2020-10-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag anser personligen att om det blir så att han förlorar nu i November så borde han avgå och se till att Pence benådar honom, det är så fult och moraliskt fel att benåda sig själv, bättre att göra som Nixon gjorde och låta ens VP benåda en

Jag skiter i vilket. Vad jag tror han kommer göra om han förlorar är att översvämma folket med avslöjanden om korruption på alla nivåer inom staten.
2020-10-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag skiter i vilket. Vad jag tror han kommer göra om han förlorar är att översvämma folket med avslöjanden om korruption på alla nivåer inom staten.

Absolut, ska han fall tar han med sig så många som möjligt i fallet.

Så du är stolt och förälskad i honom för att han vet om korruption men inte gör något åt det? Drain the swamp liksom ...
2020-10-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Att han vårdar sitt varumärke.

Och tar alla chanser att samla på sig dollars från staten eller från något annat håll.

Jag sa att han inte vill jobba som politiker. Det är ointressant för hans del.

Fast han donerar ju sin lön. Alltså, kan du inte försöka vara lite genomtänkt?
2020-10-15, 23:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Eller så tänker han köra stenhårt på att han förlorade pga valfusk och att covid-19 är tillverkat i ett kineiskt labb och menat att förstöra hans chanser till att bli omvald...Nej vänta det är redan saker han påstår.
2020-10-15, 23:49
Medlem
Citat:
Fast han donerar ju sin lön. Alltså, kan du inte försöka vara lite genomtänkt?

För att du just ska tänka så där. Du verkar väldigt naiv. Har du aldrig hört talas om att folk kan luras?

Och den summan är enormt liten vad han tjänar in från staten på andra sätt. Så titta dit han pekar du och stoppa huvudet i sanden.
2020-10-15, 23:55
Medlem
Är det någon som har koll på hur mycket pengar Biden samlat in från vanligt folk? Det ser ut som att entusiasmen hos väljarna är låg, men om man tittar på hur många som donerat så kanske man får en annan bild.
2020-10-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Är det någon som har koll på hur mycket pengar Biden samlat in från vanligt folk? Det ser ut som att entusiasmen hos väljarna är låg, men om man tittar på hur många som donerat så kanske man får en annan bild.
Låg? Den existerar inte. Extremt få Amerikaner bryr sig om en så gammal stofil som Biden. En dement stolle som varit i politiken i 47 år och inte fått någonting gjort. Röstar man på honom så är det för att man röstar emot Trump.
Biden är endast kandidat för sitt namn då han är känd och varit VP. Dom hade ingen annan dom kunde skicka upp mot Trump som hade haft en chans. Nu utnyttjar man Biden för att kuppa in Kamala Harris.
2020-10-16, 00:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Har du källor på B&C eller är det rena hypoteser? Även om B&C är det inte säkert att de påverkar marginalen bland unaffiliated voters alls eller särskilt mycket. Om fler latinos och svarta stödjer Trump nu jämfört med 2016 så har väl rimligtvis fler svarta och latinos registrerat sig som republikaner. Så då har du redan räknat in vissa av dem där, i det minskade gapet mellan registrerade väljare.

Jag är ganska ointresserad av vad man i media säger.

Siffran 650 000 är det under antagande av B&C? Jag vet fortfarande inte var siffran 650000 kommer ifrån.

Jag vet inte vilka siffror du har men 2016 vann Clinton förtidsröstning med 247 000 röster, förlorade alltså totalt med 113 000. Så valdagen var +360k för Trump. Senaste siffor jag sett var två dagar sedan, då ledde Biden förtidsröstningen med 384k. Det skulle jag tolka som att Biden är "alive and well". Men du tycks anta att Dems i större utsträckning än vanligt ska förtidsrösta medan reps ska gå på valdagen precis som för 4 år sedan. Inte orimligt, men ytterst gissar du bara vad jag kan se. Rätt lustigt hur du dels antar att fler Dems ska poströsta än tidigare men ändå antar att momentum för poströster ska avklinga vid samma tidpunkt som vid tidigare val.

Jaja, tröttsamt detta, när du snackade matematiska omöjligheter förväntade jag mig nog att du skulle ha kunna ett mer samlat argument.

God fest.

Yepp,.

Poll från idag 14:e Oktober. Bör ge Trump Miami, Dade.
"Poll: Donald Trump Maintains Lead in Battleground Florida; 43% of Hispanics Back Reelection"
https://www.thetrafalgargroup.org/

PS. Notera att poströster gått ut tidigare i Florida 2020, det gör snabbare inital retur (spike 384K).

Trump går mycket starkt i Wisconsin, Ohio och Michigan vid early voting
"Data out of Michigan, Wisconsin, and Ohio indicates that registered Republicans are returning ballots at about the same rate as registered Democrats in the battleground states."

https://www.washingtonexaminer.com/news/early-voting-data-in-battleground-states-shows-trump-outpacing-national-polls-giving-biden-an-edge
Senast redigerad av Nixter 2020-10-16 kl. 00:14.
2020-10-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Låg? Den existerar inte. Extremt få Amerikaner bryr sig om en så gammal stofil som Biden. En dement stolle som varit i politiken i 47 år och inte fått någonting gjort. Röstar man på honom så är det för att man röstar emot Trump.
Biden är endast kandidat för sitt namn då han är känd och varit VP. Dom hade ingen annan dom kunde skicka upp mot Trump som hade haft en chans. Nu utnyttjar man Biden för att kuppa in Kamala Harris.

Så ingen känner något för Biden, men Biden används för att få röster.

Och detta för att få in Harris som ingen gillar som president.

Skaplig logik där!
2020-10-16, 00:15
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Tja Joe! slog nytt rekord för september med 383 miljoner varav 210 millar kom från online donationer.
Joe!s tidigare rekord var i Augusti då han fick in 365 millar.

Donald har inte släppt September siffrorna men i Augusti så lyckades han samla in 210 millar dvs 155 millar mindre än Joe!

EDIT: Hillary samlade in 154 millar September 2016...

https://www.politico.com/news/2020/10/14/biden-fundraising-haul-429546

Nu är nog inte Putin & Saudi pengar med räknade i Donalds pott!
Senast redigerad av 0rganet 2020-10-16 kl. 00:18.
2020-10-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Yepp, Trump Train verkar rulla på bra nu.

Poll från idag 14:e Oktober.
"Poll: Donald Trump Maintains Lead in Battleground Florida; 43% of Hispanics Back Reelection"
https://www.thetrafalgargroup.org/

PS. Notera att poströster gått ut tidigare i Florida 2020, det gör snabbare inital retur (spike 384K).

Trump tar ledning i Wisconsin, Ohio och Michigan vid early voting
"Data out of Michigan, Wisconsin, and Ohio indicates that registered Republicans are returning ballots at about the same rate as registered Democrats in the battleground states."

https://www.washingtonexaminer.com/news/early-voting-data-in-battleground-states-shows-trump-outpacing-national-polls-giving-biden-an-edge

En enstaka poll ger jag inte mycket för. Finns polls som visar att Biden leder med 11% i Florida. Enstaka polls är skräp.

Sedan länken motsäger dig: registrerade republikaner och registrerade demokrater förtidsröstar i samma takt i Michigan, Wisconsin och Ohio.

Jag förstod det som att du opererade med antagandet att Demokrater skulle vara mer benägna att förtidsrösta pga Bidens rekommendation. I dessa tre stater verkar det inte vara fallet. Om liknande tendens i Florida så är Bidens ledning i early voting i Florida extremt oroväckande för Trump.
2020-10-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så ingen känner något för Biden, men Biden används för att få röster.

Och detta för att få in Harris som ingen gillar som president.

Skaplig logik där!
Logik är inte din starka sida vilket är uppenbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in