att om ni skulle sluta skriva så skulle tråden tystna.

För vi som tycker att det här handlar om Esmeraldas död och inte om Rebeckas känslor har ju inget som helst behov av att tråden tystnar.

Jag tycker oxå det är Den gripen som så desperat vill förstå ( läs försvara) Rebecka
som pratar mest om de övriga barnen. Det borde ju vara dom som värnar mest om dessa barn som skulle hålla dom utanför tråden kan man tänka.

Att andra nämner syskonen på ställen de tycker är relevanta, må va hänt. För de personerna har ju inte dödat ett barn, och att barnet ska få leva är liksom prio ett i alla barnperspektiv och konventioner som finns.

För övrigt undrar jag vilka som ska få bli familjehem. De ska inte få några pengar, de ska aldrig få dricka alkohol och de får inte älska barnet, men de måste behandla det 100 % korrekt. De skall vara totalt fria från fel och brister.

För det första, var sjutton skulle dessa människor finnas, och hur ska man få den att träda fram och erbjuda sina tjänster. För jag vet att kommuner och privata organisationer har svårt att få tag i bra familjer idag, så var de perfekta ska finnas vore spännande att veta.

För ibland måste ju barn placeras någon annanstans än hos sina föräldrar. Även hur gärna ni än vill förneka det.

Lika lite som man ska få dra en lina, ta ett bloss på en holk, ta en halv tablett, ska man få dricka alkohol. Alkohol och barn hör inte ihop. Inte ens en droppe. Försöker du säga emot det så man man ju tycka vad man vill om ditt tankesätt. Dricker du ett glas vin eller en öl till maten i närheten av barn så visar du på att det är okej att bruka.
Samma som att ta med barn till systemet. Man ska inte introducera barn för berusningsmedel. Så simpelt är det bara. Det är sunt förnuft. Bara för att det är socialt accepterat så är det inte det minsta okej. Ett familjehem ska dessutom vara bättre än biologiska föräldrar. De är godkända av socialnämnden att bli familjehem, ta hand om någon annans barn. Accepterar man alkohol i närheten av barn bara för att det är lagligt så ska man inte få vara familjehem.
Citera
2020-10-17, 01:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Precis som alla andra.
Även du.
Fast jag vill ju inte förstå Vad Rebecka känner eller vilka psykoser hon haft. Jag vill ju att det här ska handla om Esmeralda och inte om Rebecka.

Jag tycker ju att Rebecka skulle bli betydligt hårdare straffad än vad hon blev även om hon har haft försvårande omständigheter i livet och även vilka bokstavskombinationer hon än må ha.

För mig är det ingen ursäkt. För Rebecka är vuxen och med ett föräldrar ansvar och Esmeralda var ett barn utan skyldigheter.

Det finns en möjlighet att delar av det som skrivs här skulle kunna vara en förklaring på Rebeckas beteende. Men som sagt ingen ursäkt. Och jag är som sagt inte intresserad av någon förklaring.

Iallafall inte innan hon tagit sitt vuxen ansvar och erkänt vad hon gjort och berättar vad som hände kring och Med Esmeralda. För innan hon har bett om ursäkt så är förklaringen bara förnekelse och bortförklaringar.
Citera
2020-10-17, 05:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Lika lite som man ska få dra en lina, ta ett bloss på en holk, ta en halv tablett, ska man få dricka alkohol. Alkohol och barn hör inte ihop. Inte ens en droppe. Försöker du säga emot det så man man ju tycka vad man vill om ditt tankesätt. Dricker du ett glas vin eller en öl till maten i närheten av barn så visar du på att det är okej att bruka.
Samma som att ta med barn till systemet. Man ska inte introducera barn för berusningsmedel. Så simpelt är det bara. Det är sunt förnuft. Bara för att det är socialt accepterat så är det inte det minsta okej. Ett familjehem ska dessutom vara bättre än biologiska föräldrar. De är godkända av socialnämnden att bli familjehem, ta hand om någon annans barn. Accepterar man alkohol i närheten av barn bara för att det är lagligt så ska man inte få vara familjehem.
Så du menar att alkohol går bort att använda medans man har hand om barn, men knark går bra?
Deras dotter dog i deras omsorg, med många skador på kroppen. Sluta snacka skit om familjehemmet, E dog inte där, din sjuka jävel!
Citera
2020-10-17, 06:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Nej nej nej.
Så som det ser ut nu så är det ni som hjälper till att sprida hat kring barnens föräldrar.
Alla barn har rätt till sina egna känslor, och det ska då inte vara baserat på vad omogna vuxna skriver på öppna forum.
Det är inte ens i närheten av vad den stackars lilla E fått utstå med sina vidriga föräldrar.
Varför hatade de sitt barn så?
Vad hade hon gjort dem?
Citera
2020-10-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är inte ens i närheten av vad den stackars lilla E fått utstå med sina vidriga föräldrar.
Varför hatade de sitt barn så?
Vad hade hon gjort dem?

Men under tiden du driver på hatet så missar du vad som finns runtomkring, och vilka konsekvenser det får.
Och många med dig gör det.
Citera
2020-10-17, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast jag vill ju inte förstå Vad Rebecka känner eller vilka psykoser hon haft. Jag vill ju att det här ska handla om Esmeralda och inte om Rebecka.

Jag tycker ju att Rebecka skulle bli betydligt hårdare straffad än vad hon blev även om hon har haft försvårande omständigheter i livet och även vilka bokstavskombinationer hon än må ha.

För mig är det ingen ursäkt. För Rebecka är vuxen och med ett föräldrar ansvar och Esmeralda var ett barn utan skyldigheter.

Det finns en möjlighet att delar av det som skrivs här skulle kunna vara en förklaring på Rebeckas beteende. Men som sagt ingen ursäkt. Och jag är som sagt inte intresserad av någon förklaring.

Iallafall inte innan hon tagit sitt vuxen ansvar och erkänt vad hon gjort och berättar vad som hände kring och Med Esmeralda. För innan hon har bett om ursäkt så är förklaringen bara förnekelse och bortförklaringar.

Exakt så här!......
Det är Esmeralda jag bryr mig om. Vad gällande R skiter jag fullständigt och vill inte förstå vad eller varför. Det spelar liksom ingen roll, för det finns inget, absolut inget som kan rättfärdiga det hon gjort!
Hade hon däremot tagit sitt ansvar så hade hon fått respekt även i mina ögon.
Citera
2020-10-17, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så du menar att alkohol går bort att använda medans man har hand om barn, men knark går bra?
Deras dotter dog i deras omsorg, med många skador på kroppen. Sluta snacka skit om familjehemmet, E dog inte där, din sjuka jävel!

Föräldraalienation är likställt med psykisk misshandel.
Nu bedrivs en nationell föräldraalienation mot kvarvarande barn.
I spetsen finns en fosterhemskvinna som på alla sätt har missat den stora detaljen, och som genom profitering, förtal, och exponering av både sina egna och andras barn uppviglar till den masshysteri som pågår i sociala medier. En fosterhemskvinna med uppdrag av socialtjänsten.
Ni är så uppslukade av detta rosa väsen så att ni inte ser konsekvenserna av erat handlande.
Jag hoppas att de kvarvarande barnen får hjälp att driva sin sak mot fosterhemmet.
Så att de kan få ett slut på det här och få sörja ifred.
Citera
2020-10-17, 09:00
Medlem
Citat:
I spetsen finns en fosterhemskvinna som på alla sätt har missat den stora detaljen, och som genom profitering, förtal, och exponering av både sina egna och andras barn uppviglar till den masshysteri som pågår i sociala medier. En fosterhemskvinna med uppdrag av socialtjänsten.
Ni är så uppslukade av detta rosa väsen så att ni inte ser konsekvenserna av erat handlande.
Jag hoppas att de kvarvarande barnen får hjälp att driva sin sak mot fosterhemmet.

Lägg ner nån gång. Det som hänt är knappast fosterhemsmammans fel. Något av det. Skyll ifrån bara, lägg skuld på någon annan. Precis sånt som många kämpar med att lära samhällets barn att inte göra. Så gör vuxna...
Helt bedrövligt...
Citera
2020-10-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Barnen kommer själva att kunna ta reda på sanningen om vad som hände.
Tyvärr även inse hur verklighetsfrånvända föräldrarna var.
Tänk dig att förstå alla lögner, att bli bortlämnad för att du var ivägen för mammas high life med droger och sex.
Barn är väldigt lojala gentemot sina föräldrar, tyvärr. Jag undrar hur mycket a*mos egentligen sett eller förstått

Hans kompisar har sett och förstått att det inte var normalt där hemma. Så om pojken bara får se "normala och sunda" relationer så kommer han förstå hans annorlunda uppväxt. Hoppas bara han får rätt hjälp nu, då han är i en ålder då barn söker mkt... Så han intw följer mammans fotspår... Och att han inte fart för illa i all missär. Den lilla bråkdel vi kan läsa oss till måste han varit med om mkt mer som inte kommit fram. Tänker bara känslan för pojken att mamman övergav honom för p, då när de sa att han var inte hanterbar hemma. Känslan att mitt barn är så illa däran och det enda jag är som mamma är att skicka iväg mitt barn! Han kan inte ha det lätt.. Sen nu när han oxå se hur ett helt samhälle ser och förstår hur illa han haft det (och syskon). Tycker så synd om honom..
Citera
2020-10-17, 09:21
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Det är offentliga handlingar så varsågod

Citat:
SKRIFTLIG BEVISNING
1. Journaler BVC Helsa Vårdcentral Östertull (förundersökningsprotokollet s. 132-135)
2. Fotografier utvisande Esmeralda (bilaga 1)
Bevisuppgift B1-B2 åberopas till vederläggande av åklagarens gärningspåståenden, samt särskilt till styrkande av att Esmeralda inte varit vanvårdad.
Bevisuppgift B2 åberopas dessutom till styrkande av att Esmeralda varit tunnhårig vid bl.a. tinningarna sedan späd ålder.
3. Mailkorrespondens mellan R Gustafsson och socialtjänsten i Norrköpings
kommun 2018-03-16 – 2019-03-01 (bilaga 2)
Bevisuppgift B3 åberopas till vederläggande av åklagarens gärningspåståenden, samt särskilt
till styrkande av att socialtjänsten haft för avsikt att uppväxtplacera Esmeralda i det
f.d. familjehemmet, att R Gustafsson har varit en engagerad förälder till Esmeralda,
att R Gustafsson genomgående har satt Esmeraldas bästa i främsta rummet,
samt att det är R Gustafsson som har varit pådrivande i – och mån om – att få till
en fungerande hemflytt för Esmeralda.
4. Förhandsbedömning avseende orosanmälan av den f.d. familjehemsmamman
2020-01-22 (bilaga 3)
Bevisuppgift B4 åberopas till vederläggande av åklagarens gärningspåståenden, samt särskilt
till styrkande av att varken socialtjänsten eller referenspersoner hade någon oro för
Esmeralda.

3. Mailkorrespondens mellan R Gustafsson och socialtjänsten i Norrköpings
kommun 2018-03-16 – 2019-03-01 (bilaga 2)
4. Förhandsbedömning avseende orosanmälan av den f.d. familjehemsmamman
2020-01-22 (bilaga 3)

Det är alltså dessa bilagor som är offentliga handlingar - redan innan rättegången?

Av texten i överklagan att döma så tycks det inte handla om hur familjehemsmamman aktivt arbetade för att försvåra umgängen och hemflytt, utan snarare att socialtjänsten haft för avsikt att uppväxtplacera E (vilket med facit i hand inte hade varit en dum idé, eller hur?).

Beror avsaknaden av omnämning på att de ska släppa en bomb i HR, eller helt enkelt på att det är irrelevant för fallet, tror du?
Citera
2020-10-17, 09:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:

Så de kvarvarande barnen ska ’driva sin sak’ mot familjehemmet, medan Rebecka å det bestämdaste motsätter sig deras skadeståndsanspråk..?
Barnen ska alltså få pengar av M, som tog hand om, älskade och uppfostrade deras syster större delen av hennes liv, medan modern som knarkade så in i helvete att hon inte ens noterade att ett av två småbarn saknades i några dagar? En mor som stod upp och sov (medan hon höll i S? Kunde isf blivit två döda barn i den där lägenheten).
Denna ’mor’ är alltså inte skyldig barnen någonting, utan bör frikännas och omgående få hem sina barn igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in