Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det är en sak som förvånar mig i detta presidentval.
De som stöttar Biden har en ofta hövlig ton vilket brukar förknippas med en mera konservativ uppfostran.
De som stöttar Trump låter som värsta vänsterpatrasket, både här på FB och i USA.
Någon som har en intressant analys eller har jag fel?
Vi har ju en allmän tendens i samhället att tonen hårdnar. Och världens mäktigaste president är ju ett tydligt exempel på respektlöshet och kaxighet. Den sidan har rätt oavsett vad som sägs, fakta betyder inget och de svarar inte på frågor.
Trump sprider ideligen felaktiga påståenden, men eftersom han är den som anklagar alla andra för fake news, så tror hans anhängare på honom. Undersökningar visar att han ideligen har fel, men han fortsätter upprepa samma sak. Jag tycker att han undergräver synen på fakta och sanning och det är det allvarligaste med honom.
Media borde syna honom mer och lägga fram hans felaktigheter ordentligt, det är en stor brist att de inte gör det. De hånar Trump, men låter honom hållas eftersom han går hem hos folk.
Det får mig att tänka på Hitler då och då.
Tyvärr är det väldigt svårt att bemöta sådana här människor på ett bra sätt, de är ju oemottagliga, de kör sitt race och skiter i andra. Jag har sett det på nära håll, vi glider undan starka auktoriteter, trots att de har fel och vi ogillar dem.