Citat:
Ursprungligen postat av
Smuts-Allan
Har du källor på B&C eller är det rena hypoteser? Även om B&C är det inte säkert att de påverkar marginalen bland unaffiliated voters alls eller särskilt mycket. Om fler latinos och svarta stödjer Trump nu jämfört med 2016 så har väl rimligtvis fler svarta och latinos registrerat sig som republikaner. Så då har du redan räknat in vissa av dem där, i det minskade gapet mellan registrerade väljare.
Jag är ganska ointresserad av vad man i media säger.
Siffran 650 000 är det under antagande av B&C? Jag vet fortfarande inte var siffran 650000 kommer ifrån.
Jag vet inte vilka siffror du har men 2016 vann Clinton förtidsröstning med 247 000 röster, förlorade alltså totalt med 113 000. Så valdagen var +360k för Trump. Senaste siffor jag sett var två dagar sedan, då ledde Biden förtidsröstningen med 384k. Det skulle jag tolka som att Biden är "alive and well". Men du tycks anta att Dems i större utsträckning än vanligt ska förtidsrösta medan reps ska gå på valdagen precis som för 4 år sedan. Inte orimligt, men ytterst gissar du bara vad jag kan se. Rätt lustigt hur du dels antar att fler Dems ska poströsta än tidigare men ändå antar att momentum för poströster ska avklinga vid samma tidpunkt som vid tidigare val.
Jaja, tröttsamt detta, när du snackade matematiska omöjligheter förväntade jag mig nog att du skulle ha kunna ett mer samlat argument.
God fest.
Yepp,.
Poll från idag 14:e Oktober. Bör ge Trump Miami, Dade.
"Poll: Donald Trump Maintains Lead in Battleground Florida;
43% of Hispanics Back Reelection"
https://www.thetrafalgargroup.org/
PS. Notera att poströster gått ut tidigare i Florida 2020, det gör snabbare inital retur (spike 384K).
Trump går mycket starkt i Wisconsin, Ohio och Michigan vid early voting
"Data out of Michigan, Wisconsin, and Ohio indicates that registered Republicans are returning ballots at about the same rate as registered Democrats in the battleground states."
https://www.washingtonexaminer.com/news/early-voting-data-in-battleground-states-shows-trump-outpacing-national-polls-giving-biden-an-edge