2020-10-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ok, du frågade vilka steg han hade tagit föreslagit, och Executive Order 13770 var det som slog mig först. Det är mycket riktigt som du påpekade i stort sett en kopia på George W. Bush:s original, som sedan plagierades av Hussein.

Egentligen är 13770 endast lite av en rökridå, då den innehåller kryphål som man kan ta sig runt. Tyvärr har Trump i princip blivit attackerad dagligen under sitt presidentskap, och egentligen inte fått en ärlig chans att ta itu med hela ”drain the swamp” biten. De är just de krafterna som gör allt i sin makt att sätta käppar i hjulen för Trump, och det har de lyckats bra med.

Jag tror inte folk i gemen förstår vilka kraftulla och farliga människor man har och göra med. Nu är jag alldeles för dåligt insatt i det hela, men av det lilla jag vet så har hela ”drain the swamp” retoriken inte levt upp till sitt löfte än så länge. Men det är givetvis ingenting som görs över en natt, inte ens fyra år. Trump behöver nog lite mer andrum och tid för att kunna ta tag i det hela.

Att han inte fått en ärlig chans beror ju på det genetiska lotteriet mer tänker jag. Hans oförmåga att förstå de mest naturliga saker gör honom verkligen handikappad. Som det att han inte på något sätt har lyckats knyta an till folk som har det svårt.

Det är som losers inte ska få höra något uppmuntrande. De ska bara slås ner på.

Sen tror jag inte det att han inte kan så mycket om hur man jobbar politiskt eller kan något alls i egentlig mening spelar någon roll. Han har inget intresse av att hjälpa losers. De som är bra kan hjälpa sig själv och andra är bara shithole country people.

En mycket sorglig människa. Fast fascinerande i all sin dråplighet.
2020-10-15, 21:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Isf hoppas jag han gör det. Alla vet att han inte skulle få en ärlig prövning. Allt man anklagat honom för har hittills varit hittepå.

Jag anser personligen att om det blir så att han förlorar nu i November så borde han avgå och se till att Pence benådar honom, det är så fult och moraliskt fel att benåda sig själv, bättre att göra som Nixon gjorde och låta ens VP benåda en
2020-10-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det börjar nog sakta sjunka in hos Trumpen att den inslagna vägen bara leder till #evictionnotice2020 från vita huset varför han nu börjar tala i dessa termer. Det är också därför han inte satsar de 100 M USD som han lovat att själv putta in in sin kampanj från egna medel. Hans administration är förtvivlade, då de är dränerade på pengar samtidigt som mer och mer pengar flyter in i Bidenkampanjen.

Ju närmre datumet kommer desto mer viktigt är det att ha resurser till injektioner och ett flöde av annonser till folk. Skriver inte information, tänkte det först men ändrade mig. Och sånt kostar. Hans rally i kväll handlade mest om hur det blir när Biden har vunnit. Inte om hur bra det blir när han blir vald igen. Han hade ett längre segment där han gick igenom hur det såg ut procentuellt för några stater - från förra året!
2020-10-15, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är säker på att historien är sann. Den ingår i en indiciekedja som är robust. Biden är en korrupt nepotist. Det vet vi alla.

Det må vara så, men i ditt tidigare argument skrev du att storyn är sann enbart därför att joe biden nu i 1 dygn senare inte har stämt tidningen. Gäller detta fortfarande med bakgrund av vad jag skrivit om att stämma tidningar för förtal ?

om ja,utveckla gärna ditt svar
2020-10-15, 22:04
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Att han inte fått en ärlig chans beror ju på det genetiska lotteriet mer tänker jag. Hans oförmåga att förstå de mest naturliga saker gör honom verkligen handikappad. Som det att han inte på något sätt har lyckats knyta an till folk som har det svårt.

Det är som losers inte ska få höra något uppmuntrande. De ska bara slås ner på.

Sen tror jag inte det att han inte kan så mycket om hur man jobbar politiskt eller kan något alls i egentlig mening spelar någon roll. Han har inget intresse av att hjälpa losers. De som är bra kan hjälpa sig själv och andra är bara shithole country people.

En mycket sorglig människa. Fast fascinerande i all sin dråplighet.

Du och många andra ser det på ett visst sätt, medans de på den motsatta sidan av prismat ser det på ett annat sätt. Jag ser till politiken i sin helhet, du verkar mest se till individen, gott så. Den stora skurken till polariseringen som vi ser, beror till stor del på MSM, stödda av Big Techarna. De är de som egentligen häller mer bensin på elden hela tiden. De ställer grupper mot varandra med en hotfull retorik som många av de dumma fåren sväljer med hull och hår. Detta är ett speciellt effektivt vapen gentemot minoritetsgrupperna och snowflake generationen.
2020-10-15, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ok, du frågade vilka steg han hade tagit föreslagit, och Executive Order 13770 var det som slog mig först. Det är mycket riktigt som du påpekade i stort sett en kopia på George W. Bush:s original, som sedan plagierades av Hussein.

Egentligen är 13770 endast lite av en rökridå, då den innehåller kryphål som man kan ta sig runt. Tyvärr har Trump i princip blivit attackerad dagligen under sitt presidentskap, och egentligen inte fått en ärlig chans att ta itu med hela ”drain the swamp” biten. De är just de krafterna som gör allt i sin makt att sätta käppar i hjulen för Trump, och det har de lyckats bra med.

Jag tror inte folk i gemen förstår vilka kraftulla och farliga människor man har och göra med. Nu är jag alldeles för dåligt insatt i det hela, men av det lilla jag vet så har hela ”drain the swamp” retoriken inte levt upp till sitt löfte än så länge. Men det är givetvis ingenting som görs över en natt, inte ens fyra år. Trump behöver nog lite mer andrum och tid för att kunna ta tag i det hela.
tack för svaret.
ta gärna en titt på Fake news-kanalen Axios dokumentär "the swamp" som följer Matt Gaetz i hans vardag som kongressledamot. Den börjar med att inpiskaren i kongressen räcker honom en nota på 50tusen dollar som han är skyldig partiet. Sen får Matt sätta sig och börja ringa runt efter pengar.
Sevärd dokumentär tyckte jag.
2020-10-15, 22:20
Medlem
Grejjen med Trump är att han inte vill smörja kråset. Han vill förändra på riktigt och är 'Sex Pistols' inom politiken. Etablissemanget tål inte att han inte böjer sig för dem.

Valet kommer bli en rysare av guds nåde, utgången är oviss där Trump har engagemanget men i övrigt allt emot sig. Dock så har även Trump ett etablissemanget av mycket intelligenta personer bakom sig, tro inget annat.
2020-10-15, 22:23
Medlem
Jag får epilepsi om jag skall studera alla siffror som fladdrar runt i OU. Men jag såg på Survey Monkey att igår hade Biden en liten ledning i Florida 50% mot 47% men idag har denna ledning krymt till 49% mot 48%.

Trafalgar Group säger beträffande Florida att Trump leder där med 48% mot 46% för Biden. Som enväldig tyckare anser jag att Trumps supportrar har större röstbenägenhet och därför går Florida till Trump.
Två andra säkra stater för Trump verkar vara Ohio, enligt SurveyMonkey leder Trump med 51% mot 47%, ett annat OU från Civics säger Trump leder med 50% mot 47%, samt Texas där ställningen är 51% för Trump mot 47% för Biden. Allt enligt SurveyMonkey.

I dom flesta stater leder Biden och det verkar stillastående. Det händer inte så mycket trots att Biden attackeras ganska hårt nu på sociala medier.
2020-10-15, 22:29
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det gemensamma för Trump-fantasterna är att de helt enkelt inte fattar hur hatad Trump är bland normala människor. Det är helt ointressant vem som ställer upp mot Trump eftersom den personen har som största fördel att inte vara Trump. Trump är pä väg att förlora stater som Georgia som inte röstat demokratiskt sen 1992(Bill Clinton).

Det är en månad kvar och mycket ska hända men är man säker på Trump-seger i dagsläget är man rent ut sagt dum i huvudet alternativt betald för att säga det. Inget tyder på att Trump ska vinna.

Inget!

Du överskattar grovt andelen som hatar Trump. Affekten är givetvis markant inom vänstern och mainstreammedia samt deras avknoppningar inom diverse kultur och nöjespersonligheter vilket gör att man kan tro att hatet är mainstream i valmanskåren med. Detta stämmer givetvis lika lite nu som 2016. Sedan skall du inte underskatta en stor grupp som verkligen hatar vänstern och deras vidriga agendor, totala principlöshet destruktivitet samt splittringspolitik som aldrig någonsin leder till något som kan beskrivas som mänsklig framgång. Dessa accepterar Trump endast för att dom hatar demokraterna i nuvarande vänsterextrema form sett i ett amerikanskt perspektiv.
2020-10-15, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag får epilepsi om jag skall studera alla siffror som fladdrar runt i OU. Men jag såg på Survey Monkey att igår hade Biden en liten ledning i Florida 50% mot 47% men idag har denna ledning krymt till 49% mot 48%.

Trafalgar Group säger beträffande Florida att Trump leder där med 48% mot 46% för Biden. Som enväldig tyckare anser jag att Trumps supportrar har större röstbenägenhet och därför går Florida till Trump.
Två andra säkra stater för Trump verkar vara Ohio, enligt SurveyMonkey leder Trump med 51% mot 47%, ett annat OU från Civics säger Trump leder med 50% mot 47%, samt Texas där ställningen är 51% för Trump mot 47% för Biden. Allt enligt SurveyMonkey.

I dom flesta stater leder Biden och det verkar stillastående. Det händer inte så mycket trots att Biden attackeras ganska hårt nu på sociala medier.

Jag anser att survey monkey och Trafalgar group översamplar och tolkar mätningarna sämre än andra deltagare. Vidare anser jag att Webpolls inte är tillförlitliga. Det känns mer säkert med en människa som pratar med en annan människa. Samt en människa med en webbkod i handen som ringer in till en automatisk rösttjänst.

Web polls = rensa ip,rensa cache, regga fake email,och svara på nytt.

Har jag rätt eller fel?
2020-10-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Jag anser att survey monkey och Trafalgar group översamplar och tolkar mätningarna sämre än andra deltagare. Vidare anser jag att Webpolls inte är tillförlitliga. Det känns mer säkert med en människa som pratar med en annan människa. Samt en människa med en webbkod i handen som ringer in till en automatisk rösttjänst.

Web polls = rensa ip,rensa cache, regga fake email,och svara på nytt.

Har jag rätt eller fel?

Du KAN ha rätt. Men det slår åt olika håll. Jag är också lite kritisk till både små som stora institut men kanske man kan se tendenser.
Och tendensen just nu är ganska stillastående.
2020-10-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Grejjen med Trump är att han inte vill smörja kråset. Han vill förändra på riktigt och är 'Sex Pistols' inom politiken. Etablissemanget tål inte att han inte böjer sig för dem.

Valet kommer bli en rysare av guds nåde, utgången är oviss där Trump har engagemanget men i övrigt allt emot sig. Dock så har även Trump ett etablissemanget av mycket intelligenta personer bakom sig, tro inget annat.

Det är så att Trump ställde upp som kandidat förra gången för att han hade ont om cash. Sen vann han och gör allt för att samla på sig pengar som han kan från staten.

Politiskt har han ingen vilja alls. Han skiter i sånt. Det har med andra människor att göra. Men han är en duktig bedragare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in