2020-10-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
2020-09-28 (29?)
Eller ja, överklagan 28/8, bilagor en månad senare.
Coffin och MissRees tycks vara de enda som har dessa bilagor, och de vill inte dela med sig.
Men imorgon är det måndag, och förhoppningsvis fixar någon annan fram dem.
Tack! Då har jag båda överklaganden på mailen förhoppningsvis på onsdag. Det är bara att PMa mig då.
Citera
2020-10-04, 22:33
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Jag vet att du tidigare har skrivit att hennes familj var grym, kärleksfull och gjorde allt för henne.
Alla personer som inte är med i sekten är värdsliga, enligt Jehovas.
Alla möten som inte är med vittnen är förödande.
All musik, klädstil och allmänt tyckande som inte är godkänt av äldstebröderna är förkastat.
Att i vuxen ålder fortfarande tro att Harmageddon är här så fort du hör ett högt och plötsligt ljud.
Att tro att demonerna kommer att ta dig om du tittar på övernaturliga filmer.
Att känna känslan av att Jehova vet exakt vad du tänker.
Att det faktum att syskon inte får närvara på varandras event så som bröllop, student osv för att vissa har avsagt sig ’religionen’.

Det och mycket mer har bevisligen varit en stor del av hennes liv, implementerat av hennes föräldrar.

Tycker du att det tyder på en stabil familjesituation?
Inte vad som beskrivs i dokumentationen direkt.

Hmm, ok. Jo, köper det du säger OM det nu hade varit så I just den här familjen. JA, de var medlemmar i Jehovas Vittnen och JA så klart ville de att R skulle dela deras tro. Säkert var det väldigt jobbigt för föräldrarna när de hade ett barn som var "besvärlig" i övriga medlemmars ögon och säkert oroade de sig för hur det skulle gå för henne när Harmageddon inträffar.
Men de älskade henne, stöttade henne och tvingade henne inte. Du kan inte kalla familjen dysfunktionell för att de valde att tro på ett extremt sätt. Att vara annorlunda eller extrem i sitt trosutövande innebär inte pet automatik att familjen är dysfunktionell.

Men det är ju så klart smidigt att skylla på det till personer utan insikt, särskilt för R...
Men med tanke på att du råkar ha väldigt bra koll (eller i alla tror dig ha) på vilka hon umgicks med under uppväxten så borde du också veta hur hennes familj var....
Såvida inte du själv, av någon anledning, drar nytta av att måla upp R som ett traumatiserat offer.
Citera
2020-10-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För att inte tala om narkotikarester på napparna i huset. Och narkotika i barnen. Historien är hårresande.

Nä, men muggen som napparna låg i däremot. Alltså inte direkt på napparna . Narkotika i E är korrekt inte barnen då utan barnet. Det gavs i anslutning till då hon avled.
Citera
2020-10-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Hmm, ok. Jo, köper det du säger OM det nu hade varit så I just den här familjen. JA, de var medlemmar i Jehovas Vittnen och JA så klart ville de att R skulle dela deras tro. Säkert var det väldigt jobbigt för föräldrarna när de hade ett barn som var "besvärlig" i övriga medlemmars ögon och säkert oroade de sig för hur det skulle gå för henne när Harmageddon inträffar.
Men de älskade henne, stöttade henne och tvingade henne inte. Du kan inte kalla familjen dysfunktionell för att de valde att tro på ett extremt sätt. Att vara annorlunda eller extrem i sitt trosutövande innebär inte pet automatik att familjen är dysfunktionell.

Men det är ju så klart smidigt att skylla på det till personer utan insikt, särskilt för R...
Men med tanke på att du råkar ha väldigt bra koll (eller i alla tror dig ha) på vilka hon umgicks med under uppväxten så borde du också veta hur hennes familj var....
Såvida inte du själv, av någon anledning, drar nytta av att måla upp R som ett traumatiserat offer.

Nej nu la du i en alldeles för hög växel.
Läs utredningen istället.
Citera
2020-10-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, men muggen som napparna låg i däremot. Alltså inte direkt på napparna . Narkotika i E är korrekt inte barnen då utan barnet. Det gavs i anslutning till då hon avled.

Är det alltså korrekt förfarande av en vårdnadshavare, enligt dig, att hantera narkotika på så vis att det råkar hamna på barnens nappar? Är det dessutom korrekt handlat att man stoppar i sitt barn narkotika efter en olycka, istället för att ringa 112?
Citera
2020-10-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ska läsa på i fupen. Tack för rättelsen om den stämmer.
Citera
2020-10-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Är det alltså korrekt förfarande av en vårdnadshavare, enligt dig, att hantera narkotika på så vis att det råkar hamna på barnens nappar? Är det dessutom korrekt handlat att man stoppar i sitt barn narkotika efter en olycka, istället för att ringa 112?

Det handlar om partiklar och ingenting som planterats.

Ingen kan väl svara på hur han tänkte just där och då, men i TR så talades det om att P ska ha gett flickan kramplösande då hon krampade.
Ingen av oss kommer någonsin få veta vad han tänkte.
Citera
2020-10-04, 22:51
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Nej nu la du i en alldeles för hög växel.
Läs utredningen istället.

VA, gjorde jag? Det märkte jag inte ens...
Ja, du menar att jag ska läsa de delar i utredningen där R målat upp sin uppväxt som traumatiserad....varför skulle jag vilja det? Jag som var med "på den tiden" och vet att hon ljuger...

Något mer som styrker det jag säger mer än något var väl ändå när A föddes och R (och A) var ensam och i stort behov av stabilitet och stöd.
Då fick hon bo hemma hos föräldrarna. De tog alltså hem sin "besvärliga, orena, otrogna" dotter i de andra medlemmarnas ögon från sthlm och lät henne bo hemma för att hjälpa henne. Ulricehamn är ett litet samhälle så det gick knappast att göra detta i "hemlighet". OM familjen nu varit så dysfunktionell och OM föräldrarna brytt sig så mycket om vad de andra i samfundet tyckt hade de knappast gjort det.
Citera
2020-10-04, 22:51
Medlem
Citat:

Men en sak är säker.
Det är aldrig korrekt att ta droger någonsin.
Citera
2020-10-04, 22:52
Medlem
Citat:

Fallet handlar om misstänkt brott. Du tjatar om vårdnaden och föräldraskap och det börjar bli extremt tjatigt nu. Det har inte hamnat på napparna om du hade läst FU.
Varför man gav E narkotika vet vi ingenting om. Det vi vet är att det var i anslutning till att hon avled. Alltså EN gång kan man konstatera trots att det rapats i medier och av fostermamman och i denna tråden. Så har du inte fattat vad fakta består i ännu är det knappast någon ide att diskutera.
Citera
2020-10-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
VA, gjorde jag? Det märkte jag inte ens...
Ja, du menar att jag ska läsa de delar i utredningen där R målat upp sin uppväxt som traumatiserad....varför skulle jag vilja det? Jag som var med "på den tiden" och vet att hon ljuger...

Något mer som styrker det jag säger mer än något var väl ändå när A föddes och R (och A) var ensam och i stort behov av stabilitet och stöd.
Då fick hon bo hemma hos föräldrarna. De tog alltså hem sin "besvärliga, orena, otrogna" dotter i de andra medlemmarnas ögon från sthlm och lät henne bo hemma för att hjälpa henne. Ulricehamn är ett litet samhälle så det gick knappast att göra detta i "hemlighet". OM familjen nu varit så dysfunktionell och OM föräldrarna brytt sig så mycket om vad de andra i samfundet tyckt hade de knappast gjort det.

Ja ja.
Du skriver att du har ringt polisen för att lämna uppgifter om din totala insyn i mammans liv.
Men det verkar inte ha varit något av vikt då det inte finns med i utredningen.
Så du får bedriva din egen lilla hatkampanj.
Count me out.
Vi pratar om en utredning, och inte vad ni gjorde när ni var 13 år.
Citera
2020-10-04, 23:06
Medlem
Citat:
Det handlar om partiklar och ingenting som planterats.

Ingen kan väl svara på hur han tänkte just där och då, men i TR så talades det om att P ska ha gett flickan kramplösande då hon krampade.
Ingen av oss kommer någonsin få veta vad han tänkte.

Hur vet vi med 100% säkerhet att det inte planterats/givits med flit? Lika lite som vi vet det ena, vet vi det andra. Ingen drogtestade ju barnen före Esmeraldas död. Förresten, jag väntar på ditt svar på mitt andra inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in