2020-10-16, 19:49
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast hon verkar ju skylla allt på psykos.
Tänk selektiv minnesförlust och selektiv psykos, den där Rebecka har allt bra otur hon.

"verkar ju"..... 🥱
Citera
2020-10-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Tack!
På din fråga svarar jag att jag har alldeles för dålig kunskap för att ens kunna spekulera i om hon har en personlighetsstörning eller inte så jag avstår från att "tycka" något kring det.

Det förstår jag. Men tack för att du delade med Dig.
Citera
2020-10-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Olanzapine ges även i ångestdämpande syfte.
Man behöver dessutom inte ha någon psykossjukdom för att få psykos.
Man kan få psykos av trauma och bli dissociativ.

Jepp. D har du rätt i.
Citera
2020-10-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggan77
Jepp. D har du rätt i.

Och då kan man även drabbas av minnesförlust
Citera
2020-10-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Eller så kan man bara helt enkelt sluta skriva om det avlidna barnet, ang. fotografier, på det sättet.
Särskillt med tanke på att det finns 5 syskon som ofrivilligt blir drabbade av dessa kommentarer och trådsanningar i sin vardag.
De barnen har inte bett någon här inne att tolka någonting ang deras syster.

Vet du varför denna tråd engagerar så?

På grund av sånna som dig och alla andra som envisas att om och om igen motsäga fakta, förminska Esmeraldas lidande och försöka måla upp Rebecka som ett stackars offer.

Inte mycket nytt har tillkommit sedan rättegången men ni håller som sagt tråden i liv. Bravo...

Stackars, stackars Am*s och Sil*s som kommer att kunna se vad vuxna människor som du försvarat.

Vi glömmer ALDRIG vad Esmeralda fick utstå! Vi glömmer aldrig Rebeckas skuld!

Och vi fortsätter att hålla denna tråd städad för att hålla var sanningen här ✊🏻
Citera
2020-10-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Så ingen källfakta då, alltså? Då får jag fråga dig under vilken period du läst på universitetet?

Jag har läst sammantaget 6 år på universitetet (Göteborg samt Lund). Jag läste min grundutbildning på 3,5 år, psykologi i 2 år samt kriminologi och juridik i ett halvår. Om jag ej missminner helt.

Jag e en sån där jobbig förortsunge, som hatade soc och allt vad myndigheter heter, tills jag blev en ung ensamstående mamma och valde att skita i Livets Hårda Skola & skaffa mig adekvat utbildning för att kunna arbeta med det jag vill.

Jag pluggade (och arbetade samtidigt) mellan 2001-2007, och efter det har jag arbetat heltid. Och tagit hand om mina barn. Vad har du hittat på med ditt liv?
Citera
2020-10-16, 20:01
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Tack!
På din fråga svarar jag att jag har alldeles för dålig kunskap för att ens kunna spekulera i om hon har en personlighetsstörning eller inte så jag avstår från att "tycka" något kring det.

Det här är helt emot vad du tidigare skrivit. Det enda du gjort är att ha spekulerat.
Citera
2020-10-16, 20:03
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Olanzapine ges även i ångestdämpande syfte.
Man behöver dessutom inte ha någon psykossjukdom för att få psykos.
Man kan få psykos av trauma och bli dissociativ.

Ja, precis så.
Citera
2020-10-16, 20:03
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Vaddå ’vet lika väl som jag’?
Hur kan du ens veta vad R har tänkt, känt, upplevt?

Men herregud, om NÅGON kan förklara skadornas uppkomst så är det ju hon. Jag har ingen aning om vad hon tänkt, känt eller upplevt. Men HON levde med sitt barn och HON var ansvarig för hennes vård. Så jo, rimligtvis borde hon veta vad som hänt oavsett hennes känslor, tankar och upplevelser.
Citera
2020-10-16, 20:05
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggan77
Jag har varit med om personer som fått utskrivet olanzapine vid svåra depressioner bla. Då för både tankestörningar samt mot sömnbesvär. Sedan kan en psykos vara mkt svårbedömd, men om det fastställs att du har en psykos får du ett lpt. Det krävs en läkarbedömning för att fastklamrad att man har en psykos.

Drogutlösta Psykoser går ofta över när drogerna är ur kroppen. När dem är utlösta pga av sjukdom (ofta i samband med stress) tar det längre tid att bli frisk. Vissa blir aldrig friska. Det är vanligt att få kognitiva skador på hjärnan efter en psykos. Framförallt om man får upprepade sådana. Jag kan mkt väl tänka mig att Rebecka haft en psykos. Men vad den berodde på kan jag ej svara på.

Ja.
Så varför uttrycker du "påstådd psykos"?
Citera
2020-10-16, 20:09
Avslutad
Personerna som hade hand om fallet borde avrättas offentligt med giljotin,..

Prata om blåögda socialarbetare.. Nä vi sätter flickan hos pundarna, kommer bli susen..
Citera
2020-10-16, 20:11
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Vet du varför denna tråd engagerar så?

På grund av sånna som dig och alla andra som envisas att om och om igen motsäga fakta, förminska Esmeraldas lidande och försöka måla upp Rebecka som ett stackars offer.

Inte mycket nytt har tillkommit sedan rättegången men ni håller som sagt tråden i liv. Bravo...

Stackars, stackars Am*s och Sil*s som kommer att kunna se vad vuxna människor som du försvarat.

Vi glömmer ALDRIG vad Esmeralda fick utstå! Vi glömmer aldrig Rebeckas skuld!

Och vi fortsätter att hålla denna tråd städad för att hålla var sanningen här ✊🏻

Jag har inte förnekat någonting.
Uppenbarligen har du själv inte läst på. Gör om gör rätt.

"Vi" vet inte vad barnet fick/inte fick utstå, det betyder fortfarande inte att det är ett förnekande.

Sedan att skriva syskonens namn om och om igen. Otroligt integritetskränkande för dessa minderåriga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in