2020-10-16, 09:34
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Rudy Giulianis egna dotter medger öppet att hon kommer att rösta på Biden/Harris

Det kommer nog en taskig stämning vid middagsbordet här framöver.

Tror nog att Rudi inte gör någon större affär av det hela. Det är mest din sida som får mentalt sammanbrott på människor med avvikande mening. Hon borde dock inte gå ut officiellt med det hela. Vem bryr sig vad hon tycker? Vad har hon presterat för att folk skall respektera hennes åsikter? Däremot är det många som lyssnar på Rudi av uppenbara skäl.
2020-10-16, 09:43
Medlem
Surtrutens avatar
Det är en sak som förvånar mig i detta presidentval.

De som stöttar Biden har en ofta hövlig ton vilket brukar förknippas med en mera konservativ uppfostran.

De som stöttar Trump låter som värsta vänsterpatrasket, både här på FB och i USA.

Någon som har en intressant analys eller har jag fel?
2020-10-16, 09:52
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Fattar inte varför alla i denna tråd slösar så mycket tid på spekulationer om resultatet. Vi vet från 2016 att det är meningslöst. Vänta tills valet är över sen kan vi snacka.

Det finns ju dom som hävdar att spekulationer och snedvridna polls är ett medveten strategi att dölja ett omfattande fusk genom att kraftigt överdriva den ena partens popularitet. Det är lite som att kratta manegen för ett massivt fusk eller för att kunna driva på ett ifrågasättande av ett valresultat. Demokraterna vill kunna använda denna missinformation åt bägge håll. Dom vill kunna rättfärdiga det som kommer efter valet. Sedan har du dom här inne som spinner vidare på detta naturligtvis helt omedvetna i dom flesta fall bakgrunden eller motivet bakom hela processen.
2020-10-16, 09:52
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Verkar som pengarna rasar in till Biden.
https://edition.cnn.com/2020/10/14/politics/biden-september-fundraising/index.html

Får vi se om Trumpen lyckas fixa mer. Men han skulle väl köra in en 100 mille av egna pengar enligt vad han satt och skrävlade om för ett tag sedan.
Blir väl att ringa Deutsche, Putin eller Aziz så han kan få lite fickpengar igen.

De 100 Miljonerna har efterfrågats av hans administration. Dom behövs, hans kampanjledare börjar bli desperat då Trump håller på att tappa ALLA Swing States, det behövs fylla på i kampanjkassan. Men det pengar som Trumpen utlovade själv saknas fortfarande. Det verkar nästan som om han själv insett att det inte är värt att investera i en kommande vinst i Presidentvalet. ROI skulle vara lika med noll förmodligen.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 09:53
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

De som stöttar Biden har en ofta hövlig ton vilket brukar förknippas med en mera konservativ uppfostran.

De som stöttar Trump låter som värsta vänsterpatrasket, både här på FB och i USA.

Jag uppfattar det som att det finns gott om patrask i båda läger, tycker folk generellt är mycket mer otrevliga kring detta val än vad det varit tidigare. Mycket mindre respekt för andras åsikter och liknande. De med hövlig ton är snarare små undantag.

Men så har vi att göra med två rätt värdelösa kandidater. Det spelar kanske egentligen mindre roll vem som vinner, folket förlorar.
2020-10-16, 10:07
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Finns inga nyheter den senaste veckan som fått lika stor uppmärksamhet som Biden-skandalen. Det är ett levande lik, till skillnad från Russia-Hoax.

Det gör ont, jag vet.

Ja, nyheten lever hos konspirationsteoretiker och Trumps tangentbordskrigare. Inga seriösa medier har tagit upp nyheten. Den lever hos de redan övertygade, men hos folk i gemen i USA, de som lägger sin röst den 3/11, eller i förtidsröstningarna, så är detta en död nyhet, det var den redan när Firma Murdoch & Giuliani försökte ge "sista hjälpen" till sin kamrat Trump genom att släppa ut denna hästskit.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 10:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Vi har ju en allmän tendens i samhället att tonen hårdnar. Och världens mäktigaste president är ju ett tydligt exempel på respektlöshet och kaxighet. Den sidan har rätt oavsett vad som sägs, fakta betyder inget och de svarar inte på frågor.

Trump sprider ideligen felaktiga påståenden, men eftersom han är den som anklagar alla andra för fake news, så tror hans anhängare på honom. Undersökningar visar att han ideligen har fel, men han fortsätter upprepa samma sak. Jag tycker att han undergräver synen på fakta och sanning och det är det allvarligaste med honom.

Media borde syna honom mer och lägga fram hans felaktigheter ordentligt, det är en stor brist att de inte gör det. De hånar Trump, men låter honom hållas eftersom han går hem hos folk.
Det får mig att tänka på Hitler då och då.

Tyvärr är det väldigt svårt att bemöta sådana här människor på ett bra sätt, de är ju oemottagliga, de kör sitt race och skiter i andra. Jag har sett det på nära håll, vi glider undan starka auktoriteter, trots att de har fel och vi ogillar dem.
2020-10-16, 10:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ja, nyheten lever hos konspirationsteoretiker och Trumps tangentbordskrigare. Inga seriösa medier har tagit upp nyheten. Den lever hos de redan övertygade, men hos folk i gemen i USA, de som lägger sin röst den 3/11, eller i förtidsröstningarna, så är detta en död nyhet, det var den redan när Firma Murdoch & Giuliani försökte ge "sista hjälpen" till sin kamrat Trump genom att släppa ut denna hästskit.

#evictionnotice2020

Citerar mig själv från förra sidan:

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Absolut. Expressen körde tre nyheter om det och även på löpet på Sky News i AU. Stendött.
2020-10-16, 10:16
Medlem
JustZlatans avatar
Vem vinner valet enligt spelbolagen?

De som sa att Trump skulle vinna 2016 vad säger de inför detta val? Nu menar jag seriösa bedömare.

Det var en engelsk tidning som tippade rätt både i Brexit-valet och i USA-valet 2016. Vad säger de nu?
Senast redigerad av JustZlatan 2020-10-16 kl. 10:20.
2020-10-16, 10:18
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

#evictionnotice2020

Vad är den med Bidens och deras involverande med Burisma och avskedandet av Shokin som du anser är en konspiration? Hur tycker du Bidens avståndstagande mot korruption och involverande med ett företag som Burisma i Ukraina går ihop? Är det absolut ingenting här som får någon liten varningsklocka att ringa??
2020-10-16, 10:22
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tror nog att Rudi inte gör någon större affär av det hela. Det är mest din sida som får mentalt sammanbrott på människor med avvikande mening. Hon borde dock inte gå ut officiellt med det hela. Vem bryr sig vad hon tycker? Vad har hon presterat för att folk skall respektera hennes åsikter? Däremot är det många som lyssnar på Rudi av uppenbara skäl.

Citat:
Tror nog att Rudi inte gör någon större affär av det hela
Ptja, det är nog en aning pinsamt för Rudy.

Citat:
Det är mest din sida som får mentalt sammanbrott på människor med avvikande mening
Närå kompis, vi skrattar mest.

Citat:
Hon borde dock inte gå ut officiellt med det hela.
Nähä? Hon har väl lika mycket rätt som alla andra att få säga sin åsikt,eller?

Citat:
Däremot är det många som lyssnar på Rudi av uppenbara skäl.
Det är nog många från Trumpetens läger som lyssnar på Rudy men knappast någon annan för denne Rudy paddlar ju omkring med ryska spioner.
https://i.insider.com/5f5a60f3e6ff30001d4e8167?width=1800&format=jpeg&au to=webp
2020-10-16, 10:30
Bannlyst
Marcus Oscarsson blir bara sämre och sämre. Det är helt galet hur han mer eller mindre blivit Bonniers knähund senaste 2 åren. Nu pratar han återigen om att "Trump inte kan ta avstånd till vitmaktrörelser" när Trump gjort det genomgående under alla åren och även gjorde det under NBC utfrågning i natt klart och tydligt och som visades i inslaget. Ändå ställer den ena programledaren tillbaka frågan till Marcus och frågar "Varför är det så svårt för Trump att fördöma viktmaktrörelsen".

Hur i helvete kan man vara så jävla efterblivna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in