2020-10-15, 22:51
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är så att Trump ställde upp som kandidat förra gången för att han hade ont om cash. Sen vann han och gör allt för att samla på sig pengar som han kan från staten.

Politiskt har han ingen vilja alls. Han skiter i sånt. Det har med andra människor att göra. Men han är en duktig bedragare.

Tycker du att Biden är en bedragare?
2020-10-15, 22:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Att Trump vinner "allt annat samma" är självklart eftersom han vann förra gången. Vi kan anta att allt annat inte är lika. Jag betraktar det också som i princip säkert att cirka 95% registrerade republikaner röstar republikanskt samt att cirka 95% registrerade demokrater röstar demokratiskt.

Jag har inte sett dina beräkningar därför har jag inte gjort några påståenden om huruvida du inkluderat unaffiliated i dem eller ej. Jag har endast sagt att diskussioner om relativa skillnader i registered voters är rätt irrelevanta i det stora hela.

Jag noterar att du ingenstans besvarat mina frågor. Jag försöker illustrera min poäng under hypotetisk acceptans av vissa av dina premisser.

I november 2016 var gapet mellan registrerade demokrater och registrerade demokrater 338016.
I augusti 2020 var gapet 183596. Om du har nyare siffror så länka gärna.

Så net swing mot rep 154420. Vi ska minnas att 100% av dessa inte röstar vilket minskar den faktiska effekten men låt oss säga att republikanerna har vunnit 150000 väljare. Du påstår att Trump vann med 45000 röster 2016, det stämmer dock inte han vann med 113000 väljare.

Det är alltså sannolikt att Biden behöver få ungefär 263000 nya unaffiliated alternativt flippa 131500 före detta republikaner eller kombinerat: om Biden vinner nya unaffiliateds med x och flippar y unaffiliateds så behöver han x+2y>263000.

Men låt oss anta att nya unaffiliateds är jämnt skägg. Då behöver man alltså flippa 131500 unaffiliateds som röstade Trump för 4 år sen. Augusti 2020 fanns 3,653,046 unaffiliated voters i Florida. Att flippa 131500 är alltså en förskjutning på 3.5% bland unaffiliateds. En sådan förskjutning låter inte orimlig på något sätt tycker jag. Men jag har inte tillgång till dina så kallade historiska data.

Så vänligen, tillhandahåll relevanta historiska data som du använder och visa gärna hur du räknat.

I korthet nu, är på fest.

Här har du uppdaterade siffror, men du har rätt avseende Trumps vinst om 112.996 röster i Florida, 45.000 var Pennsylvania.

Florida slutligt:
Demokraternas ledning 2016: 327.438
Demokraternas ledning 2020: 134.242
Nettominskning mellan blocken: 193.196

Total för Oktober 6, 2020
Rep 5.169.012
Dem 5.303.254
Minor 216.317
NPA 3.753.286

Total för November 2016
Rep 4.550.311
Dem 4.877.749
Minor 345.784
NPA 3.089.929

För skojs skull gör om din uträkning, ta Hillarys 2016 utfall i % och Trumps 2016 utfall i % och gör en identisk extrapolering mellan Trump och Biden med ovan siffror. Händer inget nytt vinner Trump med fler än dubbla rösterna 2020.

Hypoteser. Om du därefter lägger till hypoteser
A.) Flippa 3.5% unafilliated republikaner till Biden lägg till
B.) Trump har nått ytterligare 10% respektive 20% av de 17% Latinos som finns i Florida.
C.) Trump ökar med 5% respektive 10% svarta röster av den 16% svarta befolkningen i Florida.

PS. Att man i media påstår att Biden leder Florida, Biden vinner Florida är ohederligt och inkorrekt. Det finns mycket litet siffror som pekar på detta. Det finns däremot mycket som pekar på att Trump vinner igen, inget av detta rapporteras i media.

..Om Biden från källaren nu fullständigt krossar Obama´s "Change 2008" turne på att konvertera unaffiliated Republikaner gör detta i sig att vi just nu skulle se ett rejält övertag poströster till demokraternas kraftiga fördel (tidig landslide så att säga) då dessa nya China-Joe-Republikan-demokrater kommer rösta som deras ledare önskar dvs via post i vart fall i väsentligt större utsträckning än för en månad sedan då de åkte omkring i golfbilar med Trumpflaggor och skulle rösta på valdagen. Vi ser just nu (har siffrorna) ett övertag men det räcker ej till de 650.000 som behövs då vanliga röstningen börjar då Republikanerna börjar rösta och Demokraterna varit vid sina postlådor. Momentum på poströster brukar tappa ungefär nu till helgen.

Att förtidsrösta i lokal startar 24.e Oktober i Florida. Vi bör veta vem som vinner Florida sista Oktober.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-15 kl. 23:27.
2020-10-15, 23:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Är ganska sorligt att se den demente Biden faktiskt tro att han är en kandidat för senaten. Han lär tappa bort sina skor om något år.

Invasionsplanerna för Malaysia blir istället en plan för Japan.
2020-10-15, 23:03
Avstängd
OliverCromwells avatar
Folk efterfrågade en källa till det jag skrev om att Biden-väljare spritar ner sina valsedlar för att de är så rädda för COVID-19.

Jag hörde det först från Tim Pool som pratade om det. Och detta är tydligen ett stort problem.

Det har gått så långt att den officiella valmyndigheten i Kalifornien har gått ut med ett pressmeddelande där de ber väljare att inte sprita ner valsedlarna som de skickar in via poströst då när den väl kommer fram kommer att vara oläsbar och därmed ogiltig.

På flera håll har nedspritade valsedlar som kommit fram ogiltigförklarats.

California election officials to voters: Stop disinfecting your mail-in ballots
https://www.fox23.com/news/trending/california-election-officials-voters-stop-disinfecting-your-mail-in-ballots/6GXKG3B7LJAI7DRGCUOLB7S4EY/

Citat:
Election officials in Sacramento County urged voters not to try to disinfect their mail-in ballots because doing so can invalidate the ballots, KCRA reported.

“Voters do not have to worry about contracting COVID from their mail-in ballots,” Courtney Bailey-Kanelos, the registrar of voters in Sacramento County, told the news station.

She said as of Monday, officials have received 100 ballots damaged by disinfectants and alcohol sprays. At least one person microwaved their ballot to disinfect it, KCRA reported.

Så ni kan skratta allt ni vill. Men det är faktiskt sant. Så många Biden-väljare som bara följer CNN är skiträdda för COVID-19 att de omedvetet förstör sina egna valsedlar innan de skickar in den via poströst.
2020-10-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I korthet nu, är på fest.

Här har du uppdaterade siffror, men du har rätt avseende Trumps vinst om 112.996 röster i Florida, 45.000 var Pennsylvania.

Florida slutligt:
Demokraternas ledning 2016; 327.438
Demokraternas ledning 2020: 134.242
Nettominskning mellan blocken: 193.196

Total för Oktober 6, 2020
Rep 5,169,012
Dem 5,303,254
Minor 216,317
NPA 3,753,286

Total för November 2016
Rep 4,550,311
Dem 4,877,749
Minor 345,784
NPA 3,089,929

För skojs skull gör om din uträkning, ta Hillarys 2016 utfall i % och Trumps 2016 utfall i % och gör en identisk extrapolering mellan Trump och Biden med ovan siffror. Händer inget nytt vinner Trump med fler än dubbla rösterna 2020.

Hypoteser. Om du därefter lägger till hypoteser
A.) Flippa 3.5% unafilliated republikaner till Biden lägg till
B.) Trump har nått ytterligare 10% respektive 20% av de 17% Latinos som finns i Florida.
C.) Trump ökar med 5% respektive 10% svarta röster av den 16% svarta befolkningen i Florida.

PS. Att man i media påstår att Biden leder Florida, Biden vinner Florida är ohederligt och inkorrekt. Det finns mycket litet siffror som pekar på detta. Om Biden från källaren nu slår Obama "change" 2008 på att konvertera unaffiliated gör detta i sig att vi nuskulle se ett rejält övertag poströster till demokraternas fördel (tidig landslide så att säga) då dessa nu demokrater kommer rösta som deras ledare önskar dvs via post i vartfall i väsentligt större utsträckning. Vi ser just nu (har siffrorna) ett övertag men det räcker ej till de 650.000 som behövs då vanliga röstningen börjar då Republikanerna börjar rösta och Demokraterna varit vid sina postlådor. Momentum på poströster brukar tappa ungefär nu till helgen.

Att förtidsrösta i lokal startar 24.e Oktober i Florida. Vi bör veta vem som vinner Florida sista Oktober.

Har du källor på B&C eller är det rena hypoteser? Även om B&C är det inte säkert att de påverkar marginalen bland unaffiliated voters alls eller särskilt mycket. Om fler latinos och svarta stödjer Trump nu jämfört med 2016 så har väl rimligtvis fler svarta och latinos registrerat sig som republikaner. Så då har du redan räknat in vissa av dem där, i det minskade gapet mellan registrerade väljare.

Jag är ganska ointresserad av vad man i media säger.

Siffran 650 000 är det under antagande av B&C? Jag vet fortfarande inte var siffran 650000 kommer ifrån.

Jag vet inte vilka siffror du har men 2016 vann Clinton förtidsröstning med 247 000 röster, förlorade alltså totalt med 113 000. Så valdagen var +360k för Trump. Senaste siffor jag sett var två dagar sedan, då ledde Biden förtidsröstningen med 384k. Det skulle jag tolka som att Biden är "alive and well". Men du tycks anta att Dems i större utsträckning än vanligt ska förtidsrösta medan reps ska gå på valdagen precis som för 4 år sedan. Inte orimligt, men ytterst gissar du bara vad jag kan se. Rätt lustigt hur du dels antar att fler Dems ska poströsta än tidigare men ändå antar att momentum för poströster ska avklinga vid samma tidpunkt som vid tidigare val.

Jaja, tröttsamt detta, när du snackade matematiska omöjligheter förväntade jag mig nog att du skulle ha kunna ett mer samlat argument.

God fest.
2020-10-15, 23:37
Medlem
Citat:
Det är så att Trump ställde upp som kandidat förra gången för att han hade ont om cash. Sen vann han och gör allt för att samla på sig pengar som han kan från staten.

Trump har planerat länge inför sitt presidentskap. Det du påstår är löjligt.
2020-10-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Folk efterfrågade en källa till det jag skrev om att Biden-väljare spritar ner sina valsedlar för att de är så rädda för COVID-19.

Jag hörde det först från Tim Pool som pratade om det. Och detta är tydligen ett stort problem.

Det har gått så långt att den officiella valmyndigheten i Kalifornien har gått ut med ett pressmeddelande där de ber väljare att inte sprita ner valsedlarna som de skickar in via poströst då när den väl kommer fram kommer att vara oläsbar och därmed ogiltig.

På flera håll har nedspritade valsedlar som kommit fram ogiltigförklarats.

California election officials to voters: Stop disinfecting your mail-in ballots
https://www.fox23.com/news/trending/california-election-officials-voters-stop-disinfecting-your-mail-in-ballots/6GXKG3B7LJAI7DRGCUOLB7S4EY/

Så ni kan skratta allt ni vill. Men det är faktiskt sant. Så många Biden-väljare som bara följer CNN är skiträdda för COVID-19 att de omedvetet förstör sina egna valsedlar innan de skickar in den via poströst.

Jisses... och samtidigt påstår man att Trumps väljare är lågutbildade.
2020-10-15, 23:40
Medlem
Demokrat- älskarna (idioterna) var lika säkra på seger 2016 här på fb. Just saying
2020-10-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Trump har planerat länge inför sitt presidentskap. Det du påstår är löjligt.

Han låtsades planera det för att göra sig intressant. Inte en chans i världen att han skulle vilja jobba som politiker. Det förstår alla utom de mest naiva då. Han vårdade sitt varumärke och du tror att han planerar för något slags arbete.... jösses...
2020-10-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Lågvattenmärke, bättre kan du IQ-145!

#smokecrack2020

Det var lite dåligt med argument här va?
2020-10-15, 23:43
Medlem
Citat:
Inte en chans i världen att han skulle vilja jobba som politiker.

Fast nu är han ju den mäktigaste politikern i världen.

Hur tänkte du nu?
2020-10-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Fast nu är han ju den mäktigaste politikern i världen.

Hur tänkte du nu?

Att han vårdar sitt varumärke.

Och tar alla chanser att samla på sig dollars från staten eller från något annat håll.

Jag sa att han inte vill jobba som politiker. Det är ointressant för hans del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in