2020-10-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Hon klarade inte av att välja bort ett av sina barn, och BB kunde inte ha kvar mor och barn eftersom de inte var i behov av vården. Socialtjänsten beslutade då om ett omedelbart omhändertagande.
Mamman vägrade lämna flickan och började klä sig för att gå med flickan därifrån men blev stoppad av personal på Soc’s begäran.
Personalen talar då om att LM och SB från Socialtjänsten snart är på plats och ska omhänderta flickan.
Mamman har inget val.

Var du där? Hur vet du detta? Vart framgår den infon? Att mamma försökte lämna med flickan?
Man har alltid ett val och mamma valde bort henne, antagligen för att knarka ifred med P. Att nu i efterhand skylla på att hon ville va med A är bara skrattretande. Han var ju redan placerad i hem och R gör ju inget för att ta hem honom heller precis efter BB tiden. Istället åker hon iväg med P och blir tagen av polis när hon har massa tabletter och fentanylplåster på sig.....
Citera
2020-10-16, 14:24
Medlem
Ja men inte under Lvu:et som var aktuellt då eller hur? Ja, hon försummade A med förmån för P.

• ”Det går inte att välja mellan sina barn”. Nej, för normala människor gör det inte det.
R tycks dock ha ’tvingats’ göra det två gånger, och båda gångerna valde hon bort Esmeralda.

Varför skriver du tvingats så ironiskt? Hon blev ju tvingad på bb. En förlossning där pappan inte funnits där, kommit dit hög och skriker apa och drar i sängen och blir utslängd, är det inte kaotiskt? Hur vet du hur hennes förlossning gick, det är jätteansträngande upplevelse oavsett. Det är hennes högst privata angelägenhet.
Att gå till MVC är väl ändå upp till var och en? Tips och råd om vad? Skulle allt kännas bättre hemma då menar du? Med all den problematiken? Då skulle nog psyk passa bättre. Psykolog och så vidare. Eller kontakt med soc redan under graviditeten som psyk kunde initierat.
Du har helt fel! För det första kan det visst gå på några minuter gällande soc! De är jättesnabba på att slänga in åtgärder och kan rycka upp en hur som helst beroende på vissa omständigheter. Då snackar vi en timma ibland.
Vidare är 9 dagar ingenting när man är nyförlöst och fortfarande oläkt. Har du själv varit med om en förlossning?
Vidare hade hon ju bestämt sig men inte på de premisser som hon trodde de var överens om (kontakt med A).

Kanske hade graviditeten varit mindre fruktansvärd om hon gått på sina MVC-besök? Kanske kunde hon fått råd och tips där?

Vad var så kaotiskt i det planerade kejsarsnittet?

Och detta om val i en pressad situation. Jag förstår att det var en jobbig situation för R att välja mellan sin pojkvän eller sitt barn.
Men det var väl inte så att socialtjänsten dök upp med en bil och sade ”du har tre minuter på dig! Kvinnojour eller barnlös?”.
Det handlade väl om flera dagar (nio?) att fundera, väga för- och nackdelar osv, osv?[/quote]
Citera
2020-10-16, 14:31
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Kanske du borde göra.... Intressant lyssna på hennes undvikande svar på varenda fråga...

I det stora hela spelar det väl ingen större roll egentligen. En skada hit eller dit spelar väl ingen roll när det finns 100 andra skador. Att ett barn har skador över hela kroppen från topp till tå känns det märkligt om R inte skulle sett eller märkt något.

Hon säger emot sig själv:
Dels säger hon att det är hon som skött om barnen, även Ps barn. I nästa mening säger hon att hon missat allt som hänt Esmeralda för att hon varit i någon bubbla.
Sedan säger hon att det är hon som klär på och byter blöja för att i nästa mening säga att hon inte sett några skador. När det blir jobbiga frågor svarar hon att hon inte vet.

Hon säger att det hon uppgett i första polisförhöret vet hon inte om det är självupplevt eller något hon fått återberättat av P. När åklagaren sedan frågar hur hon tänker att P ska återberättat det åt henne när han har en helt annan version av vad som hänt spelar hon dum och låtsas inte förstå frågan. Han har sagt att ha utförde HLR ensam och R har detaljerat beskrivit hur P gett henne instruktioner om hur hon skulle utföra HLR.

Det spelar som ingen roll egentligen hur det ligger till. Det vet bara R och P. Det enda vi vet är det som är svart och vitt dvs att Esmeralda vanvårdades sista tiden i sitt liv och dog pga att föräldrarna underlät sig att kontakta sjukvården.

"En skada hit eller dit spelar väl ingen roll när det finns 100 andra skador"

Men... suck...
102 punkter är inte samma som 102 skador.
Citera
2020-10-16, 14:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Löjlig? Hm...
För det första, "flera dagar"??? ...snark..
Vilker är "allt det andra" som du plussar på? Att socialtjänsten begått tjänstefel både en, två, tre, fyra.... o.s.v gånger..?
Att familjehemsmamman vägrade samarbeta inför och vid umgänge?
Att helt okända människor hänger ut ett avlidet barn med bild och namn, utan vårdnadshavares godkännande?
Att man utnyttjar detta avlidna barn för att skrika sig hes över att vara den som minsan är 'störst bäst och vackrast'..?
Pinsamt, pinsamt, och pinsamt.

Du är otroligt snabb att döma, vilket säger mer om dig än om mig. Pinsamt.
Ska jag tolka din onödiga kist-kommentar som ett hot?
...........

Ja i flera dagar! Hade räckt om de hade haft henne legat död en dag, för att jag känt lika.

Du måste vara helt otroligt dum, vad är ditt problem?
Det är ju kärringjäveln R som valt att knarka och vanvårda sitt barn till döds, det är väl inte soc, som gjort allt detta?
Visserligen har soc inte skött detta väl, då de antagligen var rädda för paret, R och P, de hade verkligen inte alla hästar hemma, likväl gjordes många fel av soc.
Manipulativa psykopater har tydligen lurat korkade jurister i detta fall, så skrämmande.

Hot? Det märks att du har paranoia.
Men du förstår väl inte vad det betyder att jag kryddade till det lite.
För du gör noll nytta i tråden kommer endast med falska uppgifter och besvarar inte frågor på ett adekvat sätt.

Jag är inte störst bäst och vackrast, det har jag inte heller skrivit, men jag har inte knarkat och vanvårdat barn till döds heller, där ligger jag verkligen i lä!
Citera
2020-10-16, 14:48
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Men... suck...
102 punkter är inte samma som 102 skador.

Eftersom det verkar råda oklarhet här inne om hur många skador E hade så har jag gått igenom punkterna i FUP:en och sammanställt de punkter som beskriver skador. Och du har rätt, av 102 punkter beskrivs 43 skador. Räknar man sedan med de två som visats i datorskiktröntgen så blir resultatet att flickan bara hade 45 skador.
45 skador FÖR MYCKET om man frågar mig!

Citera
2020-10-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Eftersom det verkar råda oklarhet här inne om hur många skador E hade så har jag gått igenom punkterna i FUP:en och sammanställt de punkter som beskriver skador. Och du har rätt, av 102 punkter beskrivs 43 skador. Räknar man sedan med de två som visats i datorskiktröntgen så blir resultatet att flickan bara hade 45 skador.

Stackars unge. Hur lyckas man som människa att INTE hjälpa? Vare sig man är förälder eller ej till ett barn som har sådana skador, så kan man bara inte blunda för sånt. HUR är man funtad när man bara skiter i att rycka in och skydda? Vilka monster!
Citera
2020-10-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle

Ingen frågar dig.
Det har inte heller rått oklarheter förutom hos vissa som sprider vidare saker som dom inte vet något om.

45 skador varav en del är ifrån fallet, och andra är ifrån den HLR som pappan gjorde.
Alla barn slår sig och du kan inte hitta en enda 4-åring som inte har blåmärken, skråmor etc.
Så då har man minimerar det ganska rejält.
Och konstaterat att självaste åklagaren har fattat fel, och även fosterhemskvinnan som har basunerat ut detta på sociala medier, i tv och allehanda tidningar.

Nu kanske det börjar klarna för vissa att man måste ha på fötter innan man uttalar sig.

Förresten, jag tycker fortfarande att du/ni ska ha i åtanke att andra ungdomar läser vad ni skriver.
Bättre isf att hänvisa till underlaget än att skriva här.
Det finns 5 syskon till flickan
Do not forget!
Citera
2020-10-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sussienuss
Blev hon inte psykotisk pga hon tvingades lämna sin bebis?? Eller menar du nu att hon var psykotisk redan innan.
Tycker det börjar snurras till ordentligt nu med alla bortförklaringar från diverse..

Jo hon hamnade i psykos på grund av det.
Citera
2020-10-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Men det är ju det dem inte gjorde! Soc fungerar som så att de ofta har tunnelseende för det barn de har i uppdrag att utreda och tar sällan hänsyn till helheten. Hur kan du inte förstå? Hon har ett barn sedan tidigare som verkar (?) ha dålig eller ingen kontakt med pappan, har inga släktingar eller nätverk runt sig eller någonting. Om då mamman helt plötsligt inte ska få finnas där för sin son, hur ska hon tänka då? Hur lätt är det att som nyförlöst i den turbulenta situationen tänka rationellt? Då kan man ju lika gärna se det som att det andra barnet kan komma till ett tryggt hem sålänge? Hade de kunnat ordna så att de fick placeras tillsammans hade allting antagligen blivit annorlunda. Det går inte att välja mellan sina barn och det är konstigt att du verkar tycka att det ena eller andra valet är så sjukt orimligt? Tror få härinne som kommenterar har varit i denna situation. Det är mycket lätt att sitta och säga att: det här är det bästa - såhär skulle jag agerat. Tills du är där själv. Klart att det hade varit smartast att placeras med dottern från början och ändå hållit kontakten med pojken men det är inte så lätt och självklart i en sådan pressad situation kanske.

Ja!
Tunnelseende och tar sällan hänsyn till helheten!!
Citera
2020-10-16, 16:30
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja i flera dagar! Hade räckt om de hade haft henne legat död en dag, för att jag känt lika.

Du måste vara helt otroligt dum, vad är ditt problem?
Det är ju kärringjäveln R som valt att knarka och vanvårda sitt barn till döds, det är väl inte soc, som gjort allt detta?
Visserligen har soc inte skött detta väl, då de antagligen var rädda för paret, R och P, de hade verkligen inte alla hästar hemma, likväl gjordes många fel av soc.
Manipulativa psykopater har tydligen lurat korkade jurister i detta fall, så skrämmande.

Hot? Det märks att du har paranoia.
Men du förstår väl inte vad det betyder att jag kryddade till det lite.
För du gör noll nytta i tråden kommer endast med falska uppgifter och besvarar inte frågor på ett adekvat sätt.

Jag är inte störst bäst och vackrast, det har jag inte heller skrivit, men jag har inte knarkat och vanvårdat barn till döds heller, där ligger jag verkligen i lä!

hahahaha...
Personangrepp, det är du synnerligen bra på. Stackars din omgivning irl..

3-12 tim kan omöjligt vara 'flera dagar". Allt är ju iofs relativt, hur du själv räknar dygn är sannerligen irrelevant.

RG har väl inte heller knarkat och vanvårdar sitt barn till döds vad man kan se i underlagen för TR-domen.. den andra vårdnadshavaren är inte längre i livet och kan således inte tala om vad han gjort/inte gjort. Tyvärr.

Som sagt, pommes till det?
Senast redigerad av coffin-md 2020-10-16 kl. 16:33. Anledning: Tillägg
Citera
2020-10-16, 16:40
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Ingen frågar dig.
Det har inte heller rått oklarheter förutom hos vissa som sprider vidare saker som dom inte vet något om

Varför bemödar du dig ens med att svara? Mitt inlägg var inte riktat till dig specifikt.
Du verkar ju ha stenkoll på allt som finns att veta kring det här fallet. Mitt inlägg var menat att upplysa de som inte är lika upplysta som du.
Citera
2020-10-16, 16:49
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tänker att så länge Rebecka väljer att skylla på sin selektiva minnesförlust kommer det att fortgå. Enbart hon kan stoppa det.

Eller så kan man bara helt enkelt sluta skriva om det avlidna barnet, ang. fotografier, på det sättet.
Särskillt med tanke på att det finns 5 syskon som ofrivilligt blir drabbade av dessa kommentarer och trådsanningar i sin vardag.
De barnen har inte bett någon här inne att tolka någonting ang deras syster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in